AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Har hatt bursdag og selvfølgelig fått en del hilsener på Facebook. Nå på slutten fikk jeg en kjempefin hilsen av ei venninne med verdens STYGGESTE bilde. Altså nærbilde av meg hvor jeg gjør meg til. I panikk slettet jeg hele greia. Fikk helt noia av å se det bildet. Nå sitter jeg her med kjempedårlig samvittighet. Det var jo en så lang og fin hilsen. Og jeg er redd for at hun blir lei seg. Men jeg er singel og vil ikke at han jeg liker skal se det stygge bildet.... Jeg er vanligvis ikke så overfladisk, og har bare ledd av stygge bilder før, men dette tok kaka! Hva tenker dere? Anonymkode: 3821c...e5b
lalalala3 Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 (endret) Innafor, hadde gjort det selv Endret 18. juni 2017 av lalalala3 6
Gjest NotNaomi Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Syns ikke noen skal legge ut bilde av andre uten samtykke. Så greit at du gjorde. Men du kan kanskje forklare for henne?
Erazor Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 «Hide from Timeline» i stedet for å slette er en mulighet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Herregud, send en melding til henne, hun skjønner det. Anonymkode: 5004f...6c8 4
Søgni Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 Helt innafor å gjemme det fra tidslinja, ja. Jeg tenker at selv om det i de fleste tilfeller sikkert er godt ment og veldig koselig med slike bursdagsmeldinger med bilder på FB, så har jeg merket meg at det er en spesiell gruppe av slike postere som finnes. Det er ikke snakk om alle som poster tullebilder eller humoristiske bilder, altså, det er en spesiell gruppe. Disse er oftest venninner, som gjerne poster bilde der bursdagsbarnet ser jævlig ut, altså merkbart uheldige bilder, men veldig ofte hvis det er av de to sammen, så er hun selv alltid fin! Og så har vi disse som jeg mener er av samme ulla, som poster stygge bilder, jævlig stygge bilder, av bursdagsbarnet. Det trenger ikke å være tullebilder engang, hovedsaken er visst at de skal være uheldige. Jeg tolker det som litt sånn "haha, poster dette fordi jeg kan og om du reagerer så er det du som er selvhøytidelig " mer enn en uhøytidelig og artig hilsen. Og basert på mitt nettverk, når jeg ser hvem som poster disse, så er de alltid av den selvhøytidelige typen selv. Nå ser det ut som jeg kjenner masse sære folk, men det er snakk om et fåtall (som tydeligvis var verdt et innlegg). 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 4 minutter siden, Søgni skrev: Helt innafor å gjemme det fra tidslinja, ja. Jeg tenker at selv om det i de fleste tilfeller sikkert er godt ment og veldig koselig med slike bursdagsmeldinger med bilder på FB, så har jeg merket meg at det er en spesiell gruppe av slike postere som finnes. Det er ikke snakk om alle som poster tullebilder eller humoristiske bilder, altså, det er en spesiell gruppe. Disse er oftest venninner, som gjerne poster bilde der bursdagsbarnet ser jævlig ut, altså merkbart uheldige bilder, men veldig ofte hvis det er av de to sammen, så er hun selv alltid fin! Og så har vi disse som jeg mener er av samme ulla, som poster stygge bilder, jævlig stygge bilder, av bursdagsbarnet. Det trenger ikke å være tullebilder engang, hovedsaken er visst at de skal være uheldige. Jeg tolker det som litt sånn "haha, poster dette fordi jeg kan og om du reagerer så er det du som er selvhøytidelig " mer enn en uhøytidelig og artig hilsen. Og basert på mitt nettverk, når jeg ser hvem som poster disse, så er de alltid av den selvhøytidelige typen selv. Nå ser det ut som jeg kjenner masse sære folk, men det er snakk om et fåtall (som tydeligvis var verdt et innlegg). Takk for svar! Men jeg gjemte det ikke bare, jeg slettet det helt 🙈. For jeg vet at hvis jeg bare gjemmer det fra tidslinja, så vises det likevel på nyhetsoppdateringen. Og det er jo der folk flest får det med seg! Forstår ikke hva hun tenkte, hun syntes sikkert det var morsom. Men det var seriøst helt forferdelig uflatterende! Og det hadde ligget ute i over en time, så mange har sikkert sett det, får ikke håpe han jeg liker har sett det... Anonymkode: 3821c...e5b
lalalala3 Skrevet 19. juni 2017 #9 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men jeg gjemte det ikke bare, jeg slettet det helt 🙈. For jeg vet at hvis jeg bare gjemmer det fra tidslinja, så vises det likevel på nyhetsoppdateringen. Og det er jo der folk flest får det med seg! Forstår ikke hva hun tenkte, hun syntes sikkert det var morsom. Men det var seriøst helt forferdelig uflatterende! Og det hadde ligget ute i over en time, så mange har sikkert sett det, får ikke håpe han jeg liker har sett det... Anonymkode: 3821c...e5b Liker han deg,kommer han kke til å bry seg om ett par stygge bilder 2
Søgni Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men jeg gjemte det ikke bare, jeg slettet det helt 🙈. For jeg vet at hvis jeg bare gjemmer det fra tidslinja, så vises det likevel på nyhetsoppdateringen. Og det er jo der folk flest får det med seg! Forstår ikke hva hun tenkte, hun syntes sikkert det var morsom. Men det var seriøst helt forferdelig uflatterende! Og det hadde ligget ute i over en time, så mange har sikkert sett det, får ikke håpe han jeg liker har sett det... Anonymkode: 3821c...e5b Trøst deg med at uansett hvem som så det, så er det ingen som tenker mer over det enn deg! Ikke alle ser på bilder på feeden, og blant de som så det, så er det nok trolig glemt. Best å ta på seg skylappene og glemme det. Om han du liker liker deg også, så slutter han garantert ikke med det på grunn av et teit bilde.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Du kan heldigvis trøste deg med at mange er mindre aktive på Facebook nå i sommermånedene. Det kan godt hende at han ikke har sett det. Men jeg synes det var helt innenfor at du slettet det. Det ville nok jeg også ha gjort. Den risikoen tar man vel når man poster et veldig uflatterende bilde av en annen person. Anonymkode: 55d3b...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 Du kunne jo bare ha slettet bildet? Du trenger ikke å slette en hel hilsning for at bildet skal forsvinne. Anonymkode: 68aa4...8f7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne jo bare ha slettet bildet? Du trenger ikke å slette en hel hilsning for at bildet skal forsvinne. Anonymkode: 68aa4...8f7 Det er ikke slik at man lener seg tilbake i stolen og prøver å finne ut av slike ting når man panisk prøver å få det vekk. I ettertid er det ikke så mye å få gjort med det. Anonymkode: 55d3b...3a5 2
Nuddelkopp Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 Som venninne så skjønner hun deg sikkert. Er ikke sikkert hun ser at det er sletta en gang for man pleier jo ikke gå inm på profilene til folk hele tida
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. juni 2017 #15 Skrevet 19. juni 2017 Forstår ikke problemet, hadde slettet uten å tenke noe som helst over det.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #16 Skrevet 19. juni 2017 Jeg har selv opplevd å få noe som var ment som en hyggelig oppmuntringshilsen (ikke bilde av noen, men en tegning med en tekst) av en person som misforsto hele greia totalt. Selv om mottaker står fritt til det, så er det ikke gitt at det er den rette tingen å gjøre. Hadde jeg vært venninna di, så hadde jeg blitt lei meg. Prøv å sette deg inn i samme situasjon selv, og husk at man er sin egen verste kritiker når det gjelder bilder. Alle andre kan synes at bildet er helt innafor. Hvis hilsenen var fin, og det virket som om det var en tekst hun faktisk hadde lagt litt arbeid i å skrive (altså, litt mer en «grattis, søta»), så synes jeg du skal gå tilbake til henne og takke for hilsenen, men på en pen måte si at du ikke var bekvem med bildet. Anonymkode: b7e67...061
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #17 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har selv opplevd å få SLETTET noe som var ment som en hyggelig oppmuntringshilsen (ikke bilde av noen, men en tegning med en tekst) av en person som misforsto hele greia totalt. Selv om mottaker står fritt til det, så er det ikke gitt at det er den rette tingen å gjøre. Hadde jeg vært venninna di, så hadde jeg blitt lei meg. Prøv å sette deg inn i samme situasjon selv, og husk at man er sin egen verste kritiker når det gjelder bilder. Alle andre kan synes at bildet er helt innafor. Hvis hilsenen var fin, og det virket som om det var en tekst hun faktisk hadde lagt litt arbeid i å skrive (altså, litt mer en «grattis, søta»), så synes jeg du skal gå tilbake til henne og takke for hilsenen, men på en pen måte si at du ikke var bekvem med bildet. Anonymkode: b7e67...061 Et skikkelig viktig ord datt ut!! Anonymkode: b7e67...061
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #18 Skrevet 19. juni 2017 Hvorfor i all verden legger folk ut stygge bilder av andre? Hvis jeg hadde et bilde av en venninne hvor hun så helt j..ut så hadde jeg aldri lagt det ut på facebook, skjønner rett og slett ikke vitsen med å gjøre andre lei seg. Anonymkode: cd1cb...879
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #19 Skrevet 20. juni 2017 På 19.6.2017 den 1.43, AnonymBruker skrev: Har hatt bursdag og selvfølgelig fått en del hilsener på Facebook. Nå på slutten fikk jeg en kjempefin hilsen av ei venninne med verdens STYGGESTE bilde. Altså nærbilde av meg hvor jeg gjør meg til. I panikk slettet jeg hele greia. Fikk helt noia av å se det bildet. Nå sitter jeg her med kjempedårlig samvittighet. Det var jo en så lang og fin hilsen. Og jeg er redd for at hun blir lei seg. Men jeg er singel og vil ikke at han jeg liker skal se det stygge bildet.... Jeg er vanligvis ikke så overfladisk, og har bare ledd av stygge bilder før, men dette tok kaka! Hva tenker dere? Anonymkode: 3821c...e5b Sitter du med fasiten på det da? Hva er stygt og hva er pent? Da må jo du vise hva du syns er stygt og hva du syns er pent. Det er ikke sikkert alle er enige med deg vet du. Selvom du lager tulle-tråder så lyser det igjennom at du er bitter og misunnelig på de du forsøker å henge ut. Så de får ta det som et kompliment. Anonymkode: 1131b...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå