Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdannet(26år) og begynnte nylig å jobbe som utvikler/programmerer for en bedrift. Det er en veldig mannsdominert arbeidsplass, så alle visste med en gang hvem jeg var og det gjorde det lett å bli kjent med folk. Jeg fikk blant annet ganske god kontakt med lederen av driftsavdelingen, da vi  har mange felles interesser og er fra samme område. Han kjører også forbi leiligheten min på vei hjem fra jobb og har dermed kjørt meg hjem noen ganger om vi har gått fra jobben samtidig. Jeg hadde allerede begynt å falle litt for ham (i den grad man kan det på 2 uker) når jobben hadde sommerfest i helgen. Vi ble sittende på samme bord mesteparten av kvelden så vi snakket mye sammen og det ble litt flørting utover kvelden. Det holdt seg ganske uskyldig helt til vi skulle hjem. Vi var en del av de siste som dro fra festen og siden jeg opprinnelig hadde tenkt å ta taxi, mens han likevel skulle kjøre i retning leiligheten min, ble det til at jeg satt på med ham hjem. Vi ble sittende å snakke litt utenfor der jeg bor. Flørtingen ble mer seriøs og det ble roting i bilen før vi endte opp med å ha sex hos meg. Jeg var lettere beruset og han var edru (siden han kjørte), men begge var med på å ta intiativ. Han sov over og vi hadde sex nok en gang morgenen etter. Stemningen var egentlig ganske god og han hjalp meg til og med med noen praktiske ting i leiligheten jeg akkurat har overtatt før han måtte dra for å rekke hjemmom før han skulle videre på noe annet. 

Han sendte noen sms-er og vi snakket på telefon i går og han var hyggelig og tok initiativ til å prate om vanlige ting når jeg traff han på jobb i dag. Jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre videre og hva jeg eventuelt skal ta initiativet til. Jeg syns han på en måte virker oppriktig interessert i meg, utover bare sex, men jeg er litt usikker, da han verken har snakket om oss som en greie, eller hvordan det vil påvirke jobben. Jeg liker ham godt, og selv om han er 14 år eldre enn meg kan jeg egentlig se for meg at jeg kunne blitt sammen med ham (igjen, alt for tidlig å si noe sikkert, men sånn hypotetisk). Min største beskymring er jobben min oppi det hele. Han en del av lederteamet, men ikke leder for min avdeling, så det burde jo ikke være noe problem sånn sett. Det jeg har mer klump i magen for er hva andre på jobben eventuelt vil tenke om et slikt forhold. Jeg er ikke en person som normalt tar lett på forhold eller sex. Jeg har hatt toalt ett ons i hele mitt liv før dette og har alltid hatt veldig god tro på et forhold til en mann før jeg har sex med ham. Så dette er ganske ukarakteristisk for meg, og likevel var det noe av den bedre sexen jeg har hatt. Jeg føler det er rimelig "løst" av meg og havne i sengen med en kollega etter bare et par uker i jobben og er redd for at alle vil dømme meg for det om det kommer ut. Bedriften våres er ikke så stor og vi spiser lunsj sammen alle avdelingene hver dag. Jeg er derfor også litt betenkt på å skulle gjøre noe mer ut av dette, i tilfelle det skjærer seg og jeg må se han hver dag og være rundt kollega som vet om det og som trolig er mer "lojale" mot ham som har vært ansatt der i mange år. 

Noen som har noen tanker om hva jeg bør gjøre, eller hvordan dere ville reagert om dette skjedde på deres jobb? 

Anonymkode: 2b978...821

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk så mye! Funker det, så funker det. Det vil alltid være snakk når kollegaer flørter, men sånn er det bare. Se det an:) 

Anonymkode: 88b1a...264

• Liker 2
Skrevet

Dette var en delikat situasjon ;) 

Jeg hadde lagt opp til å komme i dialog om hva han tenker om det som har skjedd om muligheten på en naturlig måte byr seg. Samtidig bør du finne ut hva du vil? Jobb kommer før flørt på en arbeidsplass, så prioriter jobben din før mannen. Vis at du er en dyktig arbeidstaker, denne floken vil løse seg på en eller annen måte til slutt. Viktigst her, siden du er så pass ny, er å vise integritet for resten av kollegaene dine, spesielt om dette blir kjent blant alle. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber hele Norge på kontor?

Anonymkode: 050fa...fd8

• Liker 6
Skrevet

Ingen grunn til bekymring, dere jobber jo ikke engang i samme avdeling. Dessuten finner folk hverandre på jobb til stadighet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, hadde nok følt meg litt dum... En ting er å finne en kollega på jobb, men å finne en som er såpass mye eldre, vil garantert føre til ekstra oppmerksomhet. Han kan ha barn på omtrent din alder (litt yngre).. og ja - det kan virke rart på mange. Men kjører han alltid på fest? Ikke at det betyr noe sånn sett, men synes det er rart at en 40-åring som er edru, har sex med en som er 14 år yngre og bare har jobbet noen dager på samme arbeidsplass og attpåtil er fra samme sted. Hadde det vært meg som var mannen, hadde jeg ikke handlet slik - hverfall ikke i edru tilstand :) Og var han helt avslappet på mandagen?

Hvem vet - kanskje det funker for dere :) 

Anonymkode: 75f3c...f18

• Liker 2
Gjest Rocka69
Skrevet

Hold deg unna kollegaer, i hvertfall ledere - og hvertfall i prøvetiden - din leder kan bli sur på deg og lederkollegaen - og da er du plutselig uten jobb i løpet av to uker(og da blir det et tema på ledermøtet som kan ende opp med problemer for driftslederen). Og et godt råd - konsentrer deg om jobben under prøvetiden - og hold fingra fra fatene. I enkelte bedrifter så har man også regler mot sånt - to som faller for hverandre - så rett ut for begge.

Vær gjerne sosial med alle, bli kjent med de - viktigste av alt lytt empatisk til hva de har å fortelle. Da lærer du mye om de og om andre. Vær åpen, vis deg som en person som ønsker å lære mest mulig om det bedriften - still masse spørsmål - og gjerne følg opp med hvorfor. 

Når prøvetiden er over, og den bedriften du jobber i ikke har noen regler om at kolleger kan date hverandre - så er det en annen sak.  Men er det regler i ansettelseskontrakter eller personalhåndbok som sier at ansatte i bedriften ikke kan romantiske/seksuelle forhold til hverandre - da har man bare to valg 1) Holde fingra fra fatet og finne seg andre jaktmarker 2) En av dere må finne seg en ny jobb før forholdet innledes for alvor. 

Det tredje alternativet, er at begge bli oppsagt.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, n0mdeplume skrev:

Dette var en delikat situasjon ;) 

Jeg hadde lagt opp til å komme i dialog om hva han tenker om det som har skjedd om muligheten på en naturlig måte byr seg. Samtidig bør du finne ut hva du vil? Jobb kommer før flørt på en arbeidsplass, så prioriter jobben din før mannen. Vis at du er en dyktig arbeidstaker, denne floken vil løse seg på en eller annen måte til slutt. Viktigst her, siden du er så pass ny, er å vise integritet for resten av kollegaene dine, spesielt om dette blir kjent blant alle. 

Jeg liker han og om jeg kunne sett bort i fra omstendighetene rundt hadde jeg nok gått for et forhold med ham (om følelsene fortsatte å utvikle seg i riktig retning og han følte det samme naturlig nok). Men er redd konsekvensene av å skulle inngå et forhold med ham er at jeg vil få det vanskelig i jobbsammenheng. Jeg er jo veldig enig i at jobb må komme først når man er helt ny og derfor brude jo ikke det som skjedde ha skjedd til å begynne med. Så nå sliter jeg med å bestemme meg for om jeg skal gjøre det jeg helst vil, eller det jeg føler jeg bør. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, hadde nok følt meg litt dum... En ting er å finne en kollega på jobb, men å finne en som er såpass mye eldre, vil garantert føre til ekstra oppmerksomhet. Han kan ha barn på omtrent din alder (litt yngre).. og ja - det kan virke rart på mange. Men kjører han alltid på fest? Ikke at det betyr noe sånn sett, men synes det er rart at en 40-åring som er edru, har sex med en som er 14 år yngre og bare har jobbet noen dager på samme arbeidsplass og attpåtil er fra samme sted. Hadde det vært meg som var mannen, hadde jeg ikke handlet slik - hverfall ikke i edru tilstand :) Og var han helt avslappet på mandagen?

Hvem vet - kanskje det funker for dere :) 

Anonymkode: 75f3c...f18

Slik jeg forsto det kjørte han til festen fordi det ville bli veldig dyrt for han å ta taxi hjem da han hadde et godt stykke å kjøre. Skal sies at jeg har tenkt tanken om at han kanskje kjørte nettopp fordi han visste at jeg ville kunne trenge skyss hjem (han vet jeg ikke har bil) og at det ville gi oss mer alenetid enn turene hjem fra jobb. Men føler det blir litt teit og innbilsk å tro.

Aldersforskjellen har jeg faktisk ikke tenkt så mye over. Jeg har alltid kommet godt overens med folk som er eldre enn meg og har flere forhold med stor aldersforskjell bak meg. Spesielt nå som jeg har begynt i fast jobb føler jeg aldersforskjellene blir vasket mer ut, fordi man i mye større grad er på samme sted i livet enn om man er student og den man er sammen med er i jobb. Men andre har kanskje ikke samme syn på saken(?). Det er jo uansett en del av hele situasjonen som gjør at jeg syns det er vanskelig å vite hva jeg bør gjøre. Jeg er redd for å bli "utstøtt" sosialt om resten av kollegaene mine får vite om det. Eller kanskje enda verre, å få oppmerksomhet nettopp fordi noen av dem tror jeg er lett på tråden. Jeg vet jo selv at jeg hadde tenkt mitt om jeg hadde hørt om en lignende situasjon. Hvorvidt jobben min er i fare eller ikke om vi fortsette å treffe hverandre har jeg fakstisk ikke tenkt på. Siden han ikke er min leder trodde jeg ikke det ville være et problem. Men ut i fra noen av svarene her inne ser det jo ut til at jeg bør beskymre meg for det også. Siden han er på drift og jeg er på utvikling vil vi jo ha en del med hverandre å gjøre i jobbsammenheng etterhvert som jeg kommer mer inn i det jeg skal holde på med (er fortsatt ganske i oppstartfasen på de nye arbeidsoppgavene mine). Vil dette ha noe å si om vi skulle bestemme oss for å satse? Jeg har også vært litt smånervøs for at han skal fortelle om oss til noen på jobben. Ikke at jeg tror han ville spredt slike nyheter med vilje, men han har jo vært i jobben lenge og har flere gode venner blant kollegaene våre, hvor jeg bare har nye bekjentskap. Hva om han snakker om oss til en av dem i fortrolighet, men det likevel blir fortalt videre da det tross alt er rimelig bra sladder. Risikerer han også konsekvenser om det skulle komme ut? I så fall er det vel mindre sannsynlig at noen av hans venner vil fortelle ting videre og jeg kan slappe av litt mer (ikke at jeg ønsker at han skal få problemer altså). 

Det at vi er fra samme sted kom kanskje frem litt feil. Vi er bare fra samme kant av landet, og har dermed kjennskap til der den andre er fra. Men grunnen til at dette har blitt en liten greie mellom oss er at vi bor og jobber i en helt annen del av landet igjen,så det er hyggelig å snakke med en "hjemmefra".

På jobben har han vært ganske normal. Jeg merker jo litt forandring, men ikke noe som noen utenforstående ville snappet opp tror jeg. Han setter seg fortsatt på samme bord som meg i lunsjen og snakker til meg om vanlige ting, selv om jeg føler kanskje han ser litt andeledes på meg nå og er enda mer bevist på meg. Men det er kanskje bare jeg som har blitt veldig bevist på ham,ikke godt å si.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker han og om jeg kunne sett bort i fra omstendighetene rundt hadde jeg nok gått for et forhold med ham (om følelsene fortsatte å utvikle seg i riktig retning og han følte det samme naturlig nok). Men er redd konsekvensene av å skulle inngå et forhold med ham er at jeg vil få det vanskelig i jobbsammenheng. Jeg er jo veldig enig i at jobb må komme først når man er helt ny og derfor brude jo ikke det som skjedde ha skjedd til å begynne med. Så nå sliter jeg med å bestemme meg for om jeg skal gjøre det jeg helst vil, eller det jeg føler jeg bør. 

Jeg hadde sett situasjonen an i tiden framover, men gjør deg opp en mening om hva du syns er greit og hvor din grense går. :)
F.eks: Hva om han vil at dere skal være pulevenner? Er det greit, eller blir det feil? Og hva gjør du om han sier det til noen andre og ryktet begynner å sprer seg? Det er vanskelig å vite hvilket scenario som blir av de man kan se for seg :) 

Jeg håper dette ordner seg for deg på best måte. Hadde jeg vært din kollega så hadde jeg behandlet deg like bra som jeg behandler alle andre, jeg bryr meg ikke oppi hvem folk bruker sin tid på så lenge det ikke skader andre.
Viktigst er at du er en god kollega tilbake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I typiske utviklermiljøer er det lite drama, og folk er generelt ikke så opptatt av hvor mange dager man har jobbet der eller hvem som har seg med hvem (eller er sammen) Mer som at det er hyggelig for dem det gjelder.

Ut fra hva du skriver så virker det som han er oppriktig interessert i deg.

Litt avhengig av hvor du bor er det også ekstrem etterspørsel etter utviklere, så det er superlett å få seg en bra jobb hvis det skulle skjære seg totalt på ett eller annet tidspunkt.

Ville ikke bekymret meg, men tatt en dag av gangen. Drit i de andre og gjør som du vil!!

Anonymkode: 42e87...96b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

14 år er MYE! Og det at han er en av lederne kan fort gi deg rykte som "Golddigger". Damer på hans alder vil definitivt se ned på deg. Med tanke på om du ønsker at dette skal bli noe varig så bør det tas med i regningen at du faktisk kan få problemer med å bli godtatt av hans venner og familie pga aldersforskjellen. Og pga ulike interesser (du føler deg kanskje voksen, men folk på hans alder har skolebarn og mye andre interesser enn deg). Uansett så bør dere jo prate om dette tenker jeg. Hva er dette, og hvordan håndterer dere det. Jeg går ut i fra at du vet at han er singel? Har han barn fra før som kommer inn i bildet?

Hold hodet litt kaldt. Men hvis det viser seg at det virkelig er sterk gjensidig interesse her så kan det sikkert ordne seg. Men det er alltid lurt å være litt varsom.

Anonymkode: 5823e...4ed

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2017 den 8.26, AnonymBruker skrev:

14 år er MYE! Og det at han er en av lederne kan fort gi deg rykte som "Golddigger". Damer på hans alder vil definitivt se ned på deg. Med tanke på om du ønsker at dette skal bli noe varig så bør det tas med i regningen at du faktisk kan få problemer med å bli godtatt av hans venner og familie pga aldersforskjellen. Og pga ulike interesser (du føler deg kanskje voksen, men folk på hans alder har skolebarn og mye andre interesser enn deg). Uansett så bør dere jo prate om dette tenker jeg. Hva er dette, og hvordan håndterer dere det. Jeg går ut i fra at du vet at han er singel? Har han barn fra før som kommer inn i bildet?

Hold hodet litt kaldt. Men hvis det viser seg at det virkelig er sterk gjensidig interesse her så kan det sikkert ordne seg. Men det er alltid lurt å være litt varsom.

Ja, 14 år er mye, men føler ikke det brude bli noe stort problem. Da jeg var 19 var jeg sammen med en på 39 og da jeg var 21 var jeg sammen med en på 49, så 26 og 40 føles egentlig ganske normalt sett opp mot det :P hehe. Saken er at de tidligere forholdene fikk problemer pga. at vi var i totalt forskjellige livssituasjoner, men jeg ser ikke at det vil bli et problem nå. Jeg kan ikke se for meg at livet hans er så anderledes enn hvordan jeg lever mitt nå. Jeg har ikke spurt om han har barn eller er singel, men det tar jeg som en selvfølge at han ikke har og at han er. Ikke at barn fra tidligere forhold ville vært en dealbreaker heller da, men vi har nå snakket sammen en del og det måtte jo ha kommet frem på en eller annnen måte om han hadde hatt. I så fall er vi jo egentlig i akkurat samme livssituasjon, vi er i fast jobb, uten barn, men gjerne klar for "slå seg ned". Hvorvidt hans venner har barn i skolealder eller ikke ser jeg ikke helt viktigheten av. Jeg har jo selv venner med barn, selv om det er yngre barn. Jeg er også tante og er vant med å passe på tantebarna mine. Jeg er ikke interessert i å gå på byn eller på fest, det har jeg vel knapt vært siden jeg ble 20. Min definisjon på en bra kveld er å lage middag med en kjæreste eller ha hyggelig besøk av venner, eventuelt bare sitte å slappe av med en bok eller film. Vi har også begge vært frivillige innenfor samme område (selvom det var ulike organisasjoner),så det er nok en ting vi har til felles. Og om han skulle ha lyst på barn i fremtiden, så er det jo ikke å stikke under en stol at han da uansett bør gå for en som er yngre enn seg selv.

Jeg har hatt mye tid å tenke de siste dagene og har bestemt meg for å fortelle ham hva jeg føler for ham. Han kommer innom meg imorgen kveld slik at vi får snakket sammen i fred og ro. Jeg skal fortelle ham at jeg har falt litt for ham og at jeg liker veldig godt det jeg har fått erfart av ham så langt. Jeg tenker så å høre hva han tenker om saken og så tar jeg det derfra. Han har jo sikkert også en bedre forståelse av hvordan jobben kanskje reagrerer om vi skulle velge å gå videre. Om han ikke skulle være interessert i noe mer så er det jo ikke noe mer å lure på for min del, for da kan jeg jo ikke gjøre noe særlig annet enn å godta det. Men jeg kjenner jeg begynner å bli rimelig betatt. Han er utrolig kunnskapsrik og dyktig med det han driver med. Hver gang ingen på min avdeling kan finne ut av en feil så kommer han inn å løser det. Og høre ham snakke tech gjør meg mo i knærne :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
På 6/19/2017 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet(26år) og begynnte nylig å jobbe som utvikler/programmerer for en bedrift. Det er en veldig mannsdominert arbeidsplass, så alle visste med en gang hvem jeg var og det gjorde det lett å bli kjent med folk. Jeg fikk blant annet ganske god kontakt med lederen av driftsavdelingen, da vi  har mange felles interesser og er fra samme område. Han kjører også forbi leiligheten min på vei hjem fra jobb og har dermed kjørt meg hjem noen ganger om vi har gått fra jobben samtidig. Jeg hadde allerede begynt å falle litt for ham (i den grad man kan det på 2 uker) når jobben hadde sommerfest i helgen. Vi ble sittende på samme bord mesteparten av kvelden så vi snakket mye sammen og det ble litt flørting utover kvelden. Det holdt seg ganske uskyldig helt til vi skulle hjem. Vi var en del av de siste som dro fra festen og siden jeg opprinnelig hadde tenkt å ta taxi, mens han likevel skulle kjøre i retning leiligheten min, ble det til at jeg satt på med ham hjem. Vi ble sittende å snakke litt utenfor der jeg bor. Flørtingen ble mer seriøs og det ble roting i bilen før vi endte opp med å ha sex hos meg. Jeg var lettere beruset og han var edru (siden han kjørte), men begge var med på å ta intiativ. Han sov over og vi hadde sex nok en gang morgenen etter. Stemningen var egentlig ganske god og han hjalp meg til og med med noen praktiske ting i leiligheten jeg akkurat har overtatt før han måtte dra for å rekke hjemmom før han skulle videre på noe annet. 

Han sendte noen sms-er og vi snakket på telefon i går og han var hyggelig og tok initiativ til å prate om vanlige ting når jeg traff han på jobb i dag. Jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre videre og hva jeg eventuelt skal ta initiativet til. Jeg syns han på en måte virker oppriktig interessert i meg, utover bare sex, men jeg er litt usikker, da han verken har snakket om oss som en greie, eller hvordan det vil påvirke jobben. Jeg liker ham godt, og selv om han er 14 år eldre enn meg kan jeg egentlig se for meg at jeg kunne blitt sammen med ham (igjen, alt for tidlig å si noe sikkert, men sånn hypotetisk). Min største beskymring er jobben min oppi det hele. Han en del av lederteamet, men ikke leder for min avdeling, så det burde jo ikke være noe problem sånn sett. Det jeg har mer klump i magen for er hva andre på jobben eventuelt vil tenke om et slikt forhold. Jeg er ikke en person som normalt tar lett på forhold eller sex. Jeg har hatt toalt ett ons i hele mitt liv før dette og har alltid hatt veldig god tro på et forhold til en mann før jeg har sex med ham. Så dette er ganske ukarakteristisk for meg, og likevel var det noe av den bedre sexen jeg har hatt. Jeg føler det er rimelig "løst" av meg og havne i sengen med en kollega etter bare et par uker i jobben og er redd for at alle vil dømme meg for det om det kommer ut. Bedriften våres er ikke så stor og vi spiser lunsj sammen alle avdelingene hver dag. Jeg er derfor også litt betenkt på å skulle gjøre noe mer ut av dette, i tilfelle det skjærer seg og jeg må se han hver dag og være rundt kollega som vet om det og som trolig er mer "lojale" mot ham som har vært ansatt der i mange år. 

Noen som har noen tanker om hva jeg bør gjøre, eller hvordan dere ville reagert om dette skjedde på deres jobb? 

Nettopp begynt i ny jobb og knuller allerede kollega? Ingen standard eller?

Anonymkode: e6569...b1d

AnonymBruker
Skrevet
På 6/21/2017 den 8.26, AnonymBruker skrev:

Golddigger? Bare fordi han er leder betyr ikke at han er milio ær. Han har mest sannsynelig bare 2-3 hundre tusen mer enn ts i året

Anonymkode: e6569...b1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik du beskriver det hele høres det ut som bedriftens player som pleier å harve over de nyansatte damene. Litt for smooth, så innmari sjarmerende, holder seg edru og kaprer deg på første sosiale samling, etter bare 14 dager. Hadde han vært en bra fyr som var oppriktig interessert hadde han holdt seg unna, siden det er veldig lett å utnytte en jente som er brisen og så mye yngre. Jeg er på samme alder som han, og de fleste på min alder har  slutta å pule fulle jenter, fordi de foretrekker å oppføre seg redelig. Og de vet også at dersom de er seriøse vil ikke det å si nei gjøre deg mindre interessert. Jeg tror du har tabba deg ut, og bør avvente og se hva han gjør. Kom gjerne tilbake til tråden om noen måneder og fortell meg at jeg tok feil. 

Anonymkode: d0396...cd4

• Liker 1
Skrevet

Ingen problem. jeg hadde sex med en kollega etter et julebord. Vi er nå samboere, og planlegger både barn og giftemål. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør ha litt is i magan og ikke skremme han vekk? 

Anonymkode: 6cf6e...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del ser ikke noe galt i dette. Jeg kunne gjerne ha pult min 60 år gamle sjef og jeg er "bare" 27 år.

Anonymkode: c842b...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...