AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Etter dårlig kjøp to ganger på rad søker jeg nå råd og erfaringer ang hjørnesofa/ sofagruppe!! Har Skeidar Freeman nå, og den er helt nedsunket og nuppete etter bare ett år, i tillegg sklir putene alle veier og sofaen ser ut som en slagmark hvis vi har hatt besøk! Før Skeidar-sofaen hadde vi en Howard 3-seter. Den ble også uformelig veldig fort og putene måtte rettes på etter hver gang den ble brukt. Så da lurer jeg på om noen har en sofa de vil anbefale? Trenger ikke være veldig fancy og helst ikke for dyr, så lenge den holder seg ok/ som nomalt Anonymkode: 6e60d...60e
Gjest Margit Spat Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Jeg gjorde et lite googlesøk for å prøve å finne ut hva slags sofaer du har hatt før. Skeidar Freeman? Den finner jeg ikke verken på Skeidars nettsider eller ellers. Jeg finner en Home and Cottage som heter Freeman. Hvis det er den sofaen du har, så forstår jeg godt at den ser ut som en slagmark. Alle sofaer med løse ryggputer og sitteputer som virker myke, og/eller som ikke er formsydde må vedlikeholdes med nazidisiplin for å se pen ut over lang tid. Putene må i så fall snus og bankes nesten daglig, ellers vrir stoffet seg, og fyllet «klumper» seg. Sofaer med fast sete og rygg, altså ikke løse puter, holder fasongen best. Hvis man skal ha sofa med løse puter, så må putene være svært faste (hardt stoppet) OG skikkelig formsydde for at de ikke skal bli sigete veldig fort. Skinnsofaer er noe bedre på dette enn stoffsofaer, da skinnet holder fasongen bedre enn stoff. Man ser det på brukte sofaer på Finn, også. For å vite hvilke modeller man bør ligge unna, så ser man først på ryggputene. Når selger ikke engang klarer å få dem til å se noenlunde ut på bilder, så kan man bare glemme å få den til å se ok ut i hverdagen. Her er et skrekkeksempel fra Howard hvor både rygg- og sitteputer ser ut som en slagmark, og stolene er ikke stort bedre de heller (du er m.a.o. ikke den eneste med en sigen Howardsofa): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92130816 Selger skal slite litt for å få 10.000 for den haugen der!! Her er et annet eksempel med alt for løse ryggputer, som det er bare å ligge unna. Sofaer som denne , med fast rygg og sete, er et mye bedre valg, da putene ikke vil klemmes og sige i alle retninger.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 3 timer siden, Margit Spat skrev: Jeg gjorde et lite googlesøk for å prøve å finne ut hva slags sofaer du har hatt før. Skeidar Freeman? Den finner jeg ikke verken på Skeidars nettsider eller ellers. Jeg finner en Home and Cottage som heter Freeman. Hvis det er den sofaen du har, så forstår jeg godt at den ser ut som en slagmark. Alle sofaer med løse ryggputer og sitteputer som virker myke, og/eller som ikke er formsydde må vedlikeholdes med nazidisiplin for å se pen ut over lang tid. Putene må i så fall snus og bankes nesten daglig, ellers vrir stoffet seg, og fyllet «klumper» seg. Sofaer med fast sete og rygg, altså ikke løse puter, holder fasongen best. Hvis man skal ha sofa med løse puter, så må putene være svært faste (hardt stoppet) OG skikkelig formsydde for at de ikke skal bli sigete veldig fort. Skinnsofaer er noe bedre på dette enn stoffsofaer, da skinnet holder fasongen bedre enn stoff. Man ser det på brukte sofaer på Finn, også. For å vite hvilke modeller man bør ligge unna, så ser man først på ryggputene. Når selger ikke engang klarer å få dem til å se noenlunde ut på bilder, så kan man bare glemme å få den til å se ok ut i hverdagen. Her er et skrekkeksempel fra Howard hvor både rygg- og sitteputer ser ut som en slagmark, og stolene er ikke stort bedre de heller (du er m.a.o. ikke den eneste med en sigen Howardsofa): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92130816 Selger skal slite litt for å få 10.000 for den haugen der!! Her er et annet eksempel med alt for løse ryggputer, som det er bare å ligge unna. Sofaer som denne , med fast rygg og sete, er et mye bedre valg, da putene ikke vil klemmes og sige i alle retninger. Jepp det er sånn H&C-sofa, bare at vi kjøpte den på skeidar.. mulig den hette noe annet der?! -uansett så er det du skriver veldig gjenkjennbart! Jeg har dessverre ikke husmor-genet, og er vel for bedagelig anlagt til å ordne og banke puter hver dag.. Så god ide med fast rygg/puter Tar gjerne imot tips om sofaer/ modeller Anonymkode: 6e60d...60e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Jeg synes Carmo sofaen fra boconcept er helt fantastisk! Både utseende og den er sååå god å sitte i 😄 Den selges hos skeidar, men koster 10.000+ for en 2-seter. Er moduler så du kan sette den sammen slik du selv ønsker. På https://utdinterior.no finner du over 24.000 interiørartikler fra mange ulike interiørbutikker, ta en titt der så finner du kanskje en sofa du liker ☺️ Anonymkode: c2fcf...a85
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 7 timer siden, Margit Spat skrev: Jeg gjorde et lite googlesøk for å prøve å finne ut hva slags sofaer du har hatt før. Skeidar Freeman? Den finner jeg ikke verken på Skeidars nettsider eller ellers. Jeg finner en Home and Cottage som heter Freeman. Hvis det er den sofaen du har, så forstår jeg godt at den ser ut som en slagmark. Alle sofaer med løse ryggputer og sitteputer som virker myke, og/eller som ikke er formsydde må vedlikeholdes med nazidisiplin for å se pen ut over lang tid. Putene må i så fall snus og bankes nesten daglig, ellers vrir stoffet seg, og fyllet «klumper» seg. Sofaer med fast sete og rygg, altså ikke løse puter, holder fasongen best. Hvis man skal ha sofa med løse puter, så må putene være svært faste (hardt stoppet) OG skikkelig formsydde for at de ikke skal bli sigete veldig fort. Skinnsofaer er noe bedre på dette enn stoffsofaer, da skinnet holder fasongen bedre enn stoff. Man ser det på brukte sofaer på Finn, også. For å vite hvilke modeller man bør ligge unna, så ser man først på ryggputene. Når selger ikke engang klarer å få dem til å se noenlunde ut på bilder, så kan man bare glemme å få den til å se ok ut i hverdagen. Her er et skrekkeksempel fra Howard hvor både rygg- og sitteputer ser ut som en slagmark, og stolene er ikke stort bedre de heller (du er m.a.o. ikke den eneste med en sigen Howardsofa): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92130816 Selger skal slite litt for å få 10.000 for den haugen der!! Her er et annet eksempel med alt for løse ryggputer, som det er bare å ligge unna. Sofaer som denne , med fast rygg og sete, er et mye bedre valg, da putene ikke vil klemmes og sige i alle retninger. Wow -det virker som du har ganske peiling! Er ikke TS - men prøver meg likevel - vi er 6 stk og ønsker oss veldig en u-formet sofa som er god å sitte i/ bruke. Er skeptisk til ikeasofaene.. Pga plass kan den maks være 3-3,5 meter i lengden. Noen gode tips? Anonymkode: 2ac4b...5b5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #6 Skrevet 20. juni 2017 Vi er sååå fornøyd med at vi la en del penger i vår sofa. Vi har "scandinavia" fra bolia i stoffet "nantes" med skumputer. Men kjøp det i tilfelle på halv pris-kampanjer, er ofte sånne! Anonymkode: eeb4b...f39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå