Gå til innhold

Nettopp mistet katt, ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistet nettopp den ene katten vår. Hun var et av to søsken, så nå sitter vi igjen med broren. 
De var veldig knyttet og jeg er nå redd han vil ta dette veldig tungt. 

Er det riktig av oss og hente ny katt allerede tidlig neste uke?
Vi er jo midt i sorgen, og føler det er så feil, men er redd for den herlige broren som sitter igjen uten søsteren sin. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at dyrene må få tid til å sørge og fordøye tapet også. Jeg hadde ventet.

Anonymkode: 4c677...88a

Gjest Dacini
Skrevet

Vent litt og se hvordan det går med pusebror, det kan være han vil trives alene og det er heller ikke gitt at han vil akseptere en annen katt. Trist at jentepusen ble borte, sender deg en klem!

-dacini-

Skrevet

Jeg har hatt mange dyr, både hunder og katter, og min erfaring er motsatt: Både dyr og mennesker har godt av å gå videre. Dyrene har uansett så forskjellig personlighet at en kattunge (Eller valp) ikke erstatter den som er borte, men blir et lyspunkt i sorgen.

Skrevet

Om dere henter en ny, så tenkt på å adopter en fra dyrebeskyttelsen eller noe. En som virkelig trenger et nytt hjem ❤️

Skrevet

Han er veldig sosial og snill med alle katter og dyr, så en ny er jeg ganske sikker på han vil ta godt i mot. Han har allerede gått rundt og ropt etter henne. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Dacini skrev:

Vent litt og se hvordan det går med pusebror, det kan være han vil trives alene og det er heller ikke gitt at han vil akseptere en annen katt. Trist at jentepusen ble borte, sender deg en klem!

-dacini-

Jeg kjenner han, og han vil nok ikke trives med det. Søskene sov sammen, lekte sammen og var veldig knyttet. 
Redd han vil ta dette tungt. Vi fikk dem sammen fordi de var så knyttet av ønske av dem vi fikk de av. En ny katt vil ikke erstatte selvfølgelig, verken for oss eller bror. Men da vil han ha en ny sosial kamerat, vi har blitt gla i og ha to katter også.

Takk for klem! det settes stor pris på! :)

Endret av Tineriken
Skrevet (endret)

Det er ikke meningen og mase, og jeg forstår at folk mener vi bør vente. 
Men leste i noen andre forumer om lignende situasjoner hvor det ble anbefalt å finne et nytt søsken til katten hvis de var veldig nære. De opplevde at katten som ble igjen tok det veldig tungt og endret til og med personlighet.

Endret av Tineriken
Skrevet

Han har en veldig fin personlighet nå, redd han vil ta dette veldig tungt. Vi kjenner han jo best

Skrevet

Hvorfor spørre når du ikke vil høre på de svarene du får?

Skrevet
1 minutt siden, Oktoberknøttet skrev:

Hvorfor spørre når du ikke vil høre på de svarene du får?

Så at rundt 5 personer svarer så betyr det at det er alle sin mening? 
Jeg tar det selvfølgelig til meg og med meg i vurderingen av situasjonen vi er i.
Jeg har jo sett motsigende svar andre steder 

Hadde kanskje vært godt å snakke med noen som har opplevd det samme :)

Beklager om noe annet ga et inntrykk

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe i veien for å skaffe en ny katt. De tilpasser seg etterhvert.  Sorgen er der, men nytt lyspunkt og i tillegg er man vant til å ha to puser. Gjør det du føler for. 

Anonymkode: 3fab6...078

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe i veien for å skaffe en ny katt. De tilpasser seg etterhvert.  Sorgen er der, men nytt lyspunkt og i tillegg er man vant til å ha to puser. Gjør det du føler for. 

Anonymkode: 3fab6...078

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...