AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 ...er det planlagt en overnatting et sted på Sørlandet. Hvor anbefales det å ta stoppen, og hvorfor? Noe spennende å se, fin arkitektur, interessant historie eller lignende. Tips mottas med takk! Anonymkode: 2462c...2c2
Solivagant Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Arendal er en fin og koselig by. Ellers er Lindesnes veldig koselig! Anbefaler isåfall å besøke Lindesnes fyr. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Kardemommeby! Rusle gjennom parken etter stengetid, kjempefint! Anonymkode: 912da...039 1
Kjetil E Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ...er det planlagt en overnatting et sted på Sørlandet. Hvor anbefales det å ta stoppen, og hvorfor? Noe spennende å se, fin arkitektur, interessant historie eller lignende. Tips mottas med takk! Anonymkode: 2462c...2c2 Har ikke noe tips til overnatting. Men vil på det sterkeste annbefale å svinge av E39 i Flekkefjord og heller ta 44 via Åna Sira og Jøssingfjord til Hauge i Dalane. Herifra kan du velge om du vil fortsette 44 langs kystområdene på Jæren eller om du vil kjøre over til Helleland og E39 for så å følge E39 over Vikeså, Ålgård og Figgjo til Stavanger. 44 fra Flekkefjord til Hauge er en smal, svingete og sjarmerende vei opp og ned heilandskapet ute ved kysten. Mye kosligere enn E39. Her for du nærmest høyfjellsfølelse selv om du på det meste vel ikke er mer enn drøye 300 meter over havet. Vil og vakkert landskap. Fra Egersund og oppover flater jo jærlandskapet ute ved kysten veldig ut. Velger du derimot veien mot Helleland og E39 igjen vil du fortsette på veldig koslige småveier gjennom et nydelig landskap. Og E39 går jo vakkert heilandskap på Høgjæren helt til du nærmer deg Stavanger. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Overnatt i hvert fall senest i Mandal. Fra Mandal til Stavanger er du i bibelbeltet, ganske dødt, ingen alkoholservering etc. Anonymkode: d3fdc...20d
JHF Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, Kjetil E skrev: Har ikke noe tips til overnatting. Men vil på det sterkeste annbefale å svinge av E39 i Flekkefjord og heller ta 44 via Åna Sira og Jøssingfjord til Hauge i Dalane. Herifra kan du velge om du vil fortsette 44 langs kystområdene på Jæren eller om du vil kjøre over til Helleland og E39 for så å følge E39 over Vikeså, Ålgård og Figgjo til Stavanger. 44 fra Flekkefjord til Hauge er en smal, svingete og sjarmerende vei opp og ned heilandskapet ute ved kysten. Mye kosligere enn E39. Her for du nærmest høyfjellsfølelse selv om du på det meste vel ikke er mer enn drøye 300 meter over havet. Vil og vakkert landskap. Fra Egersund og oppover flater jo jærlandskapet ute ved kysten veldig ut. Velger du derimot veien mot Helleland og E39 igjen vil du fortsette på veldig koslige småveier gjennom et nydelig landskap. Og E39 går jo vakkert heilandskap på Høgjæren helt til du nærmer deg Stavanger. Å så må en stoppe ved Helleren i Jøssingfjorden nær Hauge i Dalane. En stopp i Egersund er også anbefalt. Tusle rundt og nyte småbyen med stopp innom sjokoladefabrikken. Jeg anbefaler også turen over Jæren. Fantastisk landskap og veldig annerledes enn å kjøre E39 som er mer en transportetappe. 2
JHF Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overnatt i hvert fall senest i Mandal. Fra Mandal til Stavanger er du i bibelbeltet, ganske dødt, ingen alkoholservering etc. Anonymkode: d3fdc...20d Det vil jeg si er ganske alternative fakta. Skal jeg anbefale overnattingssteder lenger vest enn Mandal, er Kulturhotellet i Sogndalsstrand en fantastisk opplevelse http://www.sogndalstrand-kulturhotell.no/ likeså Grand Hotell i Egersund http://www.grand-egersund.no/hjem Historiske bygninger som gir en unik hotellopplevelse og jeg har både spist og drukket godt begge stedene. Sogndalsstrand byr nok ikke på det store utelivet, men i Egersund er det mulig å ta runden, selv på ukedager. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 23 minutter siden, Kjetil E skrev: Har ikke noe tips til overnatting. Men vil på det sterkeste annbefale å svinge av E39 i Flekkefjord og heller ta 44 via Åna Sira og Jøssingfjord til Hauge i Dalane. Herifra kan du velge om du vil fortsette 44 langs kystområdene på Jæren eller om du vil kjøre over til Helleland og E39 for så å følge E39 over Vikeså, Ålgård og Figgjo til Stavanger. 44 fra Flekkefjord til Hauge er en smal, svingete og sjarmerende vei opp og ned heilandskapet ute ved kysten. Mye kosligere enn E39. Her for du nærmest høyfjellsfølelse selv om du på det meste vel ikke er mer enn drøye 300 meter over havet. Vil og vakkert landskap. Fra Egersund og oppover flater jo jærlandskapet ute ved kysten veldig ut. Velger du derimot veien mot Helleland og E39 igjen vil du fortsette på veldig koslige småveier gjennom et nydelig landskap. Og E39 går jo vakkert heilandskap på Høgjæren helt til du nærmer deg Stavanger. Takk for godt innspill! Dette skal foreslås for reisepartneren Anonymkode: 2462c...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 14 minutter siden, JHF skrev: Det vil jeg si er ganske alternative fakta. Skal jeg anbefale overnattingssteder lenger vest enn Mandal, er Kulturhotellet i Sogndalsstrand en fantastisk opplevelse http://www.sogndalstrand-kulturhotell.no/ likeså Grand Hotell i Egersund http://www.grand-egersund.no/hjem Historiske bygninger som gir en unik hotellopplevelse og jeg har både spist og drukket godt begge stedene. Sogndalsstrand byr nok ikke på det store utelivet, men i Egersund er det mulig å ta runden, selv på ukedager. Dette så flott ut! Anonymkode: 2462c...2c2
Solivagant Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 9 timer siden, Kjetil E skrev: Har ikke noe tips til overnatting. Men vil på det sterkeste annbefale å svinge av E39 i Flekkefjord og heller ta 44 via Åna Sira og Jøssingfjord til Hauge i Dalane. Herifra kan du velge om du vil fortsette 44 langs kystområdene på Jæren eller om du vil kjøre over til Helleland og E39 for så å følge E39 over Vikeså, Ålgård og Figgjo til Stavanger. 44 fra Flekkefjord til Hauge er en smal, svingete og sjarmerende vei opp og ned heilandskapet ute ved kysten. Mye kosligere enn E39. Her for du nærmest høyfjellsfølelse selv om du på det meste vel ikke er mer enn drøye 300 meter over havet. Vil og vakkert landskap. Fra Egersund og oppover flater jo jærlandskapet ute ved kysten veldig ut. Velger du derimot veien mot Helleland og E39 igjen vil du fortsette på veldig koslige småveier gjennom et nydelig landskap. Og E39 går jo vakkert heilandskap på Høgjæren helt til du nærmer deg Stavanger. Veldig fint, men anbefales ikke om man blir bilsyk!!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #11 Skrevet 21. juni 2017 Anbefaler Arendal. Bor selv her, kanskje derfor jeg er så forelsket i byen. Jeg har jobbet på flere hotell i byen, men Tyholmen hotell er det jeg anbefaler videre. God frokost som er inkludert, nydelig utsikt mot havet på ca 50% av rommene, hyggelig personale og har mange gratis parkeringer fra 15-08 i ukedagene og 16-08 i helgene (om jeg husker rett). Kan også betale for å stå i garasjen under hotellet. Arendal er en nydelig by å besøke. Fra byen kan man ta ferje til flere øyer, og om man har fint vær er en tur til Merdø yppelig. Der er det kiosk/cafe, strand og mye fint å se på. Hove er også en klassiker som "alle" bør få med seg. Der kan man gå turer i skogen, se på de rare træra, løpe/gå på rullesteina og grille. Masse fine stier som passer til rullestol, vogn, eldre, yngre, barn osv. Byen har også mye å by pp nå om sommeren. Det er shopping muligheter, egen liten, men kjempe koselig, strand litt avskilt fra byen (mot havet). Her har vi også fått oss havnebasseng. En siste ting jeg vil anbefale med Arendal er alle resturantene. I "Pollen" er det masse restauranter med nydelig utsikt mot havet. Alt fra gresk, indisk, biff, pizza osv. Anonymkode: ea95c...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #12 Skrevet 21. juni 2017 På Monday, June 19, 2017 den 21.58, AnonymBruker skrev: Overnatt i hvert fall senest i Mandal. Fra Mandal til Stavanger er du i bibelbeltet, ganske dødt, ingen alkoholservering etc. Anonymkode: d3fdc...20d Det er ikke sant. Stopper man i Lyngdal så finner man både hotel, restaurant og pub . Alle med alkoholservering. Det selges øl I alle dagligvarebutikkene og byen har også vinmonopol. Anonymkode: a2adc...225
Berentsens Skrevet 21. juni 2017 #13 Skrevet 21. juni 2017 Ta en tur innom Egersund, hvor en tur innom http://mungåt.no for en øl eller tre kan anbefales. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå