AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Det er noen i min omgangskrets som for det meste er hyggelig og grei, men hvis de blir tullet med så er responsen voldsomt ute av proposjoner. Typ hvis noen sier at personen har ti tommeltotter så kan personen svare med at det er bedre enn å ha drukket vekk fruktbarheten. Til en som er ufrivillig barnløs. Personen har kommet med flere tilsvarende krasse utalelser til uskyldig spøk og mange har blitt såret. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til sånt, det er liksom ikke normalt. Anonymkode: 248b4...9e9
Katten.2.0 Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Enkelt: Man forholder seg ikke til slike mennesker. 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 3 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Enkelt: Man forholder seg ikke til slike mennesker. Tenker du da å ignorere personen eller å unngå å være med venninene når personen er der? Jeg er redd for å skvise meg selv ut av gjengen. Anonymkode: 248b4...9e9
Gjest Sugemerke Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Jeg svarer enkelt og greit: hvorfor kommer du med en slik sårende kommentar bare på grunn av en spøk? Og jeg forventer at de faktisk svarer. Og helst beklager. Det pleier hjelpe. Når man lar folk slippe unna med bedriten oppførsel fortsetter de bare.
Simbyxor Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Kanskje man skal la være å si at vedkommende har ti tommeltotter? 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Mulig at personen har veldig lavt selvbilde og derfor smeller tilbake når noen pirker bort på selvfølelsen med "morsomheter". Er ikke nødevendigvis spesielt hyggelig å påpeke at noen har ti tommeltotter heller selv om det er fordekt med humor. Hvis man f.eks har opplevd mye kritikk og subtil nedvurdering hjemme som barn/ungdom så kan man fort bli litt "hårsår" og ting kan mistolkes. Anonymkode: 730ad...aa5 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig at personen har veldig lavt selvbilde og derfor smeller tilbake når noen pirker bort på selvfølelsen med "morsomheter". Er ikke nødevendigvis spesielt hyggelig å påpeke at noen har ti tommeltotter heller selv om det er fordekt med humor. Hvis man f.eks har opplevd mye kritikk og subtil nedvurdering hjemme som barn/ungdom så kan man fort bli litt "hårsår" og ting kan mistolkes. Anonymkode: 730ad...aa5 +1. Men når går man fra å være offer til overgriper? Anonymkode: d7665...ebf
Katten.2.0 Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker du da å ignorere personen eller å unngå å være med venninene når personen er der? Jeg er redd for å skvise meg selv ut av gjengen. Anonymkode: 248b4...9e9 Ja. Jeg prater ikke med folk jeg liker og prøver å ikke sette meg i sosiale situasjoner med slike. Du bør ha et godt nok fotfeste i gjengen til å ikke bli skviset ut pga noe slikt. Dessuten, hvem skviser andre ut av 'gjengen' etter VGS?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: +1. Men når går man fra å være offer til overgriper? Anonymkode: d7665...ebf Når man er voldelig mot andre? Vil tro at det er mange faktorer som man kan ta med i den vurderingen og man kan være både offer og overgriper samtidig. En mann som har blitt banket eller opplevd vold i oppveksten, men som tar det ut på kone eller unger er både et offer og overgriper. Anonymkode: 730ad...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er voldelig mot andre? Vil tro at det er mange faktorer som man kan ta med i den vurderingen og man kan være både offer og overgriper samtidig. En mann som har blitt banket eller opplevd vold i oppveksten, men som tar det ut på kone eller unger er både et offer og overgriper. Anonymkode: 730ad...aa5 Godt svar. Anonymkode: d7665...ebf
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #11 Skrevet 20. juni 2017 Da slutter man å tulle med vedkommende på den måten man gjør som trigger den type respons. Åpenbart noe som er veldig ubehagelig for vedkommende som gjør at vedkommende går i det forsvaret der. Stygg reaksjonsmåte, men vedkommende opplever kanskje denne tullingen som like stygg. Det kan komme av å ha blitt latterliggjort i barndommen eller hva som helst.. Anonymkode: 2bc97...bea
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #12 Skrevet 20. juni 2017 Det er ikke alle som liker å bli tullet med, og noen er frykelig dårlig på det også. Hvis man selv opplever at spøker rettet mot seg selv er sårende, så kanskje man da går inn for å være skarp tilbake, selv om det virker helt ute av proposjoner for utenforstående. Jeg ville reagert på drøye utsagn med en mild "hey, den der var over streken", men også forsøkt å begrense sånne "vennskapelige spøker". Det er utrolig slitsomt dersom noen hele tiden skal drive og hakke på hverandre gjennom "tullekrangling", jeg synes i alle fall det er flaut å være vitne til. Og folk har ulik humor, så å spøke om personegenskaper kan fort gå galt selv når det er godt ment. Anonymkode: a06e1...c1a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #13 Skrevet 20. juni 2017 Jeg har aldri forstått meg på mennesker som slår under beltestedet når det kommer til en konflikt? Hvis jeg kommer i en krangel med noen så hadde jeg aldri brukt det mest sårbare mot dem, for det første er det en ekstremt umoden måte å reagere på, og for det andre er det direkte slemt. Hvorfor har noen et ønske om å såre andre på en slik måte, for meg er det helt uforståelig? Anonymkode: f18bf...217
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #14 Skrevet 20. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da slutter man å tulle med vedkommende på den måten man gjør som trigger den type respons. Åpenbart noe som er veldig ubehagelig for vedkommende som gjør at vedkommende går i det forsvaret der. Stygg reaksjonsmåte, men vedkommende opplever kanskje denne tullingen som like stygg. Det kan komme av å ha blitt latterliggjort i barndommen eller hva som helst.. Anonymkode: 2bc97...bea Det er en veldig stor forskjell på å si til en at han/ hun har 10 tommeltotter, og å slenge tilbake at en ufrivillig barnløs har drukket vekk fruktbarheten. Helt greit med krangel og uenighet, men man holder seg på et modent plan selv om man er uenige. Anonymkode: f18bf...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå