Gå til innhold

Kattunge uten mor!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På Torsdag fant jeg en kattunge på vei til jobb, midt i byen, bak søppelbøtter. Jeg har tatt den med til dyrelegen, de har prøvd å finne en mor som ammer, men klarte ikke å finne noe. Nå er jeg blitt fosterhjem for søtingen, han er mellom 3 og 4 uker gammel. 

Han suttet ikke på flaska så jeg sprøyter inn litt morsmelkerstatning i munnen, da spiser han fint, blir litt trøtt av det så dupper av ved mating. Jeg vasker han med varm og litt våt klut, da kommer avføringen uten noen problem. 

Mitt spørsmål er: Har noen vært bort i en slik situasjon før? Overlevde kattungen? Blir jo redd! Datteren min på 15 år er hjemme nå i sommerferien og passer på han mens jeg er på jobb, men hun vil dra ut med noen venninner for 2-3 timer i morgen, kan katten være alene? Eller skal jeg ta meg fri og være med den? 

Jeg elsker dyr og vil det beste for den stakkar lille tassen!

Anonymkode: b2261...ae9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev:

På Torsdag fant jeg en kattunge på vei til jobb, midt i byen, bak søppelbøtter. Jeg har tatt den med til dyrelegen, de har prøvd å finne en mor som ammer, men klarte ikke å finne noe. Nå er jeg blitt fosterhjem for søtingen, han er mellom 3 og 4 uker gammel. 

Han suttet ikke på flaska så jeg sprøyter inn litt morsmelkerstatning i munnen, da spiser han fint, blir litt trøtt av det så dupper av ved mating. Jeg vasker han med varm og litt våt klut, da kommer avføringen uten noen problem. 

Mitt spørsmål er: Har noen vært bort i en slik situasjon før? Overlevde kattungen? Blir jo redd! Datteren min på 15 år er hjemme nå i sommerferien og passer på han mens jeg er på jobb, men hun vil dra ut med noen venninner for 2-3 timer i morgen, kan katten være alene? Eller skal jeg ta meg fri og være med den? 

Jeg elsker dyr og vil det beste for den stakkar lille tassen!

Anonymkode: b2261...ae9

Har fostret opp kattunger for en dyrevernorganisasjon. I begynnelsen måtte jeg mate dem med sprøyte, etterhvert sugde de på flasken som bare det. De har klart seg fint :) Hvordan går det? Anbefaler å google hvor ofte de trenger mat, det gjorde jeg. Slitsomt å våkne om natten, men verdt det :) 

Anonymkode: fa88a...347

AnonymBruker
Skrevet

Han er for liten til å være alene i noen timer enda, så enten må datteren holde seg hjemme eller du må ta fri fra jobben,

Anonymkode: 1d9ba...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...