Wilma89 Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Hei De siste ukene har det vært over gjennomsnittet mange branner. Får helt angst av tanken på å være fanget i brann uten mulighet til å komme ut. Vi bor i 5. Etg og har ingen annen rømningsvei enn inngangsdøra. Vi tenker derfor å investere i et branntau. Problemet er at vi har en hund på 45 kg. Noen som har noen løsning på hvordan man får med seg hunden ved en evt brann?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Er vel bare å knytte et laken rundt magen eller noe lignende og heise den ned med et tau gjennom vinduet. Å være redd brann betyr at man ikke har nok kunnskaper om hva man skal gjøre for å forhindre det og hva man skal gjøre om det oppstår. Det er viktig å vite at brannalarmsystemet fungerer det man bor. Har dere branntavle f.eks eller annet? Er det brannslanger der, er leilighetene brannceller og så videre. Anonymkode: 0de53...a88 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Brannstrømpe? Den kan man slippe hunden ned gjennom akkurat som man gjør med mennesker. Anonymkode: 33d90...f94 2
Simbyxor Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Oi, dette er veldig hysterisk... En hund er en hund, når det brenner så redder man hunden om man kan. Men fra 5 etg. er man heldig bare man redder seg selv. 6
Wilma89 Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vel bare å knytte et laken rundt magen eller noe lignende og heise den ned med et tau gjennom vinduet. Å være redd brann betyr at man ikke har nok kunnskaper om hva man skal gjøre for å forhindre det og hva man skal gjøre om det oppstår. Det er viktig å vite at brannalarmsystemet fungerer det man bor. Har dere branntavle f.eks eller annet? Er det brannslanger der, er leilighetene brannceller og så videre. Anonymkode: 0de53...a88 Jeg har generelt alltid vært opptatt av brannsikkerhet. Vi har røykvarslet, men den er ikke seriekoblet. Vi har ingen branntavle. Brannslange under vask og brannslukningsapparat på soverom. Jeg kan bruke begge deler. Jeg har vært på brannkurs gjennom jobben så tenker at jeg generelt har oversikt over hva jeg skal gjøre ved brann. Problemet er hunden. Usikker på om et laken ville holdt. Måtte i så fall fått noen til å lære meg å knyte noen gode knuter. Har sendt Mail til If sin sikkehetsbutikk. Krysser fingrene for at de har en løsning. Takk for svar😊
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Er det ikke krav om annen rømningsvei? Enten stige eller tau? Anonymkode: a7c49...502 1
Wilma89 Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, Simbyxor skrev: Oi, dette er veldig hysterisk... En hund er en hund, når det brenner så redder man hunden om man kan. Men fra 5 etg. er man heldig bare man redder seg selv. Hunden min er faktisk det kjæreste jeg har. 17
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brannstrømpe? Den kan man slippe hunden ned gjennom akkurat som man gjør med mennesker. Anonymkode: 33d90...f94 Har du link til en slik brannstrømpe som er godkjent? Anonymkode: 7c890...72c
Simbyxor Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 5 minutter siden, Wilma89 skrev: Hunden min er faktisk det kjæreste jeg har. Da bør du kanskje ikke bo i 5. etasje. Men trøst deg med det at det er ekstremt liten sannsynlighet for at blokka di begynner å brenne. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du link til en slik brannstrømpe som er godkjent? Anonymkode: 7c890...72c Tror jeg ville henvendt meg til brannvesenet i din kommune og spurt hva de anbefaler at du anskaffer. Men brannstrømpe er i hvert fall det jeg kommer på som ikke krever klatring. Anonymkode: 33d90...f94 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Invester i en skikkelig solid sele som du kan feste på deg selv og en munnkurv (en redd hund kan glefse selv om den er verdens tryggeste) evt som de andre sier her brannstrømpe. Anonymkode: de1ce...ba7 6
Million Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 (endret) 3 timer siden, Wilma89 skrev: Hei De siste ukene har det vært over gjennomsnittet mange branner. Får helt angst av tanken på å være fanget i brann uten mulighet til å komme ut. Vi bor i 5. Etg og har ingen annen rømningsvei enn inngangsdøra. Vi tenker derfor å investere i et branntau. Problemet er at vi har en hund på 45 kg. Noen som har noen løsning på hvordan man får med seg hunden ved en evt brann? Hvis ikke hunden er for stor og tung; Et dynetrekk med tau knyttet rundt. Hiv hunden inni dynetrekket, knyt igjen åpningen med et tau og knyt det fast rundt livet. Da har du hendene frie når du klatrer ned branntauet, og hunden henger i en "pose" av dynetrekk. Vi bor i tredje etasje, har hund, og vi har branntau og klatrekrok til branntauet skrudd inn i vinduskarmen på ene soverommet. Min plan er å fire hunden ned i et dynetrekk ved evt brann. Hun veier rett under 10 kg. Blokken vi bor i ligger i en skråning, så det er ikke så veldig langt ned til bakken fra ene soveromsvindu og veranda. Endret 19. juni 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde flyttet. Anonymkode: e1c55...dff 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 11 timer siden, Wilma89 skrev: Hei De siste ukene har det vært over gjennomsnittet mange branner. Får helt angst av tanken på å være fanget i brann uten mulighet til å komme ut. Vi bor i 5. Etg og har ingen annen rømningsvei enn inngangsdøra. Vi tenker derfor å investere i et branntau. Problemet er at vi har en hund på 45 kg. Noen som har noen løsning på hvordan man får med seg hunden ved en evt brann? Vet labradorer kan læres til å gå opp og ned stiger, men det tar laaaang tid
Gjest Anthrax Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Munnkurv og en solid tursekk med nok plass! Har selv hund og "alt på stell" om det skulle skje.
MissPierce Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 Leste om en med stor hund, som hadde lært hunden å legge seg oppi en stor bag. Så kunne han feste den i ett tau, og fire den ned. Tror det er enklere enn å bruke ett laken. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 Å bo i blokk er en dårlig ide uansett. Hopp/kast fra 2. etasje er ok, alt annet er idioti. Anonymkode: 90f4a...b1c 1
ajarRun Skrevet 19. juni 2017 #18 Skrevet 19. juni 2017 12 timer siden, Wilma89 skrev: Jeg har generelt alltid vært opptatt av brannsikkerhet. Vi har røykvarslet, men den er ikke seriekoblet. Vi har ingen branntavle. Brannslange under vask og brannslukningsapparat på soverom. Jeg kan bruke begge deler. Jeg har vært på brannkurs gjennom jobben så tenker at jeg generelt har oversikt over hva jeg skal gjøre ved brann. Problemet er hunden. Usikker på om et laken ville holdt. Måtte i så fall fått noen til å lære meg å knyte noen gode knuter. Har sendt Mail til If sin sikkehetsbutikk. Krysser fingrene for at de har en løsning. Takk for svar😊 Kjøp klatresele, kjøp sånn sele som hunder har på seg, fest hunden til deg, rapeller ned. 12 timer siden, Simbyxor skrev: Oi, dette er veldig hysterisk... En hund er en hund, når det brenner så redder man hunden om man kan. Men fra 5 etg. er man heldig bare man redder seg selv. Å være redd for terrorisme er hysterisk, det er en statistisk anomalitet. Hvert år dør 50 mennesker og 15000 blir skadet i brann. Mange av disse brannene kunne vært forhindret hvis man brukte tid og penger på brannsikkerhet isteden for sikkerhetsteater til terror. 2
Simbyxor Skrevet 19. juni 2017 #19 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Kjøp klatresele, kjøp sånn sele som hunder har på seg, fest hunden til deg, rapeller ned. Å være redd for terrorisme er hysterisk, det er en statistisk anomalitet. Hvert år dør 50 mennesker og 15000 blir skadet i brann. Mange av disse brannene kunne vært forhindret hvis man brukte tid og penger på brannsikkerhet isteden for sikkerhetsteater til terror. Ja, som for eksempel løsninger på hvordan man redder hunden sin fra å brenne inne.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #20 Skrevet 19. juni 2017 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Kjøp klatresele, kjøp sånn sele som hunder har på seg, fest hunden til deg, rapeller ned. Å være redd for terrorisme er hysterisk, det er en statistisk anomalitet. Hvert år dør 50 mennesker og 15000 blir skadet i brann. Mange av disse brannene kunne vært forhindret hvis man brukte tid og penger på brannsikkerhet isteden for sikkerhetsteater til terror. God ide! Hvordan fester man klatretauet trygt? Kan man knytte det fast i verandagelender? Anonymkode: 7c890...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå