Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å gå master når man er ferdig med bachelor i fysioterapi, eller er det mer vanlig å gå rett ut i jobb, eventuelt ta noe kurs eller lignende innenfor noe man ønsker å spesialisere seg i? 

Jeg er 25 år, og nettopp ferdig med første året av bacheloren. Da er jeg 28 år når jeg er ferdig i turnus og autorisert. Ser for meg at jeg ikke har motivasjon til å begynne med en master da, siden jeg er såpass "gammel" og ønsker å ut i jobb og tjene penger. I tillegg vet jeg ikke om jeg får godt nok karaktersnitt til å ta master. Jeg kunne godt tenke meg spesialisering i noe, men kanskje ta det litt etter hvert og som noe ved siden av en jobb. 

Noen som vet hva som er vanlig og hvilke muligheter man har?  

Anonymkode: 8eadd...9a2

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har gått ut i jobb med kun en bachelor i fysioterapi, men jeg har fått inntrykk av at det er blitt vanligere å ta etterutdarning i manuell terapi ( 2-årig master), da en manuell terapeut har større handlingsrom da de kan få offentlig refusjonsordning og kan ta imot pasienter til vanlig egenandelpris uten henvisning, kan stille diagnoser selv, og henvise til andre spesialister.  Er ikke utdannet i fysioterapi selv, så jeg vet ikke så mye om evnt. andre muligheter, men de finnes sikkert. Sikkert lurt å kontakte en veileder/ karrieresenter ved studiestedet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...