AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Skrevet 19. juni 2017 Far til barna mine er aldri fornøyd med noe jeg gjør med ungene, denne gangen er det sommerferien jeg skal ta med ungene på han klager på. Han synes det ikke er bra nok. Vi skal til Danmark en uke, vi skal til legoland, fårup sommerland, aalborg zoo, leie sykler, kose oss med god mat, oppleve byen og masse annet morro. Har leid fin campinghytte vi skal bo på, på en camping egnet for barn med basseng og lekeområde. Men i fars øyne er ikke det godt nok, siden det ikke er syden. Men han ingen planer selv om noe ferie for dem, det er meg det ligger på med ferie siden jeg har hovedomsorgen mener han. Var klaging sist på 17 mai også, det er akkurat som han velger å være blind for hva jeg gjør. Etter barnetoget var vi samlet med besteforeldre osv og spiste god mat og kaker, etter det gikk vi i byen og kjøpte balonger og annet som is og småting, så var det borgertog de gikk i, så var det restaurant vi spiste på og så tivoli i flere timer. Men det var ikke godt nok, jeg hadde tydeligvis ikke gjort noe med dem ifølge han. Han var kun med og så barnetoget, og gikk med barna en halvtime og dro hjem. Ga dem litt lommepenger, og antydet til at jeg ikke ga noe. Jeg brukte flere tusen den dagen på ungene. De får flere opplevelser hvert år, jeg tar dem også med på kino, svømmehallen, lekeland, byturer, you name it. Men det tror han ikke på virker det som :s De har også alt annet de trenger av klær og utstyr, som jeg har kjøpt. Han har ikke stått for noe. Tro meg, jeg finner meg ikke i det! Men jeg har prøvd å snakke med han flere ganger, men det virker som han har lagt seg opp ett inntrykk av at jeg ikke har råd til noe, når jeg i virkeligheten har ganske god råd. Jeg må ikke snu på krona i hverdagen, lever ikke i luksus, men lever godt. Som han sa en gang 'du får si ifra hvis du ikke har råd til aktiviteter til ungene, så kan evt mamma (farmor) betale'. Det er hyggelig å tilby, men det var måten det ble sagt, og barna gikk uansett på hver sin aktivitet. Noe jeg hadde sagt hundre ganger, men han er like overrasket hver gang. Jeg har utallige eksempler å komme med, men nå er dette innlegget allerede langt. Men jeg er så lei meg, og føler at ingenting jeg gjør er godt nok i hans OG familien hans sine øyne. Ikke minst gir jeg ungene masse kjærlighet og oppmerksomhet hver dag, penger er ikke det viktigste. Er det andre her som har opplevd lignende? Hvordan nådde dere frem hos barnefar? Anonymkode: 0e6f1...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Jeg tror det beste du kan gjøre er å prøve å overse det. DU vet at barna dine får både gode opplevelser og alt de trenger, det er det eneste som betyr noe. Noen mennesker er så negative og umulig å vende, at det er bortkastet energi å prøve å få de til å forstå. Ikke la det gå innpå deg. Anonymkode: abd11...b84 19
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 Og forresten, hva mer mener far at du skulle gjort ut av 17 mai? Leid og fått til et privat møte med kongen og dronningen? Han høres ut som en som finner på noe å klage på uansett. Hev deg over det. Anonymkode: abd11...b84 23
Gjest Coolaid Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far til barna mine er aldri fornøyd med noe jeg gjør med ungene, denne gangen er det sommerferien jeg skal ta med ungene på han klager på. Han synes det ikke er bra nok. Vi skal til Danmark en uke, vi skal til legoland, fårup sommerland, aalborg zoo, leie sykler, kose oss med god mat, oppleve byen og masse annet morro. Har leid fin campinghytte vi skal bo på, på en camping egnet for barn med basseng og lekeområde. Men i fars øyne er ikke det godt nok, siden det ikke er syden. Men han ingen planer selv om noe ferie for dem, det er meg det ligger på med ferie siden jeg har hovedomsorgen mener han. Var klaging sist på 17 mai også, det er akkurat som han velger å være blind for hva jeg gjør. Etter barnetoget var vi samlet med besteforeldre osv og spiste god mat og kaker, etter det gikk vi i byen og kjøpte balonger og annet som is og småting, så var det borgertog de gikk i, så var det restaurant vi spiste på og så tivoli i flere timer. Men det var ikke godt nok, jeg hadde tydeligvis ikke gjort noe med dem ifølge han. Han var kun med og så barnetoget, og gikk med barna en halvtime og dro hjem. Ga dem litt lommepenger, og antydet til at jeg ikke ga noe. Jeg brukte flere tusen den dagen på ungene. De får flere opplevelser hvert år, jeg tar dem også med på kino, svømmehallen, lekeland, byturer, you name it. Men det tror han ikke på virker det som :s De har også alt annet de trenger av klær og utstyr, som jeg har kjøpt. Han har ikke stått for noe. Tro meg, jeg finner meg ikke i det! Men jeg har prøvd å snakke med han flere ganger, men det virker som han har lagt seg opp ett inntrykk av at jeg ikke har råd til noe, når jeg i virkeligheten har ganske god råd. Jeg må ikke snu på krona i hverdagen, lever ikke i luksus, men lever godt. Som han sa en gang 'du får si ifra hvis du ikke har råd til aktiviteter til ungene, så kan evt mamma (farmor) betale'. Det er hyggelig å tilby, men det var måten det ble sagt, og barna gikk uansett på hver sin aktivitet. Noe jeg hadde sagt hundre ganger, men han er like overrasket hver gang. Jeg har utallige eksempler å komme med, men nå er dette innlegget allerede langt. Men jeg er så lei meg, og føler at ingenting jeg gjør er godt nok i hans OG familien hans sine øyne. Ikke minst gir jeg ungene masse kjærlighet og oppmerksomhet hver dag, penger er ikke det viktigste. Er det andre her som har opplevd lignende? Hvordan nådde dere frem hos barnefar? Anonymkode: 0e6f1...cb9 Har du tenkt over hvorfor det er viktig for deg at det du gjør er "godt nok" i hans øyne? Det viktige er hva du gjør sammen med barna. Du skal ikke nå frem hos barnefar, du skal nå frem hos barna. Jeg syns du lager en fantastisk flott og minnerik sommerferie for barna dine - om jeg skal si noe negativt så virker det som om det er i overkant mye. Du skal selvfølgelig ikke bry deg om hva barnefar sier. Han er mest sannsynlig misunnelig på at du fikser det så utrolig bra uten ham. Han virker bitter for et eller annet og kritiserer for å hevde seg over seg selv. Du er supermamma - det er du uavhengig av sutringen til eksen din. Ta en bestemmelse. Si til deg selv at dette tilførere ikke livet ditt noe positivt ved å tenke på. Så slutter du å tenke på det.
emilie123 Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 La det gå inn det ene øret og ut det andre. Du vet hva du gjør for barna, det holder. Enkelte går det rett og slett ikke an å diskutere med, han høres ut som en av dem. Synes den sommerferien du beskriver høres flott ut, en må ikke til syden for at det skal være fin sommerferie. Kos deg i ferien du, og med god samvittighet 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Syntes det hørtes kjempefint ut jeg, og det er foreldrene som har ønske om en tur til syden, ikke ungene. Danmark er mer enn bra nok! Her skal vi kun være i Norge i år, man er da virkelig ikke dårligere foreldre om man ikke drar til GC for å kjøpe fake Chanell veske til ungene, spise pizza på et ukjent antall helt like restauranter og handle som om det var det siste man gjorde på tax-freen. ''Jeg husker ikke at jeg spurte om din mening. Jeg har bestemt at det skal være slik, og det er godt nok for meg og for ungene. Vennligst hold de negative holdningene dine for deg selv'' - øv deg på å si det, og gjenta det til han forhåpentligvis slutter! Anonymkode: a6019...ec4 13
Juniper Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som han sa en gang 'du får si ifra hvis du ikke har råd til aktiviteter til ungene, så kan evt mamma (farmor) betale'. Så kan mamma betale, ja! Men ikke han? Du bør formulere et slags standardsvar, om at "når du begynner å bidra på lik linje som meg, da kan du få lov til å mene noe om disse tingene. Fram til da gidder jeg ikke høre på surmulingen din!" Og så må du bare lære deg å "spole over" disse kommentarene og ikke la de gå innover deg! 19
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Vær glad dere er skilt! Stå opp for deg selv og barna ved ikke å bry deg! Skjønner ikke at du bryr deg i det hele ? Du ser vel at du gjør mer enn nok og i tillegg mer enn han, han høres ut som han er smålig og sjalu , og prøver å senke deg for å se føle seg bedre selv .. Anonymkode: c6763...9bf 11
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 Det der hadde jeg brydd meg fint lite om. Hadde ikke gitt respons en gang. Hadde snakket om annet med en gang han begynte. Eller sagt noe sånt som :-ja,skulle ønske jeg hadde mulighet til å gjøre alt du gjør med dem. For en tosk.
I Grosny Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far til barna mine er aldri fornøyd med noe jeg gjør med ungene. Anonymkode: 0e6f1...cb9 Dere er skilt. Hva han furter om er ikke din sak. Vær glad du slipper å ha han i hus. Det er ikke din jobb å gjøre han glad. Din jobb er å glede deg selv og barna, og hva han mener eller furter om det bør være deg komplett likegyldig. Dette skal du ikke ta opp med han noen gang på noen måte. Du skal bare ti still og lukke ørene. I verste fall så får du tydelig og uhøflig be han se til helvete å holde kjeft. 4
I Grosny Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og forresten, hva mer mener far at du skulle gjort ut av 17 mai? Leid og fått til et privat møte med kongen og dronningen? Han høres ut som en som finner på noe å klage på uansett. Hev deg over det. Anonymkode: abd11...b84 Hadde jeg vært gift med en slik sutrekopp så hadde jeg skilt meg på flekken. (Men TS, dere er jo allerede skilt. champagne! ) TS , neste gang x-gubben sutrer så sier du." Vet du hva! Du sutrer, men vi er skilt!!! Jeg må på polet og kjøpe champagne. Det må feires en gang til ! Det kan godt tenkes at du rett og slett ikke har feiret dette godt nok, eller at champagnen var for enkel. Jeg anbefaler Taittinger Prélude Grands Crus Brut. Endret 19. juni 2017 av I Grosny ekstra idé 16
rikoChett Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 Det høres ut som at han egentlig bare er såret/lei seg/sjalu for at han ikke har hovedomsorg og får gjort alt dette for dem. Høres ut som han er frustrert pga dette og tar det ut på deg, for hvilken mor ville ikke følt et stikk av usikkerhet og smerte når far sier sånt? 1
Britt Banditt Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 Han prøver bare å trykke deg ned. Høres ut som han er sjalu. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 7 timer siden, rikoChett skrev: Det høres ut som at han egentlig bare er såret/lei seg/sjalu for at han ikke har hovedomsorg og får gjort alt dette for dem. Høres ut som han er frustrert pga dette og tar det ut på deg, for hvilken mor ville ikke følt et stikk av usikkerhet og smerte når far sier sånt? Men han kan vel ta med barna på ferie og være med de på 17. Mai selv om han ikke har hovedomsorgen? Ts, har dere en ordning på hvor mye sommerferie barna har med far, og hvem som har barna på 17. Mai og lignende dager? (F.eks at dere er med barna annenhver 17.mai oghar halve sommerferien hver). Tror du far ønsker å ha barna sine mer? Hvor mye har han per dags dato? Anonymkode: 6c40e...01b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Det er kanskje at han mener du ikke bruker bidraget hans på barna, men antar du bruker dem på deg selv? Anonymkode: 8e15f...436
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 8 timer siden, Coolaid skrev: Har du tenkt over hvorfor det er viktig for deg at det du gjør er "godt nok" i hans øyne? Det viktige er hva du gjør sammen med barna. Du skal ikke nå frem hos barnefar, du skal nå frem hos barna. Jeg syns du lager en fantastisk flott og minnerik sommerferie for barna dine - om jeg skal si noe negativt så virker det som om det er i overkant mye. Du skal selvfølgelig ikke bry deg om hva barnefar sier. Han er mest sannsynlig misunnelig på at du fikser det så utrolig bra uten ham. Han virker bitter for et eller annet og kritiserer for å hevde seg over seg selv. Du er supermamma - det er du uavhengig av sutringen til eksen din. Ta en bestemmelse. Si til deg selv at dette tilførere ikke livet ditt noe positivt ved å tenke på. Så slutter du å tenke på det. Det Coolaid spør om der var det jeg tenkte etter å ha lest innlegget ditt også, TS. Hvorfor gidder du å svare engang? I Grosny hadde en kjempegod løsning - kjøp deg en flaske Champagne og feire at dere ikke bor sammen lengre... Anonymkode: 38254...a62 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 "Dette er ferien vi ønsker oss. Om du vil ha a dem med på en annen ferie så kan vi snakkes sammen om datoer og uker slik at dere får det til." fortsetter han å klage? Gjenta "Dette er opp til oss og det er vår drømmeferie i år." og gjenta til det kjedsommelige. Ikke diskuter. Ikke gi detaljer om sykler og basseng og dyreparker. Bare gjenta at dette er opp til deg og slik blir det. Gjør det samme med alt han klager på. "Du synes alt annet enn Canada Goose er dårlig? Kjøp gjerne barna en av hver, men jeg synes jakkene jeg kjøpte er bra nok og veldig fine." og on han klager mer så bare repeat "Jeg valgte disse fordi jeg synes de er bra og fine." til han gir seg. Ikke begi deg ut på diskusjoner om hva som koster hva og hva som er nødvendig eller ikke av merker. Bare fastslå at du liker din løsning og er svært fornøyd med ditt valg og din løsning. End of debate. Anonymkode: 53d5a...f13 5
Peter007 Skrevet 20. juni 2017 #18 Skrevet 20. juni 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Far til barna mine er aldri fornøyd med noe jeg gjør med ungene, denne gangen er det sommerferien jeg skal ta med ungene på han klager på. Han synes det ikke er bra nok. Vi skal til Danmark en uke, vi skal til legoland, fårup sommerland, aalborg zoo, leie sykler, kose oss med god mat, oppleve byen og masse annet morro. Har leid fin campinghytte vi skal bo på, på en camping egnet for barn med basseng og lekeområde. Men i fars øyne er ikke det godt nok, siden det ikke er syden. Men han ingen planer selv om noe ferie for dem, det er meg det ligger på med ferie siden jeg har hovedomsorgen mener han. Var klaging sist på 17 mai også, det er akkurat som han velger å være blind for hva jeg gjør. Etter barnetoget var vi samlet med besteforeldre osv og spiste god mat og kaker, etter det gikk vi i byen og kjøpte balonger og annet som is og småting, så var det borgertog de gikk i, så var det restaurant vi spiste på og så tivoli i flere timer. Men det var ikke godt nok, jeg hadde tydeligvis ikke gjort noe med dem ifølge han. Han var kun med og så barnetoget, og gikk med barna en halvtime og dro hjem. Ga dem litt lommepenger, og antydet til at jeg ikke ga noe. Jeg brukte flere tusen den dagen på ungene. De får flere opplevelser hvert år, jeg tar dem også med på kino, svømmehallen, lekeland, byturer, you name it. Men det tror han ikke på virker det som :s De har også alt annet de trenger av klær og utstyr, som jeg har kjøpt. Han har ikke stått for noe. Tro meg, jeg finner meg ikke i det! Men jeg har prøvd å snakke med han flere ganger, men det virker som han har lagt seg opp ett inntrykk av at jeg ikke har råd til noe, når jeg i virkeligheten har ganske god råd. Jeg må ikke snu på krona i hverdagen, lever ikke i luksus, men lever godt. Som han sa en gang 'du får si ifra hvis du ikke har råd til aktiviteter til ungene, så kan evt mamma (farmor) betale'. Det er hyggelig å tilby, men det var måten det ble sagt, og barna gikk uansett på hver sin aktivitet. Noe jeg hadde sagt hundre ganger, men han er like overrasket hver gang. Jeg har utallige eksempler å komme med, men nå er dette innlegget allerede langt. Men jeg er så lei meg, og føler at ingenting jeg gjør er godt nok i hans OG familien hans sine øyne. Ikke minst gir jeg ungene masse kjærlighet og oppmerksomhet hver dag, penger er ikke det viktigste. Er det andre her som har opplevd lignende? Hvordan nådde dere frem hos barnefar? Anonymkode: 0e6f1...cb9 Klem til deg TS. Du er den flotteste mammaen som er. Du kunne med din innstilling vært mamma for mine barn. Han burde skjemmes. Det et ikke slik at barns glede, og velferd kan måles I penger. Den beste ferien kan være en enkel telttur eller lek i fjæra. Tur I skogen og fiske for barn kan være en stor opplevelse. Overse mannen og tenk han ikke vet bedre. Jeg skjønner det kan være vondt for deg når han blander inn annen famile ovs.i kritikken av deg. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #19 Skrevet 20. juni 2017 Har det noe å si hva han mener? Ser ikke poenget i å nå frem hos han. Skjønner hvorfor du er skilt fra han. Anonymkode: 41bea...e53 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #20 Skrevet 20. juni 2017 Eksen min er også sånn. Det bunner i at han føler seg mislykket som far selv, og dermed føler behov for å tråkke meg ned og trøste seg selv med at jeg ikke er noe bedre jeg heller. Han var sånn da vi var sammen også. Gadd aldri å gjøre noe med ungene, eksploderte for den minste ting de gjorde feil, for så å lete etter feil ved det jeg gjorde med dem og nærmest beskylde meg for barnemishandling om jeg ble litt streng i stemmen en gang. Da het det seg med en gang at jeg hadde ingen rett til å kritisere ham for å bli altfor sint på dem, for jeg var like ille selv. Anonymkode: 72ab3...5a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå