Gå til innhold

Lån til bolig og AAP mottaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6/21/2017 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Du er saksbehandler i alle banker og også hos kommunene, og avslår alle lån når en av lånsøkerne har AAP? Derfor kan du svare så konsekvent nei? 

Nå er det vel ikke alltid slik at folk på AAP kommer i jobb igjen, og heller ikke slik at de blir stående uten inntekt fordi de er for syke til å komme i jobb og AAP perioden går ut. Noen kommer over på uføretrygd, og ytterst få havner på økonomisk sosialhjelp. Nav stenger heller ikke døren for folk på AAP når perioden går ut på dato. 

Nå har og ts kommet tilbake og luftet muligheten for at hun kommer til å søke uføretrygd, noe som banken og må ta hensyn til dersom de får den opplysningen. Når ts i tillegg har tomt og egenkapital så vil nok banken se langt mer velvillig på en søknad fra henne i Nordnorge enn en bank i Oslo ville gjort i tilsvarende situasjon. 

I tillegg har kommunene i Nord også bedre betingelser på kommunale lån og tilskudd. Så her er mye som taler for at ts har en god sak totalt sett. Lykke til. 

Anonymkode: baf6c...a00

Tusen takk for et svar, jeg har sett litt mørkt på det hele siden jeg går på aap og muligens blir uføre (jeg kjemper med nebb å klør for å komme tilbake i jobb). Jeg vil ha god lønn i fremtiden, men sykdommen stopper meg på mange områder ift jobblivet. Aap eller uføre er ikke noe jeg unner noen, jeg sitter med 14 tusen i mnd. Altså halvparten av det jeg en gang hadde for noen år siden.

Du har Veldig rett i at det koster mer å bygge i Oslo omegn, kontra Nord- Norge. Jeg føler nå at jeg skal komme meg til banken, har vært treg på svare fordi jeg har vært kjempe dårlig den siste tiden.

Anonymkode: 7ecb2...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...