AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Eller ble yrket annerledes enn dere trodde? Ville konkurransen fra øst Europa og dårligere lønn og arbeidsvilkår som vil komme i årene fremover fratatt dere lysten? Anonymkode: 08df6...93e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Jeg ville ikke studert medisin igjen. Synes medisinstudiet er oppskrytt, men nå er jeg lege da. Kunne heller tenkt meg å jobbet som sykepleier istedet for å sitte på et legekontor dag ut og dag inn. Er ikke så gøy. Anonymkode: 3b43a...d91 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke studert medisin igjen. Synes medisinstudiet er oppskrytt, men nå er jeg lege da. Kunne heller tenkt meg å jobbet som sykepleier istedet for å sitte på et legekontor dag ut og dag inn. Er ikke så gøy. Anonymkode: 3b43a...d91 Hva er det du ikke liker ved å sitte på legekontoret? Er det kjedelig å ha pasienter? Mye som går igjen eller mye klaging? Hva er den største grunnen til at du ikke ville valgt det igjen? Kunne det vært bedre om du var spesialist fremfor fastlege? Anonymkode: 08df6...93e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke studert medisin igjen. Synes medisinstudiet er oppskrytt, men nå er jeg lege da. Kunne heller tenkt meg å jobbet som sykepleier istedet for å sitte på et legekontor dag ut og dag inn. Er ikke så gøy. Anonymkode: 3b43a...d91 Sikker på at du ikke er en sykepleier som ønsker å rakke ned på leger og medisinstudiet? Har litt vanskelig for å tro at du er lege med den rettskrivingen der. Anonymkode: b0baa...c60 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke er en sykepleier som ønsker å rakke ned på leger og medisinstudiet? Har litt vanskelig for å tro at du er lege med den rettskrivingen der. Anonymkode: b0baa...c60 Tror neppe vedkommende er lege, da hadde h*n heller ikke vært her å tatt bry med å kommentere. Anonymkode: c8a28...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke er en sykepleier som ønsker å rakke ned på leger og medisinstudiet? Har litt vanskelig for å tro at du er lege med den rettskrivingen der. Anonymkode: b0baa...c60 Hvorfor skulle jeg det? Det finnes leger i Norge som kunne tenkt seg å gjøre noe annet. Vil si jeg er flink med rettskriving. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror neppe vedkommende er lege, da hadde h*n heller ikke vært her å tatt bry med å kommentere. Anonymkode: c8a28...fa2 Så hvis jeg er butikkmedarbeider så kan jeg kommentere på kg? Jeg svarer bare på spørsmålet til ts. Anonymkode: 3b43a...d91 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Litt humor som vi i ambulansetjenesten har. "Hadde det ikke vært for alle syke og skada, så hadde jobben vår vært super" Anonymkode: ed9f8...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke studert medisin igjen. Synes medisinstudiet er oppskrytt, men nå er jeg lege da. Kunne heller tenkt meg å jobbet som sykepleier istedet for å sitte på et legekontor dag ut og dag inn. Er ikke så gøy. Anonymkode: 3b43a...d91 Så hvorfor har du ikke søkt deg til en annen type jegejobb, da? Det er tusen andre muligheter. Hvilken spesialitet har du? Eller er du LiS/LuS? Dette henger ikke på greip. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke liker ved å sitte på legekontoret? Er det kjedelig å ha pasienter? Mye som går igjen eller mye klaging? Hva er den største grunnen til at du ikke ville valgt det igjen? Kunne det vært bedre om du var spesialist fremfor fastlege? Anonymkode: 08df6...93e Almenmedisin er en spesialitet. Anonymkode: e85f6...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke er en sykepleier som ønsker å rakke ned på leger og medisinstudiet? Har litt vanskelig for å tro at du er lege med den rettskrivingen der. Anonymkode: b0baa...c60 Enig. Dessuten er leger fullt klar over at man kan gjøre mye annet enn å være fastlege og sitte på et legekontor hele dagen. Anonymkode: 03728...55c 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke studert medisin igjen. Synes medisinstudiet er oppskrytt, men nå er jeg lege da. Kunne heller tenkt meg å jobbet som sykepleier istedet for å sitte på et legekontor dag ut og dag inn. Er ikke så gøy. Anonymkode: 3b43a...d91 Du kan umulig være lege. Det finnes mange andre muligheter som lege enn å sitte på et legekontor hver dag. Anonymkode: 5af4f...f4a 1
Professor Orm Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Det er ikke bare allmennleger som tilbringer mye tid på kontoret, for å si det sånn.. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan umulig være lege. Det finnes mange andre muligheter som lege enn å sitte på et legekontor hver dag. Anonymkode: 5af4f...f4a Hva kan en lege gjøre som ikke innebærer mye tid på et kontor? Ikke ta med kirurger, de står mye av dagen. Anonymkode: ed9f8...8d7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 Nei, jeg hadde valgt odontologi, faktisk. Anonymkode: 2db67...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #15 Skrevet 20. juni 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde valgt odontologi, faktisk. Anonymkode: 2db67...1f0 Hvorfor? Anonymkode: 08df6...93e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #16 Skrevet 20. juni 2017 Jeg hadde ikke valgt å studere medisin om jeg skulle valgt på nytt. Grunnen til dette er at jeg ikke ante hvor mye papirarbeid, og hvor lite kontakt jeg skulle ha med pasienter. Som regel ser jeg hver enkelt pasient omtrent 10 minutter hver dag, foruten innkomst og eventuelle undersøkelser. Jeg trives bedre med kontakt med mennesker, og synes det er kjedelig å sitte på møter med sykepleiere, ergoterapauter og andre som gjerne har bedre oversikt enn meg om hvordan pasientene mine har det. Epikriser, visittnotater og andre kjedelige dokumenter, en evig strøm som aldri tar slutt, noe som resulterer i at jeg må sitte overtid ganske ofte. Selvfølgelig er det mye spennende med yrket også. Jeg jobber på en medisinsk avdeling på et universitetssykehus. Vi får inn mye forskjellig, og det er alltid spennende. Men igjen så blir det mye av de samme sykdommene om og om igjen. Anonymkode: 8a834...7bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå