AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hun fortalte meg igår om intriger i min egen familie, utroskap mellom foreldrene mine, og fortalte at noen spekulerer i at søsteren min egentlig bare er halvsøsteren min, samt detaljer om sexlivet til moren min jeg helst skulle vært foruten. Hun gjorde det for å styrke et poeng som jeg var uenig i. Utroskapen har jeg vært klar over i ihvertfall ti år, men detaljene hun fortalte skulle jeg helst vært foruten. Alt det der har hun hørt fra sin mor. Dessuten så gikk hun utifra at jeg ikke var klar over utroskapen, men likevel fortalte hun det. Jeg skjønner bare ikke hva som gikk igjennom hodet hennes, og jeg forstår ikke helt hvem det er hun tror hun er som bare sier sånne ting til folk? Det er jo ikke hennes ansvar i det hele tatt å la meg vite det. Og hva om jeg faktisk ikke hadde vært klar over utroskapen, og at det hun sa slo ned som en bombe? Synes det er så utrolig ufølsomt av henne, og i hvilken verden er det greit å fortelle folk om sexlivet til foreldrene deres??? Jeg forstår det bare ikke, og jeg er så irritert at jeg ikke har tenkt på annet enn hvor irriterende det er i det hele dag. Anonymkode: 31354...88c 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Ja, jeg synes også det var veldig ufølsomt av henne, og ettersom omfanget av det hun fortalte var så stort var det jo åpenbart gjort med overlegg. Helt forferdelig at hun forteller deg at andre spekulerer i om søsteren din bare er halvsøsteren din. Dette er utrolig stygt gjort. Og sexlivet til moren din... Høres ut som venninnen din og moren hennes er skikkelig sladrekjerringer. Anonymkode: 0bcae...38c 5
Arabella Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Jeg blir aldeles himmelfallen. Denne såkalte venninnen har hverken normal IQ eller EQ. 9
emilie123 Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Det er helt utrolig hva enkelte kan få seg til å si. Ganske så ufølsom ja.
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Fy faen, for et kvinnemenneske. Det der var grusomt råttent av henne.
Gjest Springfjær Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Det der er ikke normal oppførsel i det hele tatt! Å ikke er det greit heller!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Dumt at jeg ikke hissa meg opp før en stund etter at vi hadde prata om det, ble så satt ut at jeg ikke tenkte over hvor dårlig gjort det var før i ettertid. Er så irriterende å tenke på at jeg ikke satte henne på plass og fortalte hvor ugreit det var. Jeg tar det greit liksom, og jeg vet at søsteren min ikke er "bare" halvsøsteren min så det er ikke så mye å stusse i akkurat, men herregud, alt folk får seg til å si. Og ja, de er de største sladrekjerringene i hele bygda og tar det som blir sagt på bygda for absolutt sannhet, så jeg tar det selvsagt med en klype salt, selv om jeg vet at noe av det er sant også. Anonymkode: 31354...88c
Gjest Sugemerke Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 Det der er jo helt utenfor normal oppførsel og det hadde jeg fortalt henne.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Kutt henne ut. Før eller siden vil hun få svi og få smake sin egen medisin. Anonymkode: e8cbe...de6 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Blir det dumt å spørre hvorfor i alle dager hun fortalte det, nesten et døgn senere? Hadde hun holdt seg til å bare fortelle om utroskapen så hadde jeg ikke brydd meg så veldig, foreldrene mine har vært skilt i snart ti år uansett. Men å pøse på med detalj etter detalj som det sier seg selv at ingen vil høre om foreldrene sine, sånn som hun gjorde, er jo bare helt bak mål. Anonymkode: 31354...88c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir det dumt å spørre hvorfor i alle dager hun fortalte det, nesten et døgn senere? Hadde hun holdt seg til å bare fortelle om utroskapen så hadde jeg ikke brydd meg så veldig, foreldrene mine har vært skilt i snart ti år uansett. Men å pøse på med detalj etter detalj som det sier seg selv at ingen vil høre om foreldrene sine, sånn som hun gjorde, er jo bare helt bak mål. Anonymkode: 31354...88c Nei, jeg synes det er innenfor å ta det opp nå i ettertid. Ofte er det bedre også da du har tenkt litt mer nøye gjennom det. Anonymkode: 0bcae...38c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg synes det er innenfor å ta det opp nå i ettertid. Ofte er det bedre også da du har tenkt litt mer nøye gjennom det. Anonymkode: 0bcae...38c Sant, og hun trenger faktisk å høre det også. Men jeg er veldig konfliktsky og orker ikke noe drama og tull, vil bare sette henne på plass sånn at hun forstår at det bare var jævlig unødvendig. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg for egentlig er jeg jo dritforbanna. Anonymkode: 31354...88c
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 Det der gjorde hun bare for å være jævlig. Hadde kuttet denne sladrekjerringa ut, kan ikke stole på det som havner hos henne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Det der gjorde hun bare for å være jævlig. Hadde kuttet denne sladrekjerringa ut, kan ikke stole på det som havner hos henne. Det verste er at hun er min aller beste venninne også. Om jeg forteller henne noe og ber henne om å ikke si det videre, så sier hun det ikke til en sjel. Om det ikke var for å være jævlig, så tror jeg egentlig hun bare gjorde det fordi vi deler det aller meste og hun er vant til at det skal veldig mye til før ting går innpå meg. Helt ærlig så tror jeg ikke det var med overlegg, men det virker som hun har en salgs misjon om å fortelle folk sannheten, koste hva det koste vil, og så lenge det ikke går utover henne eller hennes egen familie så betyr det ikke en drit for henne. Før hun fortalte disse tingene, snakket vi om en annen venninne. Foreldrene holder en jævlig stor del av bakgrunnen hennes skjult for henne og søsknene. Hele bygda vet det, men ingen vil fortelle noe. Hun ufølsomme venninna mi er fast bestemt på å si det fordi hun er redd denne felles venninna vår skal bli sint på oss når hun til slutt får greie på den familiehemmeligheten og får vite at vi har visst det hele tiden, men hun tenker ikke på hvor stor skade det kan gjøre på familien til venninna vår. Jeg sa at det ikke er vårt ansvar, og at det faktisk kan hende at det røsker opp hele den familien ved røttene. Det var da hun fortalte de greiene om min familie, som om det skulle få meg til å forstå?? Anonymkode: 31354...88c
Gjest Sugemerke Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 Hun mangler sosiale antenner. Jeg ville forklart for henne rolig og saklig akkurat hva du reagerer på og hvorfor.
navier Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sant, og hun trenger faktisk å høre det også. Men jeg er veldig konfliktsky og orker ikke noe drama og tull, vil bare sette henne på plass sånn at hun forstår at det bare var jævlig unødvendig. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg for egentlig er jeg jo dritforbanna. Anonymkode: 31354...88c Det der var skikkelig kvalmt av henne. Bare fortell henne at det var ufint og unødvendig, og at du ikke synes noe om det. At du hadde forventet mer av en så god venninne. Jeg tror det er viktig å ta den samtalen, ellers kan dette bli noe som forsurer vennskapet deres.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #18 Skrevet 19. juni 2017 Send henne på et helgekurs om takt og tone. Anonymkode: 6df8c...495
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #19 Skrevet 19. juni 2017 Ja det høres veldig hensynsløst og respektløst ut. Ville revurdert det vennskapet der, for hun har åpenbart hverken respekt for deg eller familien din. Anonymkode: 1335d...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå