Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 skal formatere C: og prøver å starte opp cd rom, men når jeg kommer inn i valgmenyen får jeg beskjed om at jeg ikke kan slette den forrige partisjonen fordi den inneholder midlertidige filer som den trenger. Får heller ikke skriver over den gamle fordi den da vil kræsje med den nye. Tror ikke min maskin er satt til å starte fra cd når jeg starter maskinen, noen som kan hjelpe der?? Takk for svar:)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. januar 2005 #2 Skrevet 4. januar 2005 Du starter opp PC-en med windows-CDen i?
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 Ja stemmer det. Putter cd i og kommer frem til der jeg skal velge hva jeg vil gjøre. P for å slette enter for å innstalerer windows. Problemet er at jeg ikke får lov til å skrive over eller slette den gamle partisjonen. Men jeg tror problemet kan være at maskinen ikke er innstilt på å starte fra cd rom.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. januar 2005 #4 Skrevet 4. januar 2005 Maskinen din kan nok starte fra CD, ellers hadde du ikke fått start med den i det hele tatt. Høres rart ut. Har aldri hatt noe problemer med det.
Skravla Skrevet 4. januar 2005 #5 Skrevet 4. januar 2005 Hadde samme problemet på min gamle PC. Brukte fdisk og slettet partisjon og opprettet på nytt. Da får du automatisk beskjed om å formatere og så installerer du fra CD.
Cronos Skrevet 5. januar 2005 #6 Skrevet 5. januar 2005 Men jeg tror problemet kan være at maskinen ikke er innstilt på å starte fra cd rom. For at maskinen skal starte fra cd-rom må du inn i BIOS og sette instillingene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå