AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Vi gifter oss neste år, og jeg tenker at det er på tide å komme i gang med planleggingen. Den tenker jeg at bør være et fellesprosjekt, det er tross alt vår dag og dessuten ganske mye som skal planlegges. Samboeren har lyst til å være en del av det, men synes på et vis det er vanskelig å bli ordentlig engasjert, blant annet fordi det føles så lenge til og han ikke vet hvordan han skal ta tak i det. Vi har ikke satt noen dato ennå, men det blir et klassisk, enkelt sommerbryllup om cirka ett år. Regner med å ha datoen på plass i løpet av sommeren i år. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få ham til å bli mer engasjert og delaktig i planleggingen? Jeg har forumet her med haugevis av gode ideer og tanker, jeg har magasiner rettet mot kvinner som planlegger giftemål, jeg har Pinterest, Etsy og haugevis av andre inspirerende sider, og ikke minst venninner som er veldig interessert i å diskutere bryllupsrelaterte ting selv om de ikke har noen egen erfaring med det ennå. Han har ikke de samme mulighetene, for så mange av mine kilder er veldig brudefokuserte og ikke helt det som fanger mannens interesse. Lurer også på om han føler seg litt usikker på selve det å skulle arrangere noe så stort/viktig, men der forteller jeg ham at det er like nytt og utfordrende for meg. Har du noen erfaringer og tips? Anonymkode: d41a3...a59
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Stakkars mann.... Anonymkode: d2a96...296 9
Portvinpiken Skrevet 19. juni 2017 #3 Skrevet 19. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi gifter oss neste år, og jeg tenker at det er på tide å komme i gang med planleggingen. Den tenker jeg at bør være et fellesprosjekt, det er tross alt vår dag og dessuten ganske mye som skal planlegges. Samboeren har lyst til å være en del av det, men synes på et vis det er vanskelig å bli ordentlig engasjert, blant annet fordi det føles så lenge til og han ikke vet hvordan han skal ta tak i det. Vi har ikke satt noen dato ennå, men det blir et klassisk, enkelt sommerbryllup om cirka ett år. Regner med å ha datoen på plass i løpet av sommeren i år. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få ham til å bli mer engasjert og delaktig i planleggingen? Jeg har forumet her med haugevis av gode ideer og tanker, jeg har magasiner rettet mot kvinner som planlegger giftemål, jeg har Pinterest, Etsy og haugevis av andre inspirerende sider, og ikke minst venninner som er veldig interessert i å diskutere bryllupsrelaterte ting selv om de ikke har noen egen erfaring med det ennå. Han har ikke de samme mulighetene, for så mange av mine kilder er veldig brudefokuserte og ikke helt det som fanger mannens interesse. Lurer også på om han føler seg litt usikker på selve det å skulle arrangere noe så stort/viktig, men der forteller jeg ham at det er like nytt og utfordrende for meg. Har du noen erfaringer og tips? Anonymkode: d41a3...a59 De aller fleste menn er ikke interesserte i bryllupsplanlegging. Sånn er det bare! Så jo tidligere man innser det og ikke forventer noe særlig fra mannen, jo bedre blir det for begge parter :-) 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Her foregår det stort sett sånn at jeg foreslår når det gjelder dekor, også diskuterer vi. Han har sterke meninger om hva som skal med, men er ikke så engasjert i å lete det fram. Vi har allerede vært noen ganger i lokalet, og der har han mye han vil si. Ellers tror jeg han liker å ha konkrete oppgaver, for eksempel ble den hans ansvar å ringe kirka. Vi kommer nok til å diskutere en hel del i denne prosessen, og det vi ender opp med kommer til å være vårt! Anonymkode: 40891...936
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Du må nesten bare ta han med på avgjørelser underveis. Da blir han jo delaktig. Om du vil han skal nå samme engasjement nivå som deg må du nok gi gang fult ansvar osv ig ikke styre noe selv. Gifter meg nå i sommer og mannen har vært svært delaktig i både planleggning og å få fullført alke oppgaver. Jeg er veldig fornøyd, med jeg har jo naturligvis vært den mest engasjerte. Nå når ringene kom ser jeg at han begynnerå glede seg! Har dere lagt malen for hvordan bryllupet skal utføres? Skal dere ha utendørs seremoni eller i kirke? Skal middagen være enkel med koldtbord eller skal dere ha 3 retters? Hvor skal middagen holdes? Har han valgt seg forlover? (Det kan nemlig gutta ha litt vansker med om de ikke har bestekompiser i voksen alder) så den kan være lurt å tenke på tidlig. Hvor mange gjester ønsker dere kontra har dere stor familie? (Dette er lurt med tanke på hva budsjettet vil ligge på) Ønsker han å danse tradisjonell brudevals? Dette er greit å begynne med tenker jeg. Senere når lokalene er funnet og booket kan du begynne å bestemme blomster, dekor, kjole (om du ikke gar en i tankene allerede 😉) Lykke til! Anonymkode: e86d3...e0d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Dropp detaljene. Spør hvor mange gjester han synes dere skal ja, spør om han vil ha band eller DJ, spør hva slags musikk han er interessert i, spør hva slags antrekk han ønsker å stille i, spør om han vil eie eller leie. Spør om han har tenkt noe på bryllupsreise og destinasjoner, og hvilket hotell dere kan leie brudesuite på for bryllupsnatten. Spør om han vil ha buffet eller tre retters, spør hva ønskemenyen hans er. Menn flest bryr seg ikke så mye om de skal ha tre eller fem etasjer bryllupskake og om de skal ha duer eller enhjørninger som pynt. De bryr seg sjelden om de skal ha roser i lavendel, lille, purpur eller indigo. Jeg generaliserer veldig, men alle detaljene, hvem som sitter hvor og hvem som skal være brudepiker det engasjerer dem ikke og de mister interessen. Heng derfor planleggingen på noe de liker. Min er glad i god drikke og hans interesse startet derfor med valg av viner og konjakk og deretter fant vi retter som passet godt osv. Plutselig hadde vi morsomme samtaler hvor vi begge så frem til dagen. Men han husker ikke i dag hvilken farge det var på rosene, eller hvordan kaketoppen så ut... Anonymkode: ac46d...e20 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Tusen takk til de av dere som kom med ordentlige svar. Det virker som en god idé å gi ham konkrete oppgaver å jobbe med, da blir det selvfølgelig lettere å ta ansvar og å komme i gang TS Anonymkode: d41a3...a59
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #8 Skrevet 19. juni 2017 Bryllup er en damegreie. Menn driter i det så lenge de blir gift. Mange TROR at mannen bryr seg, men realiteten er nok en helt annen. Kos deg med planleggingen og bruk venninner Anonymkode: d0aa0...507 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #10 Skrevet 19. juni 2017 Forventer du virkelig at dere skal dele på oppgavene? Menn er ikke interessert i selve planleggingen. Anonymkode: 63748...e52 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forventer du virkelig at dere skal dele på oppgavene? Menn er ikke interessert i selve planleggingen. Anonymkode: 63748...e52 Noen menn er jo faktisk det da 😊 Anonymkode: e86d3...e0d 1
Sirah Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bryllup er en damegreie. Menn driter i det så lenge de blir gift. Mange TROR at mannen bryr seg, men realiteten er nok en helt annen. Kos deg med planleggingen og bruk venninner Anonymkode: d0aa0...507 Dette Som flere skriver over: La han være med å bestemme menyen, drikkevarene, antall gjester, hva han skal ha på seg og alle de "store" tingene. Fargene på rosene og utformingen av bokkortene klarer du neppe å få han engasjert i å leite opp. Finn heller bordkort DU liker, få det ned til to eksempler og be han si hvem av disse to han liker best 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forventer du virkelig at dere skal dele på oppgavene? Menn er ikke interessert i selve planleggingen. Anonymkode: 63748...e52 Ja, siden det var det han sa så forventer jeg det. Jeg snakker jo faktisk med ham Anonymkode: d41a3...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå