AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #1 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg har fått sopp nedentil og det er så fryktelig irriterende! Skal innom apoteket i dag og kjøpe piller/krem. Men jeg lurer på om dere kan anbefale noe? Har du hatt best effekt av engangsdose med vagiator + krem, eller flere vagiatorer + krem? Ønsker jo helst å bli kvitt dette så fort som mulig da jeg skal på ferie med kjæresten (vondt å ha sex med sopp, samt ikke lurt når jeg skal behandle). Og kan det hjelpe å jevnlig ta melkesyre? Anonymkode: 82f9a...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Del Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har fått sopp nedentil og det er så fryktelig irriterende! Skal innom apoteket i dag og kjøpe piller/krem. Men jeg lurer på om dere kan anbefale noe? Har du hatt best effekt av engangsdose med vagiator + krem, eller flere vagiatorer + krem? Ønsker jo helst å bli kvitt dette så fort som mulig da jeg skal på ferie med kjæresten (vondt å ha sex med sopp, samt ikke lurt når jeg skal behandle). Og kan det hjelpe å jevnlig ta melkesyre? Anonymkode: 82f9a...437 Og hva er forskjell på myk tablett og vaginaltablett? Tror jeg har prøvd myk før, men den smuldret seg jo inne i sjeden og synes det var litt ekkelt. Kom en del utflod da (eller kanskje rester fra tabletten)? Anonymkode: 82f9a...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 19. juni 2017 #3 Del Skrevet 19. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva er forskjell på myk tablett og vaginaltablett? Tror jeg har prøvd myk før, men den smuldret seg jo inne i sjeden og synes det var litt ekkelt. Kom en del utflod da (eller kanskje rester fra tabletten)? Anonymkode: 82f9a...437 Alle tabletter som settes inn i vagina kalles vagitorier så det du har brukt, er også en vagitorie - selv om det kanskje brukes ulike navn på det ts: jeg har alltid god effekt av Diflucan oral kapsel. Svelges som vanlige tbl og tar soppen på null komma niks! Taes som engangsdose og er reseptfri på apotek 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Del Skrevet 19. juni 2017 2 minutter siden, boblevann skrev: Alle tabletter som settes inn i vagina kalles vagitorier så det du har brukt, er også en vagitorie - selv om det kanskje brukes ulike navn på det ts: jeg har alltid god effekt av Diflucan oral kapsel. Svelges som vanlige tbl og tar soppen på null komma niks! Taes som engangsdose og er reseptfri på apotek Tusen takk for tips! Skal se etter den på apoteket. Hvor mange dager tok det før du var bra igjen? Innbiller meg at slike vagiatorer virker raskere da de føres i skjeden. Anonymkode: 82f9a...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 19. juni 2017 #5 Del Skrevet 19. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Skal se etter den på apoteket. Hvor mange dager tok det før du var bra igjen? Innbiller meg at slike vagiatorer virker raskere da de føres i skjeden. Anonymkode: 82f9a...437 For meg tok det kanskje 1 dag før jeg ikke hadde symptomer lenger jeg syns Canesten er noe tull - et griseri uten like i tillegg til at soppen alltid kommer tilbake etter en ukes tid hos meg... Canesten funker for mange altså, men hvis jeg kan få bedre effekt av en oral pille - i stede for å smøre det klineriet utover alt så velger jeg det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Del Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, boblevann skrev: For meg tok det kanskje 1 dag før jeg ikke hadde symptomer lenger jeg syns Canesten er noe tull - et griseri uten like i tillegg til at soppen alltid kommer tilbake etter en ukes tid hos meg... Canesten funker for mange altså, men hvis jeg kan få bedre effekt av en oral pille - i stede for å smøre det klineriet utover alt så velger jeg det Hvor ofte tar du denne pillen? Med en gang du merker symptomer eller jevnlig for å forebygge? Anonymkode: 82f9a...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 19. juni 2017 #7 Del Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor ofte tar du denne pillen? Med en gang du merker symptomer eller jevnlig for å forebygge? Anonymkode: 82f9a...437 Jeg tar den når jeg kjenner symptomene har hatt sopp så mye at jeg kjenner dem igjen ganske tidlig å får tatt pillen før det blir veldig ille med kløe/svie. Vil ikke ta det for ofte (som for å forebygge) - man kan bli immun mot virkestoffet dersom man bruker den veldig, veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 19. juni 2017 #8 Del Skrevet 19. juni 2017 Hvis du har hatt sex med sopp så bør partneren din behandles også sånn at du ikke resmittes. Personlig så har jeg foretrukket den engangsbehandlingen med vagitor og krem. Men sist gang så funket den ikke, så da tok jeg Diflucan tablett. Den funket. Du kan også forebygge soppinfeksjon ved å bruke melkesyrebaktere-kapsler når du vet du kan risikere sopp. F.eks ved antibiotikabruk og etter mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #9 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg ble nå nylig påvist sopp, på 6 ukers kontroll etter fødsel, og da sa fastlegen min at jeg må gå på apoteket og kjøpe den 6-dagers Canesten kur + salve, salve kjøpes for seg selv. Hun sa apotekene har ofte 1-dagers kur liggende fremme men du må spørre for å få den seksdagers. Det er fordi den 1-dagers funker bare midlertidig, og folk kommer tilbake igjen og kjøper flere, og sånn tjener apotekene mer penger. Så hun sa jeg må ikke finne på å kjøpe 1-dagers men kjøpe 6-dagers kur og bruke den hele, litt dyrere men da blir man faktisk kvitt sopp. Så det er min tips til deg.. Anonymkode: 721c0...a0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg pleier å bruke den kraftigste vagitoren, og så krem i noen dager etterpå. Bare tull at den funker dårligere enn seksdagerskuren. Anonymkode: 7170a...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Del Skrevet 19. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått sopp nedentil og det er så fryktelig irriterende! Skal innom apoteket i dag og kjøpe piller/krem. Men jeg lurer på om dere kan anbefale noe? Har du hatt best effekt av engangsdose med vagiator + krem, eller flere vagiatorer + krem? Ønsker jo helst å bli kvitt dette så fort som mulig da jeg skal på ferie med kjæresten (vondt å ha sex med sopp, samt ikke lurt når jeg skal behandle). Og kan det hjelpe å jevnlig ta melkesyre? Anonymkode: 82f9a...437 Canesten er virkestoffet i alle Canestenproduktene. Har du sopp utvendig så har du og sopp invendig. Ergo må du behandle både innvendig og utvendig samtidig for å unngå selvsmitter etter endt behandling. Hvilken forpakningskombinasjon du bør velge er apoteket den beste til å veilede deg på. Følg pakningsvedleggets anbefalte bruk. Anonymkode: 7d1fe...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg har brukt den med 1 vagitore og krem. Det har fungert utmerket på meg. Anonymkode: a14b5...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå