Gfgke Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hei! Tenkte jeg skulle se om det var noen tekniske sjeler her inne.... Sølte et halvt glass vann på min MacBook air for en og en halv uke siden. Tørket den med en gang med håndkle før jeg la den i en opp ned V-form på et tørt og varmt sted. Der har den stått i en og en halv uke og jeg skrudde den ikke på etter det skjedde. Den ble kjøpt i august så er relativt ny...Uansett så skulle jeg sjekke om den fungerte i dag og jeg plugget i strømmen og der kommer det ikke noe lys på den kabelen inn til pcen. Det kommer heller ikke noe bilde eller lyd fra maskinen.... Noen som har noen tips eller erfaringer med dette? Eller tror dere den bare er død?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Hvis det bare var vann er det større sjans for å oveleve. Sølte kaffe med melk utover min i fjor sommer. Endte med å sende inn til reparasjon - ca 4000kr. Men nå fungerer den. Anonymkode: e1744...7ab
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Nå holdt jeg på å klikke i vinkel på deg fordi jeg trodde det handlet om en burger fra Mc'Donalds. Slik går det når man er fra Sogn og Fjordane. Jeg pleier å snu, tørke, støvsuge(svakt) og tørke noen dager. Fungerer ikke det leverer jeg det inn til reperatør for vurdering. Anonymkode: 65115...d84
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Slå av maskinen straks ved å holde inne avknappen i 5 sekunder. Sett maskinen åpen og opp ned så vannet ikke renner mer ned i maskinen. La den stå åpen og avslått i minst 24 timer før du forsøker å slå den på igjen. Hadde en mac jeg sølte vann på selv, og dette reddet den. Er du uheldig og den ikke virker så finnes det steder som kan fikse den for deg. Som regel så tørker de opp innmaten med varm luft, og så går de over alle komponenter og ser at de virker. Anonymkode: 929ae...ab3
Gfgke Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2017 Ja, gjorde alt det du skrev over bare at jeg lot den tørke i nesten to uker før jeg prøvde å slå den på. Dessverre ingen tegn til liv der... Så får undersøke med reperasjon! Takk for svar!
Anbefalte innlegg