AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 På godt og vondt.. Hvordan er din arbeidshverdag? Hva gjør at du trives i yrket? Og hva trekker ned? Jeg vurderer PPU for å bli lærer, men det er skummelt å bytte yrkesretning! Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg kommer til å ende opp i skolen på en eller annen måte til slutt, men å ta sjansen og satse er noe helt annet. Håper på mange svar som kan hjelpe meg med å ta valget! Anonymkode: 3d6a3...5fe
Snabeltann Skrevet 19. juni 2017 #2 Skrevet 19. juni 2017 Spennende, fint og hektisk. -Og veldig deilig i slutten av Juni! :-)
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #4 Skrevet 19. juni 2017 Helt jævlig om du er en engstelig sjel / lider av noen form for sosial angst eller noe nærliggende. Seriøst. Anonymkode: 5a98a...f69
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #5 Skrevet 19. juni 2017 Hvilke skole tenker du å jobbe på? Barneskole? Videregående? Selv jobber jeg på barneskole. Det er mye positivt ved jobben.. Du får styre litt selv hva timene skal inneholde, være kreativ der. Mange søte barn som gjør jobbhverdagen morsom og givende. Ingen dag er lik. Moro å dra på utstillinger, turer, juletider er koselige. Godt betalt, synes jeg. Vet jo om yrker som tjener mer, men jeg syns jeg har god råd! Det negative er at du stadig har noe du skulle ha gjort. Og du rekker aldri å bli ferdig med alt. Mye møter, kurs, dokumenter. Vanskelig å samarbeide med kolleger fordi ingen har tid (hvert fall på en stor skole, som jeg jobber på). Utagerende elever er slitsomt. Er vel ingen av kollegene jeg har (som har jobbet en stund i hvert fall) som ikke har blitt utsatt for vold. Sjelden veldig alvorlig, men det skjer. Har selv blitt slått kraftig i ansiktet. Eller at de utagerer på andre måter. Ikke nok eller riktige ressurser på disse barna. Anonymkode: 207c4...931 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #6 Skrevet 19. juni 2017 Jobber på ungdomskole. Det er 30% dritt og 70% fantastisk. Det er altså ulemper ved yrket, men også veldig mye fint ved det. Anonymkode: c9ee9...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå