Gå til innhold

MyHeritage er det bare tull?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden prøvde jeg denne slektsforskningen, men kom ikke ett spor lenger. Jeg la inn foreldrene mine og besteforeldre på ene siden. Den andre siden vet jeg ikke noe om.

Det ble med de personene.

Jeg forstår at slekta ikke bare popper opp av seg selv, men hvordan komme videre når du ikke kan spørre andre om informasjon?

Hva er poenget med det "programmet" hvis du allikevel må legge inn navnene selv?

Anonymkode: 43b29...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på digitalarkivet etter slektninger først, der er det arkiver med både folketellinger, dåp, giftemål og konfirmasjoner.. Ofte popper det opp flere som er lagt inn av andre, på slike slektssider, når du får flere som har sammenfallende navn, med folk i andres slektstre. Tipper det ordner seg om du får lagt inn noen oldeforeldre.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, absinthia skrev:

Søk på digitalarkivet etter slektninger først, der er det arkiver med både folketellinger, dåp, giftemål og konfirmasjoner.. Ofte popper det opp flere som er lagt inn av andre, på slike slektssider, når du får flere som har sammenfallende navn, med folk i andres slektstre. Tipper det ordner seg om du får lagt inn noen oldeforeldre.

Tusen takk for svaret. Da skal jeg forsøke det 😊

Skrevet

Bare husk en viss kildekritikk. Selv om du får opp matcher på MH, er det ikke nødvendigvis noe som stemmer, så se om vedkommende bruker oppgir kilder du kan sjekke ut selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk iallefall opp til min mormors tippoldemor innpå den siden :-)

Anonymkode: 51582...3a1

Skrevet

Jeg tror det funker :) får stadig vekk mailer om at jeg har en match - så kan jeg innpå å sjekke om det er noen jeg vet om, og sjekke kilder!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også søke på geni.com

Anonymkode: 1f0f2...2af

Skrevet

Husk også at når du kommer opp i 250 stykker så må man betale.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, rikoChett skrev:

Husk også at når du kommer opp i 250 stykker så må man betale.

Er ett stykke igjen, er bare oppe i 5 personer hittil. De visste jeg jo også om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...