AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Skal studere sykepleie nå til høsten og lurte på om noen vil dele erfaringer fra sykepleierstudiet? Er det vanskelig eller krevende? Anonymkode: f7d35...79b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Er akkurat ferdig med studiet, og synes det har vært kjempespennende. Er alltids noe som er litt kjedelig. Jeg sleit litt med medikamentregning, men det går alltids greit! Jeg har nå fått fast jobb på et sykehus nå etter endt studie. Og etter noen år i arbeidslivet skal jeg spesialisere meg slik at jeg kan bli kosmetisk sykepleier:) Anonymkode: e8272...cb0 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal studere sykepleie nå til høsten og lurte på om noen vil dele erfaringer fra sykepleierstudiet? Er det vanskelig eller krevende? Anonymkode: f7d35...79b Vet du ikke hva det innebærer å studere det? Hvorfor valgte du det studiet da? Anonymkode: 76a16...600
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke hva det innebærer å studere det? Hvorfor valgte du det studiet da? Anonymkode: 76a16...600 Det står ingenting om at jeg ikke vet hva studiet går ut på? Det jeg lurer på er hva folks erfaring med studiet er, om de synes det var gøy eller kjedelig, eller om de synes det er vanskelig. Anonymkode: f7d35...79b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke hva det innebærer å studere det? Hvorfor valgte du det studiet da? Anonymkode: 76a16...600 Lol, finn på noe annet å gjøre en mandagsettermiddag. Hun spurte jo bare om noen hadde erfaringer med studiet, det er vel lov det? Anonymkode: f476d...e0b 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Jeg synes det var enkelt og kjedelig. Dessverre. Men det var fordi jeg var ekstremt lite interessert. Det var bare et nødvendig onde før jeg kunne ta videreutdanning. Anatomi og fysiologi var gøy da. Men det var lite av det. Utrooolig mye tørr sykepleieteori. Medikamentregningen er veldig oppskrytt! Dette er basic matte. Anonymkode: 86c57...901
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Synes deler av studie var kjedelig, men også mye spennende. 8 år siden jeg ble sykepleier, nå jobber jeg 50 % i turnus og så er jeg kosmetisk sykepleier for resten. Anonymkode: dad17...1bb
Christina82 Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Det var enkelt, medikamentregningen er ikke så vanskelig som noen skal ha det til. Man må gjennom sykehjem, kirurgisk avdeling, medisinsk avdeling, hjemmesykepleie og psykiatri. + noen skoler har litt praksis som er mer spesialisert eller valgfri. ( jeg var i Spania i 3 mnd på sykehus) Veldig gøy å prøve litt forskjellig, og ofte får man tilbud om å jobbe etter ferdig praksis, så veldig enkelt å få seg jobb. Er en del gruppearbeid som jeg ikke likte, jobbet best alene. Ofte er det alltid en som ikke møter opp, er syk på fremføring, eller som tar helt kontroll og styrer for mye. Jeg har vært sykepleier i 10 år nå, og trives godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå