AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Hei! Min e-post adresse er [email protected], men i flere år nå så har jeg mottatt mailer sendt til en med samme navn, bare [email protected] uten punktum mellom fornavn og etternavn. Noen som skjønner hvorfor jeg få disse? Prøvde å sende mail til adressen selv for å gi beskjed, men fikk den mailen selv også... Anonymkode: a96d3...f06
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Kan du se hvem som har sendt disse meldingene ? Anonymkode: 7cfde...39e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Kanskje det er deg. Kanskje du for lenge siden valgte å lage det som en ekstramail i tilfelle noen skulle skrive mailadressen feil, altså at du opprettet begge to for å være sikker på at alle alltid ville sende riktig selv med et punktums skrivefeil. Og så glemte du at du laget et alias. Det kan du helt sikkert finne ut av i innstillingene. Anonymkode: 227e4...223 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Jeg får de reelle mailene, og det er mailer som er skrevet til en dame i Danmark. Har svart flere av de som har sendt mailer til damen, og det har blitt noen færre mailer. Definitivt ikke noen adresse jeg har opprettet! Anonymkode: a96d3...f06
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Da sender du meldingen tilbake til avsender og gir beskjed. Det kan medføre straffeansvar dersom du åpne rog leser mailer du skjønner eller må ha forstått at ikke er til deg, særlig når dette har pågått over tid. Anonymkode: 4ce7f...f93
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sender du meldingen tilbake til avsender og gir beskjed. Det kan medføre straffeansvar dersom du åpne rog leser mailer du skjønner eller må ha forstått at ikke er til deg, særlig når dette har pågått over tid. Anonymkode: 4ce7f...f93 Jeg åpner mailer som jeg mottar direkte, og ser ikke før jeg har lest dem at de var til "hun andre" i Danmark. Og har svart avsendere mange ganger (!) uten at hun har sluttet å bruke mailen. Har prøvd å google henne og sjekket face, men får ikke tak i henne. Anonymkode: a96d3...f06
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Min e-post adresse er [email protected], men i flere år nå så har jeg mottatt mailer sendt til en med samme navn, bare [email protected] uten punktum mellom fornavn og etternavn. Noen som skjønner hvorfor jeg få disse? Prøvde å sende mail til adressen selv for å gi beskjed, men fikk den mailen selv også... Anonymkode: a96d3...f06 Det punktumet du har i adressen din utgjør ikke noe forskjell når det sendes til [email protected]. Det kommer til samme mail ved begge disse skrivemåtene. http://www.dinside.no/data/du-har-uendelig-mange-gmail-adresser/61264928 Anonymkode: 78b45...c84 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Hun oppgir antakeligvis gal adresse. Som andre har nevnt har ikke punktumet noe å si. Anonymkode: c7d9e...446
applestories Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 Som skrevet over - et punktum fra eller til har ikke noe å si hos Gmail. Post sendt til ola.nordmann@.., olanordmann@.. og o.l.a.n.o.r.dmann@... osv osv kommer alle til samme sted. Jeg har hatt samme problemet i to-tre år nå - jeg får mye epost som skal til ulike damer i hovedsaklig USA. Jeg får fortsatt bestillinger, jeg vet adresser til et par av dem, får familiebilder og kredittkortnummer - det siste nå i vår var at noen overførte penger i paypal til epostadressen min som skulle til en av disse andre damene. Jeg har kontaktet de som sender eposter, men mye er automatiske bekreftelser på bestillinger og medlemseposter som ikke er mulig å gjøre så mye med, bortsett fra å avmelde nyhetsbrevet. Verre er det når folk tydeligvis har glemt passordene sine til andre eposter, og tydeligvis har lagt inn min som backup. Jeg får jo ikke kontaktet dem på noen måte. For meg startet dette plutselig med flere damer på en gang, heldigvis har det roet seg en del. Men du må nok dessverre bare leve med det, har jeg funnet ut.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #11 Skrevet 19. juni 2017 Send mail til avsender hvis det er noe viktig og du vil være grei. Har også fått mailene til et dansk kvinnfolk i årevis. Bare overser de fleste, men sa ifra da jeg mottok siste purring på en viktig regning. Ikke så mye man får gjort med det, når folk ikke klarer å huske sin egen mailadresse. Anonymkode: 4921f...8dc
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. juni 2017 #12 Skrevet 19. juni 2017 Jeg hadde det problemet, men bytta bare mail adresse, da forsvant det.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #13 Skrevet 19. juni 2017 17 timer siden, applestories skrev: Som skrevet over - et punktum fra eller til har ikke noe å si hos Gmail. Post sendt til ola.nordmann@.., olanordmann@.. og o.l.a.n.o.r.dmann@... osv osv kommer alle til samme sted. Jeg har hatt samme problemet i to-tre år nå - jeg får mye epost som skal til ulike damer i hovedsaklig USA. Jeg får fortsatt bestillinger, jeg vet adresser til et par av dem, får familiebilder og kredittkortnummer - det siste nå i vår var at noen overførte penger i paypal til epostadressen min som skulle til en av disse andre damene. Jeg har kontaktet de som sender eposter, men mye er automatiske bekreftelser på bestillinger og medlemseposter som ikke er mulig å gjøre så mye med, bortsett fra å avmelde nyhetsbrevet. Verre er det når folk tydeligvis har glemt passordene sine til andre eposter, og tydeligvis har lagt inn min som backup. Jeg får jo ikke kontaktet dem på noen måte. For meg startet dette plutselig med flere damer på en gang, heldigvis har det roet seg en del. Men du må nok dessverre bare leve med det, har jeg funnet ut. Takk!:) Da fortsetter jeg bare å svare de som sender til henne. Ingen av dem har dessverre oppgitt en annen adresse til henne:( Anonymkode: a96d3...f06
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #14 Skrevet 19. juni 2017 3 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Jeg hadde det problemet, men bytta bare mail adresse, da forsvant det. Mailen er "livet mitt" med historikk og kontakter fra mange år tilbake. Jobben med å skulle opplyse om ny adresse er laangt større enn å svare de som sender henne mail innimellom. Må nok leve med det da:) Anonymkode: a96d3...f06 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #15 Skrevet 20. juni 2017 Får også mail til en annen, jeg heter Oliver, han heter Olivier. Det rare er at han og de fleste av de som prøver å nå ham aldri svarer meg når jeg prøver å si fra. Snodig type. Anonymkode: 6596a...5d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå