Queen of the night Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Min datter på 10 år har fått hår i armhulen. Er det tidlig å starte å barbere seg og bruke deodorant?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Kan hun ikke få bestemme det selv da? Anonymkode: 9b4bd...f97 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Når hun selv ber om dette eller du kjenner tydelig svettelukt av henne er tiden moden. De fleste 10 åringer er i dag opplyste og liker ikke at foreldrene blander seg. Det er vel og på tide å ta praten om mensen før hun er der? Anonymkode: 37a4d...2ac
FluffyJuggernaut Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Lukter hun svette så bør hun selvfølgelig få lov til å bruke deodorant. Angående hår, ønsker hun selv å fjerne det så syns jeg hun skal få lov. Men syns ikke du trenger å nevne det ellers. Jeg husker bare med gru at min mor prøvde å nekte meg å barbere meg i den alderen, hun syns jeg var alt for ung. Men heldigvis hadde pappa og stemoren min engangshøvler på badet, så jeg sjal en ny og barberte meg likevel. Det var ille nok at jeg hadde hår på tissen og pupper, jeg ville ikke ha masse kroppshår i tillegg. 2
Ulrikke Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Deodorant begynner man med når det trengs. 11-åringen min har akkurat begynt så smått... Det trengs egentlig ikke med mindre hun har vært på trening, men det er en grei vane å innarbeide før det lukter hest, tenker jeg... Å barbere seg under armene bør hun få lov til om hun ønsker det selv. De fleste barn vet vel at man kan gjøre det i dag, de ser reklamer/ser mødre barbere legger, hva vet jeg.... Men jeg ville ikke bedt henne begynne med det heller, da.... Får se hva som skjer når 11-åringen min kommer dit, mye mulig hun vil ha det vekk og da skal hun få lov til det. Jeg kan ikke barbere meg under mine egne armer og nekte henne, føler jeg 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 La henne få slippe sånt kroppspress og -hysteri. Lær henne at hun må vaske seg etter trening eller hvis hun lukter vondt, men ellers er det unødvendig med parfymerte kjemikalier. Anonymkode: 9813b...9c4 1
Anciol Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Guttungen min på 10 har begynt å bruke deodorant, og dusje 1-2 ganger daglig, ! Og det får han lov til:)
Queen of the night Skrevet 19. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2017 Tusen takk for svar! Idag dro vi til apoteket og kjøpte deodorant. Hun syntes det var stas. Jeg måtte spørre for jeg ble så usikker for var selv sen med pubertet og begynte ikke med barbering eller deodorant før jeg car 14/15 år. Prat om mensen hadde vi for en stund siden 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå