Gå til innhold

Skuleferie til glede og bekymring

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Om noen dager stenger mange skoler dørene,,og mange  barn kan sjå  fremtil 2 mnd ferie . .."Til glede for barna,men til bekymring for mange foreldre".... Mange foreldre må  forholde seg til sin oppsparte feriedager  3-4 uker medan mange barn  oftast blir   overlatt til seg sjølve hjemme alene. ...Mange foreldre forsøker etter beste evne  å organisere / fordele oppspart ferie til familiens beste,men har nok ofte  store problem med å få "kabalen" til å gå opp vil eg tru.......Mange skulefritidsordninger blir og  stengt v/ skoleslutt for at kommunene skal spare penger.....

Langt fra alle barn av foreldre har eit nettverk rundt seg som kan trå støttende  til under skoleferien når mindreårige barn blir gående hjemme alene i lengre perioder medan far og mor er i jobb.....

Kanskje har vi etterhvert fått en samfunnsutvikling der jobb,skole og fritidsordningen har glidd fra hverandre,og det hele handler om økonomi .

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok av ungdommer som trenger sommerjobb, som kan være barnevakt mens foreldre er på jobb. 

Anonymkode: 3c78f...3d7

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er nok av ungdommer som trenger sommerjobb, som kan være barnevakt mens foreldre er på jobb. 

Og hvor finner du desse ungdommene ?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ungdom reiste vi på ferie med hverandre ( de som hadde landsted og foreldre med ekstra tid ) det var også noe som het "ung jobb", vi solgte kulepenner og malte gjerder.

Når man velger å få barn, så er hele bildet med. Også feriefri, personlig mener jeg barn og ungdom har godt av et avbrekk i hverdagen, og det og oppleve nye steder, land eller opplevelser er med på å fremme sunn utvikling.

Jeg velger derfor å ha fokus på å "finne løsninger" og selv om det kan være vanskelig for folk uten nettverk, økonomi o,l til å få ting til og gå opp må de lete etter løsninger, for de finnes.

Anonymkode: fdb19...a12

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Og hvor finner du desse ungdommene ?

Du må jo selvsagt averterer etter disse god tid i forveien, med mindre du kjenner noen fra før. Har brukt 18-20-åringer til mine to på sommeren i mange år, og det har vært stas for både barn og barnevakter. Jeg har dog alltid kjent noen som har kjent disse ungdommene, så jeg har hatt folk jeg kjenner som sier at de er til å stole på, og dette har stemt. Kjenner du dem ikke, så må du intervjue.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var ungdom reiste vi på ferie med hverandre ( de som hadde landsted og foreldre med ekstra tid ) det var også noe som het "ung jobb", vi solgte kulepenner og malte gjerder.

Når man velger å få barn, så er hele bildet med. Også feriefri, personlig mener jeg barn og ungdom har godt av et avbrekk i hverdagen, og det og oppleve nye steder, land eller opplevelser er med på å fremme sunn utvikling.

Jeg velger derfor å ha fokus på å "finne løsninger" og selv om det kan være vanskelig for folk uten nettverk, økonomi o,l til å få ting til og gå opp må de lete etter løsninger, for de finnes.

Anonymkode: fdb19...a12

Hørest uttil å ha vert en intrs. form for ferie ,som undom ,og besøke venner og kjente,...Gårdsferie  er ofte attraktivt for mange....Nå er det imidlertid ikkje snakk om Ungdomer som forhåpentlegvis er blitt så gamle at de greier seg utmerket,men derimot mindreårige barn 7-11 år.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...