Gå til innhold

Jeg vil ha barn men kjæresten vil ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? 

Jeg er 24 år og er klar for å ha barn siden jeg var 21, jeg vil ha barn før jeg er 30 så jeg vil begynne å prøve nå.. bare fordi man prøver så betyr jo ikke at man skal bli gravid med engang, det kan ta flere år..

men kjæresten min er 4 år yngre enn meg og han tenker helt annerledes og han er ikke enig med å ha barn nå. Hver gang vi snakker om det så gråter jeg, fordi det er min største drøm og han vil ikke oppfylle den... 

hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke vente mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må finne deg en mann som er klar for barn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den som ikke ønsker barn, har faktisk vetoretten.

Dersom barn er alt du ønsker, må du finne deg en som vil det samme som deg. Dersom du går mot din kjørestes ønske og blir gravid uten hans samtykke med vilje, må du regne med å bli an av oss forhatte alenemødre.

Anonymkode: 41eae...283

• Liker 8
Skrevet

Du må finne deg en kjæreste som ønsker det samme som deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du finne deg en som er klar. Makan, du kan ikke tvinge han til å bli far heller, ha litt respekt for kjæresten din.

Anonymkode: 9e493...885

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt vil ikke en gutt på 20 år ha barn...

Anonymkode: 6aa57...038

• Liker 15
Skrevet

Det er jo relativt ungt å få barn når man er 20 år.  For meg ville det vært dealbreaker om kjæresten ikke ville ha. Derfor kan det være greit å avklare slikt før man har investert for mye i forholdet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det KAN ta mange år, ja. Men det kan også hende du blir gravid tvert. 

Det er helt normalt at menn/gutter på 20 ikke er klar for barn. Han er ikke det minste urimelig eller unormal her. Du bør absolutt ikke prøve å grine deg til å få barn, når han ikke er klar. Du er bare 24, og har god tid. Om du absolutt vil ha barn NÅ, må du rett og slett finne deg en annen mann. Men det å finne en mann, kan ta såpass lang tid at du like gjerne kunne ventet til din nåværende ble klar. 

Anonymkode: 266dc...003

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg skjønner uansett godt at han ikke vil ha barn enda. 24 som du er er vel en ganske vanlig alder å planlegge barn i, men 20 er ganske tidlig å begynne å planlegge det, synes jeg. Han har jo knapt rukket å bli voksen selv. 

Enten må du finne deg i å vente til han blir klar (det kan ta mange år), eller så må du innse at du må finne noen andre enn ham å få barn med. Det kan også ta noen år, for du vil vel ikke planlegge barn med noen du bare har vært sammen med et års tid? En ting er hva som skjer ved et uhell, da gjør man det beste ut av det og gjør så godt man kan (som oftest er ganske bra :) ), men når barna er planlagt er det minste man skylder dem å etter beste evne gi dem de trygge rammene et stabilt og godt forhold gir. 

Anonymkode: b85b5...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo yngre enn du var da du først ønsket deg barn? Han er bare 20, det er nesten ingen! menn på den alderen som vil ha den typen ansvar. Dump kjæresten for dette vil bare bli vondt for dere begge, og vær klar på at du vil ha barn tidlig, overfor de du dater videre. Du vil finne flere som vil ha barn om du går for de som er like gammel eller eldre (og mange som aldri vil ha barn i alle aldre)

Anonymkode: 8e59b...ade

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...