AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Del Skrevet 19. juni 2017 Da mener jeg sånn typ. stryker skjortene deres, pakker for dem om de skal på tur, står med middagen klar hver dag, rydder etter dem osv. Jeg er så lei av å høre kvinner som skryter over at mannen dems får ligge med føttene på bordet mens de vasker og styrer for at mannen skal ha det bra... Er dette virkelig noe å skryte av i dag???? Og tillegg så hever de øyenbrynene når jeg sier at så enkle ting får mannen gjøre selv hos oss.. Damer i samboer familie, mener at jeg, som jobber 100% bør gjøre alt hjemme fordi mannen tjener mer penger enn meg.. hører jeg slikt så raser jeg innvendig.. Diskuter Anonymkode: 1b13f...b05 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg duller med, og skjemmer bort mannen min. Og behandler ham innimellom som han var tre år. Jeg tenker at dette muligens kommer av et udekket indre behov jeg har for å ivareta, nære og oppfostre. Dette på grunn av at vi mistet et barn. Og ikke kan få flere. Så på en slags måte er det en liten sinnslidelse inne i bildet her, noe en bare kan forstå hvis man har vært i denne situasjonen. Utover dette tror jeg kvinner generelt har et behov for å være omsorgsmenneske. Noen har kanskje mindre av dette, og har vansker med å forstå de som har dette genetiske behovet. Og noe kan selvfølgelig forklares med oppdragelse og innlæring av det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret som er like tilstede i dag som for 50 år siden. Men altså, for meg et det i hovedsak et udekkey behov, som jeg dekker på denne måten. Anonymkode: eed1f...539 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Del Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg duller med, og skjemmer bort mannen min. Og behandler ham innimellom som han var tre år. Jeg tenker at dette muligens kommer av et udekket indre behov jeg har for å ivareta, nære og oppfostre. Dette på grunn av at vi mistet et barn. Og ikke kan få flere. Så på en slags måte er det en liten sinnslidelse inne i bildet her, noe en bare kan forstå hvis man har vært i denne situasjonen. Utover dette tror jeg kvinner generelt har et behov for å være omsorgsmenneske. Noen har kanskje mindre av dette, og har vansker med å forstå de som har dette genetiske behovet. Og noe kan selvfølgelig forklares med oppdragelse og innlæring av det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret som er like tilstede i dag som for 50 år siden. Men altså, for meg et det i hovedsak et udekkey behov, som jeg dekker på denne måten. Anonymkode: eed1f...539 hva med å skaffe seg en hund i stedet??? Du vet at den dagen du finner ut at dette er noe du ikke vil bruke tiden din på, så er forholdet slutt? Anonymkode: 1b13f...b05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 19. juni 2017 #4 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg mener at forhold får finne en måte å leve sammen på som begge trives med uten at utenforstående skal analysere det ihjel. Mange menn er (for) snille med damene sine får kallenavn som tøffel. Men om det er deres måte å vise sin hengivenhet på så må det være greit. Å skjemme noen bort burde det kanskje være mere av. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 19. juni 2017 #5 Del Skrevet 19. juni 2017 Lure på hvor disse damene er, jeg? Jeg hører om dem, men får mer og mer inntrykk av at det er en myte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Del Skrevet 19. juni 2017 43 minutter siden, Sphere skrev: Lure på hvor disse damene er, jeg? Jeg hører om dem, men får mer og mer inntrykk av at det er en myte. Jeg får ofte høre at jeg er streng og folk ser rart på meg, fordi jeg ikke gjør alle disse tingene.. Jeg syns å pakke selv til vi skal reise bort er ett selvfølge at mannen gjør selv, da jeg alltid pakker for meg selv OG barna for eksempel.. Og at han handler mat, da jeg lager stort sett alle middager.. At han stryker skjortene sine selv, er også ett selvfølge da jeg vasker mesteparten av klærne.. Jeg syns vi møtes på midten ett sted, uten at rollene som dame og mann blir så langt fra hverandre.. Men jeg er glad i og snill med mannen min allikevel.. Jeg mener at å stryke skjortene til mannen ikke gjør meg mer glad i han fordi. Her jeg bor er det ingen myte i alle fall Anonymkode: 1b13f...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. juni 2017 #7 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg skjemte ham bort fordi han forlangte det, og jeg ikke orket krangling. Slikt går en stund, men det endte med skilsmisse. Jeg gikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Del Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, Trolltunge skrev: Jeg skjemte ham bort fordi han forlangte det, og jeg ikke orket krangling. Slikt går en stund, men det endte med skilsmisse. Jeg gikk. Idiot! (Han altså) Anonymkode: 1b13f...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 19. juni 2017 #9 Del Skrevet 19. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ofte høre at jeg er streng og folk ser rart på meg, fordi jeg ikke gjør alle disse tingene.. Jeg syns å pakke selv til vi skal reise bort er ett selvfølge at mannen gjør selv, da jeg alltid pakker for meg selv OG barna for eksempel.. Og at han handler mat, da jeg lager stort sett alle middager.. At han stryker skjortene sine selv, er også ett selvfølge da jeg vasker mesteparten av klærne.. Jeg syns vi møtes på midten ett sted, uten at rollene som dame og mann blir så langt fra hverandre.. Men jeg er glad i og snill med mannen min allikevel.. Jeg mener at å stryke skjortene til mannen ikke gjør meg mer glad i han fordi. Her jeg bor er det ingen myte i alle fall Anonymkode: 1b13f...b05 Jeg har alltid ordnet meg selv. Og jeg gjør gjerne det lille ekstra for hun jeg er glad i. Men det er pent lite i retur, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Del Skrevet 19. juni 2017 De damene har ikke jeg møtt i alle fall. Jeg kjenner ei som gjør alt av husarbeid, men der er mannen så syk at han ikke kunne deltatt selv om han ville aldri så mye. Selv har jeg aldri strøket en skjorte i mitt liv eller pakket noe for mannen. Det får holde at det er jeg som pakker for sønnen vår. Mannen stryker forøvrig alt som skal strykes her i huset, da det er han som kan det. Anonymkode: 5e2e0...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rilin Skrevet 19. juni 2017 #11 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg "skjemmer" bort samboeren min når jeg har tid og overskudd til det. Dersom jeg er ferdig på jobb en time før han så er det jo naturlig at jeg lager middag? Han skjemmer bort meg når han har tid og overskudd, og hvis ikke gjør vi det sammen. Jeg gjør en del mer av huslige sysler, og på denne måten så "skjemmee" jeg kanskje bort han, men da slipper jeg å være ute i regnet å legge om dekk, reparere bil og kan sole meg mens han klipper plen. Passer oss utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg gjorde det en del fordi jeg ønsket å gjøre snille ting for han. Merkelig hvor lei man blir når man er sammen en "taker", og man er en "giver". Anonymkode: cb697...736 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Del Skrevet 19. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ofte høre at jeg er streng og folk ser rart på meg, fordi jeg ikke gjør alle disse tingene.. Jeg syns å pakke selv til vi skal reise bort er ett selvfølge at mannen gjør selv, da jeg alltid pakker for meg selv OG barna for eksempel.. Og at han handler mat, da jeg lager stort sett alle middager.. At han stryker skjortene sine selv, er også ett selvfølge da jeg vasker mesteparten av klærne.. Jeg syns vi møtes på midten ett sted, uten at rollene som dame og mann blir så langt fra hverandre.. Men jeg er glad i og snill med mannen min allikevel.. Jeg mener at å stryke skjortene til mannen ikke gjør meg mer glad i han fordi. Her jeg bor er det ingen myte i alle fall Anonymkode: 1b13f...b05 Jeg gjør det samme. Gift i 20 år, vet ikke hvorfor 😊 Anonymkode: 7b2a7...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Del Skrevet 19. juni 2017 Husarbeidet deler vi på. Vi bor her begge to, og bidrar begge to. Fullstendig uproblematisk. Skjønner heller ikke helt sånne folk som er så imponert hver gang en mann løfter en finger hjemme, eller "sitter barnevakt" for barna. Det burde da ikke behandles som noen sensasjon, spesielt ikke nå når de aller fleste kvinner/mødre jobber like mye. For øvrig tjener jeg mer enn mannen min, men syns ikke han skylder meg å gjøre mer her hjemme av den grunn. Anonymkode: f31f5...c74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 19. juni 2017 #15 Del Skrevet 19. juni 2017 Mulig jeg kjenner noen som skjemmer bort mannfolkene sine, men det er i alle fall ingen som skryter av det. Kanskje de synes det er pinlig, kanskje de frykter andres reaksjoner, eller kanskje jeg bare ikke kjenner noen som holder på sånn. Jeg gjør det i alle fall ikke. Synes sånt er så kjedelig at jeg har sett til at mannfolkene rundt meg ikke forventer at jeg skal gjøre det for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 19. juni 2017 #16 Del Skrevet 19. juni 2017 Han drar det meste av lasset økonomisk, så jeg tar meg av det meste av hus, hjem og barn. Det handler ikke om å skjemme bort han, det har bare falt seg slik naturlig. Han deltar med husarbeid når han har tid. Han har vært alenefar i 6 år før han møtte meg, så det er ikke evnen det står på. Han driver også firma ved siden av 100% stillingen sin, og i tillegg bygger han ut huset vårt og så bygger han hytte. Husbyggingen og hyttebyggingen er det begrenset hva jeg kan bidra med. Men jeg hjelper han med papirarbeid og faktureringen i firmaet hans. Jeg synes det er helt greit at han tar seg av det han kan best, istede for at jeg skal trumfe igjennom at han tar mere husarbeid mot at jeg begynner med noe jeg ikke har peiling på.. Blande sement, lekte osv.. (jeg aner ikke hva å lekte betyr en gang 😂) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #17 Del Skrevet 19. juni 2017 Vi har ting greit fordelt men han sliter med leddgikt og prolaps , så jeg gjør litt mer en han hjemme av husarbeid osv. Men han er flink pp bedre dager. Jeg kan vel skjemme han bort med frokost på senga osv men han kjøper roser til meg endel, vi skjemmer vel bort hverandre Anonymkode: 6583a...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 19. juni 2017 #18 Del Skrevet 19. juni 2017 Trodde man skulle skjemme hverandre bort i et forhold? Jeg er nok ikke så utrolig flink når det kommer til husarbeid, men jeg elsker å varte opp partneren min. Lager middag, pakker henne inn i pledd, ordner drikke, masserer og pusker. Jeg vil at hun skal kunne føle seg som en prinsesse noen ganger ila uka. Ser ikke hvorfor slikt skal være negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råkkenråll Skrevet 19. juni 2017 #19 Del Skrevet 19. juni 2017 Kjenner faktisk 0% sånne damer eller menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #20 Del Skrevet 19. juni 2017 1 time siden, Maiava88 skrev: Han drar det meste av lasset økonomisk, så jeg tar meg av det meste av hus, hjem og barn. Det handler ikke om å skjemme bort han, det har bare falt seg slik naturlig. Han deltar med husarbeid når han har tid. Han har vært alenefar i 6 år før han møtte meg, så det er ikke evnen det står på. Han driver også firma ved siden av 100% stillingen sin, og i tillegg bygger han ut huset vårt og så bygger han hytte. Husbyggingen og hyttebyggingen er det begrenset hva jeg kan bidra med. Men jeg hjelper han med papirarbeid og faktureringen i firmaet hans. Jeg synes det er helt greit at han tar seg av det han kan best, istede for at jeg skal trumfe igjennom at han tar mere husarbeid mot at jeg begynner med noe jeg ikke har peiling på.. Blande sement, lekte osv.. (jeg aner ikke hva å lekte betyr en gang 😂) Jeg har ingen motforestillinger altså mot tradisjonell fordeling, men jeg håper dere husker på at du taper stort økonomisk og at dere derfor har laget egen juridisk avtale som gir deg kompensasjon. Type pensjonsinntekt og eiendom. Slik dere har ordnet det nå så gjør du det som vil regnes som gratisarbeid, mens han bygger opp inntekt/eiendom. Du bør også lønnes for hjelpen du bidrar med i bedriften. Anonymkode: 7839a...2cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå