AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har en bakhage som jeg så å si aldri vil gå ut i på grunn av at naboen er ute på den siden. De er så å si ute alltid når det er sol, så jeg kommer meg aldri ut 😕 Grunnen er at jeg syns det er kleint og ubehagelig å være der sammen med de, vil egentlig ikke være "sammen" med naboer enhver solskinnsdag jeg vil være alene 😕 får frysninger på ryggen så ubehagelig er det å gå ut når de er der. Lurer på om noen andre har samme problem, evt råd. Jeg har også lyst til å gå ut i solen noen ganger... 😕 Anonymkode: 32c82...48f 4
Belima Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Hvis dere ikke har felles hage, så hadde jeg hvis det var mulig, plantet så det ble mindre innsyn. 14
penny_ Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 (endret) Jeg ville hatt samme problem om naboen min pleide å sitte ute. Jeg er alt for glad i privatlivet mitt. Når jeg sitter ute alene, så vil jeg egentlig bare nyte stillheten. Neste gang jeg flytter så skal verandaen derfor være litt skjermet Kanskje du kan kjøpe en uttrekkbar levegg eller noen høye planter? Endret 18. juni 2017 av penny_ 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 9 minutter siden, Belima skrev: Hvis dere ikke har felles hage, så hadde jeg hvis det var mulig, plantet så det ble mindre innsyn. Så godt som... naboen liker å sitte på et sted hvor han /de ser rett inn i hagen vår noen få meter unna, den forrige naboen akkurat på samme sted 😕 solsiden snakkedistanse... Anonymkode: 32c82...48f
Perle Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 Kjøp levegger eller flytt. Jeg har bodd flere borettslag tidligere, og misstrivdes enormt på hvert sted pga samme greia. Ble kvalt. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har samme problem. Om jeg kunne ville jeg ha prøvd med levegg og beplantning, men siden dette ikke er mulig da jeg kun leier kan jeg bare bite tennene sammen og se frem til den dagen jeg flytter. For min del har nærmeste nabo fullt innsyn til mitt uteareal, og er jeg ute får jeg ufrivillig med meg alt som skjer enten jeg vil eller ikke. Det kunne jeg kanskje ha levd greit med, selv om å kunne være ute uten å bli beglodd er et savn, om det ikke var for at de gjør så mye av seg. Voksne og barn bråker (roper) like mye hver gang de bruker hagen sin, hunden får stå og skjelle dagen lang, det brukes trampoline og hoppeslott, og husvegger brukes til å spille ball... er det en høylydt aktivitet så er sjansen stor for at naboen omfavner den. Dette midt i et nabolag. Vegrer meg for å si noe da mannen i huset er rimelig aggressiv og jeg jo er nødt til å bo her en stund til. Er lite givende å føle seg som fange i eget hjem. Anonymkode: 2eab9...a06 4
NewInTown Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bakhage som jeg så å si aldri vil gå ut i på grunn av at naboen er ute på den siden. De er så å si ute alltid når det er sol, så jeg kommer meg aldri ut 😕 Grunnen er at jeg syns det er kleint og ubehagelig å være der sammen med de, vil egentlig ikke være "sammen" med naboer enhver solskinnsdag jeg vil være alene 😕 får frysninger på ryggen så ubehagelig er det å gå ut når de er der. Lurer på om noen andre har samme problem, evt råd. Jeg har også lyst til å gå ut i solen noen ganger... 😕 Anonymkode: 32c82...48f Du lever livet ditt i en boble, slik som mange andre nordmenn. Redd for litt smalltalk eller å være til bry. Redd for å bli observert eller slippe noen innpå din intimsone. Det er ingenting galt i å ønske mennesker på avstand, men det skaper jo mer trøbbel enn glede for din egen del. Anbefaler at du kommer deg ut i den egen hage, setter deg godt til rette og driter langveis i om naboen koser seg litt i sin egen hage rett i nærheten. Det går faktisk an å få et godt forhold til naboene ved å opprettholde litt meningsløs smalltalk. Det kan til og med være riktig så givende å ha et godt forhold til naboen, og til mennesker for øvrig. Kanskje du blir positivt overrasket. Om ikke, har du i hvert fall fått litt sol på kroppen i DIN EGEN hage. 15
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 2 minutter siden, Perle skrev: Kjøp levegger eller flytt. Jeg har bodd flere borettslag tidligere, og misstrivdes enormt på hvert sted pga samme greia. Ble kvalt. Så utrolig enig. Har dårlig erfaring fra et borettslag der jeg hadde dårlig kjemi med nabodama i etasjen under oss. Vi hadde barn på samme alder og møtte på hverandre hele tiden. Var så deilig å flytte derfra. Anonymkode: fa4b0...850 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 Jeg bor i enebolig på byggefelt og nærmeste nabo er slik. Hun går ikke ut hele dagen med barna selv om det er varmt og fint vær. Hvis hun plutselig ser oss ute så får hun fart på seg og går rett inn. Veldig ubehagelig for meg, tør snart ikke å vøre ute på eiendommen min. Veldig synd da barna våres er ganske jevne i alder. Vi har godt forhold til de andre naboene med barn. Vet ikke hva som er problemet hennes, men føles som om hun ikke liker meg. Så ubehagelig at jeg titter på tomt et par hundre meter oppi gata her. Jeg har bodd her i 10 år og hun i 5 år. Anonymkode: bbd64...fae
penny_ Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 (endret) 9 minutter siden, NewInTown skrev: Du lever livet ditt i en boble, slik som mange andre nordmenn. Redd for litt smalltalk eller å være til bry. Redd for å bli observert eller slippe noen innpå din intimsone. Det er ingenting galt i å ønske mennesker på avstand, men det skaper jo mer trøbbel enn glede for din egen del. Anbefaler at du kommer deg ut i den egen hage, setter deg godt til rette og driter langveis i om naboen koser seg litt i sin egen hage rett i nærheten. Det går faktisk an å få et godt forhold til naboene ved å opprettholde litt meningsløs smalltalk. Det kan til og med være riktig så givende å ha et godt forhold til naboen, og til mennesker for øvrig. Kanskje du blir positivt overrasket. Om ikke, har du i hvert fall fått litt sol på kroppen i DIN EGEN hage. Givende med overfladisk smalltalk? På hvilken måte? Man kan jo ha en hyggelig tone når man møtes i forbifarten uten å snakke noe med de ellers. Endret 18. juni 2017 av penny_ 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #12 Skrevet 18. juni 2017 Ja, samme her. Bare med veranda. Naboen bygget veranda rett inntil vår uten skillevegg. Nå kan de stå på verandaen sin å titte rett inn til oss. Derfor er gardinene våre mot veranda alltid nede og går svært sjeldent ut. De sier at det kommer en vegg, men ting tar tydeligvis tid... Anonymkode: c89d1...8ce
Hurepoix Skrevet 18. juni 2017 #13 Skrevet 18. juni 2017 (endret) 5 minutter siden, penny_ skrev: Givende med overfladisk smalltalk? På hvilken måte? Kjadre / slarve / drøse / radle / preke / prate / bitche osv. med dem på samme måte som du gjør med oss her på Kvinneguiden! Det er faktisk mulig i IRL! (Anbefaler ikke at du kopierer tråder om scat-sex som samtaleemne første gang, dog!) Endret 18. juni 2017 av Hurepoix 6
Gjest making.a.mess Skrevet 18. juni 2017 #14 Skrevet 18. juni 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bakhage som jeg så å si aldri vil gå ut i på grunn av at naboen er ute på den siden. De er så å si ute alltid når det er sol, så jeg kommer meg aldri ut 😕 Grunnen er at jeg syns det er kleint og ubehagelig å være der sammen med de, vil egentlig ikke være "sammen" med naboer enhver solskinnsdag jeg vil være alene 😕 får frysninger på ryggen så ubehagelig er det å gå ut når de er der. Lurer på om noen andre har samme problem, evt råd. Jeg har også lyst til å gå ut i solen noen ganger... 😕 Anonymkode: 32c82...48f Gå naken eller kledd på en sånn måte at DE vil gå inn fordi det er ubehagelig ute. Ha sex i hagen. Finn på noe ekkelt.
penny_ Skrevet 18. juni 2017 #15 Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, Hurepoix skrev: Kjadre / slarve / drøse / radle / preke / prate osv. med dem på samme måte som du gjør med oss her på Kvinneguiden! Det er faktisk mulig i IRL! (Anbefaler ikke at du kopierer tråder om scat-sex som samtaleemne første gang, dog!) Jeg skjønner hva det betyr. Det var ikke det jeg spurte om. Jeg lurer på hvorfor det skulle være givende. På KG kan man ignorere de trådene som er kjedelig uten å fremstå uhøflig. KG er tilgjengelig når og hvor jeg vil. Om man bare kunne styrt naboer på samme måte 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #16 Skrevet 18. juni 2017 Sett opp en levegg, eller gå ut med en bok og hodetelefoner så skjønner de hintet. Du trenger ikke lese i boka eller ha på musikk, bare son deg helt ut på noe annet, men det er en grei distrasjon for å slippe å glo rett på de eller risikere lange samtaler om hvordan det går og sine år i nabolaget. Et hei eller nikk må de fleste dog innfinne seg i av ren høflighet. Anonymkode: e0b74...045 4
Hurepoix Skrevet 18. juni 2017 #17 Skrevet 18. juni 2017 8 minutter siden, penny_ skrev: Jeg skjønner hva det betyr. Det var ikke det jeg spurte om. Jeg lurer på hvorfor det skulle være givende. På KG kan man ignorere de trådene som er kjedelig uten å fremstå uhøflig. KG er tilgjengelig når og hvor jeg vil. Om man bare kunne styrt naboer på samme måte Vel, du har selvsagt rett i det. Det interessante er vel egentlig at slikt naboslarv kunne vært nesten like interessant som diskusjonene her på KG dersom vi var oss selv mer, like spydige og fandenivoldske, direkte, sydlandsk dramatiske, ikke redde for å si vår mening og fornærme! Da hadde man jo kanskje gledet seg til å gå ut i hagen for å få dagens dose frisk meningsutveksling med naboen. Jeg tror ikke jeg tar feil dersom jeg antar at en del godt voksne folk nord for Polarsirkelen og sør for Roma faktisk lever slik.
Perle Skrevet 18. juni 2017 #18 Skrevet 18. juni 2017 (endret) 41 minutter siden, NewInTown skrev: Du lever livet ditt i en boble, slik som mange andre nordmenn. Redd for litt smalltalk eller å være til bry. Redd for å bli observert eller slippe noen innpå din intimsone. Det er ingenting galt i å ønske mennesker på avstand, men det skaper jo mer trøbbel enn glede for din egen del. Anbefaler at du kommer deg ut i den egen hage, setter deg godt til rette og driter langveis i om naboen koser seg litt i sin egen hage rett i nærheten. Det går faktisk an å få et godt forhold til naboene ved å opprettholde litt meningsløs smalltalk. Det kan til og med være riktig så givende å ha et godt forhold til naboen, og til mennesker for øvrig. Kanskje du blir positivt overrasket. Om ikke, har du i hvert fall fått litt sol på kroppen i DIN EGEN hage. Jeg er ikke redd for smalltalk, eller "å ta plas" hverken privat eller profesjonellt. Det er derfor jeg trenger rom til å være i fred hjemme hos meg selv! Ulidelig å måtte jatte med gud og hvermann så snart en stikker nesa ut døra! Jeg mistrivdes så helt enormt med tette naboer. Kunne fint bodd i en storby eller i en anonym bygård og være ute i bakgårder og byparker, men inne i tette kleine forstedsborettslag, med trampoline-unger, "runke/blotter naboer"(jada, hadde en slik), og gamle alkoliserte slarvekjerringer som bryr seg om du hiver papp i restavfallet utgår! TS: Så lenge du ikke spikrer disse leveggene fast skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulke kunne sette de opp selvom du leier? Spør i butikken etter en løsning/føtter å sette de på. Hva med å kjøpe partytelt? Føler med deg. Endret 18. juni 2017 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #19 Skrevet 18. juni 2017 Hehe jeg har tenkt på levegger og busker etc. Problem er at de geografiske forholdene ikke passet hverken til den ene eller den andre. Skulle hatt gapahuk, kanskje party telt er en idé 😊 Vet jeg har lite til felles med naboen veeeldig lite, betyr ikke at jeg misliker han han er nok grei, men vi har utrolig lite til felles. Sikker på at alt han liker og er interessert i å småprate om vil ikke interessere meg😕 Anonymkode: 32c82...48f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #20 Skrevet 18. juni 2017 7 minutter siden, Perle skrev: TS: Så kenge du ikke spikrer disse leveggene fast skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulke kunne sette de opp selvom du leier? Spør i butikken etter en løsning/føtter å sette de på. Hva med å kjøpe partytelt? Føler med deg. TS her, du svarer noen andre her, jeg leier ikke😉 Anonymkode: 32c82...48f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå