Gå til innhold

Jeg er så overbevist at nattsøvnen min har blitt totalt ødelagt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde eksamen i Internasjonal Engelsk, Psykologi 2 og Norsk bokmål i mai. 

Den siste uka har jeg tenkt mer og mer på karakterene jrg vil få tilbake. Jeg er så overbevist om at jeg får stryk, at nattsøvnen min er totalt ødelagt. Har mareritt om eksamenskarakterene hver eneste natt, og våkner opp i panikk med tårer i hele ansiktet. På dagen klarer jeg ikke tenke på annet, noe som resulterer i at jeg ikke klarer å nyte det skjer rundt meg. 

I engelsk har jeg 4, psykologi har jeg 4 og norsk har jeg 3. Har fått tilbake psykologikarakteren, og til min STORE overraskelse fikk jeg søren meg 5!!! (har aldri hatt 5 i psykologi før!) - Begynte selvsagt å gråte av lykke. Men nå tenker jeg på engelsken og norsken. Er så redd for at det jeg har skrevet ikke er bra nok. Er redd for at jeg i engelsk brukte et for hverdagslig språk, og at jeg i norsken ikke svarte på oppgava. I norsk gikk kortsvaret rett til helvete (skrev 211 ord!!!!) og langsvaret valgte jeg en oppgave som ba meg tolke to dikt. Vel jeg ANALYSERTE OG tolka på slutten. Tenk om det er helt feil? Er så overbevist om at jeg får stryk!!! Og får jeg stryk kommer jeg ikke inn på ønsket høyere utdanning fordi jeg aldri i verden har bra nok karakterer til å komme inn på ordinært vitnemål. Må da ta opp fag, men det vil jeg ikke klare som privatist, så da må jeg gå på Sonans, og det trenger jeg penger til! Klarer virkelig ikke se for meg at jeg drar videre på høyskole, og dethar rrsultert i 100% overbevisning om at jeg stryker. Jeg fikk en mld. av norsklæreren min hvir hun skrev hun var kjempe stolt av alle i klassen, men på slutten skrev hn "så er det noen blir skuffet, dere får ta kontakt med meg". TENK OM JEG ER AV DE SOM BLIR SKUFFET? 

Blir glad bare jeg består, men klarer ikke se for meg at det vil skje. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er så redd! Vet at karakteren er fastsatt i begge fagene, men føler det er så ydmykende å la faglærerene mine få vite det hvis jeg har strøket i noe.

Alle rundt meg er dritlei av usikkerheten min, men jeg er bare så  redd!!!

Anonymkode: 83435...d5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre faglæreren din hva karakteren din ble? 

Anonymkode: 0253d...2cf

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare spørre faglæreren din hva karakteren din ble? 

Anonymkode: 0253d...2cf

De har ikke lov til å si noe. Har jo ellers hatt lyst til å spørre om jeg burde være bekymret... Vi får karakterene på melding. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger nok hjelp til å takle dette, både for din egen del og de rundt deg. Du kommer jo til å bli helt ødelagt på høyere utdanning når du blir slik av noen eksamener på VGS. 

Anonymkode: d25d7...25e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å drive på slik med deg selv. Du velger jo selv å drive på å krisemaksimere om ting du ikke kan gjøre noe som helst med. Bekymre deg på forhånd, legg så energien inn i arbeidet. Når det er gjort, er det ingenting å gjøre med. 

Anonymkode: 7298f...700

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde eksamen i Internasjonal Engelsk, Psykologi 2 og Norsk bokmål i mai. 

Den siste uka har jeg tenkt mer og mer på karakterene jrg vil få tilbake. Jeg er så overbevist om at jeg får stryk, at nattsøvnen min er totalt ødelagt. Har mareritt om eksamenskarakterene hver eneste natt, og våkner opp i panikk med tårer i hele ansiktet. På dagen klarer jeg ikke tenke på annet, noe som resulterer i at jeg ikke klarer å nyte det skjer rundt meg. 

I engelsk har jeg 4, psykologi har jeg 4 og norsk har jeg 3. Har fått tilbake psykologikarakteren, og til min STORE overraskelse fikk jeg søren meg 5!!! (har aldri hatt 5 i psykologi før!) - Begynte selvsagt å gråte av lykke. Men nå tenker jeg på engelsken og norsken. Er så redd for at det jeg har skrevet ikke er bra nok. Er redd for at jeg i engelsk brukte et for hverdagslig språk, og at jeg i norsken ikke svarte på oppgava. I norsk gikk kortsvaret rett til helvete (skrev 211 ord!!!!) og langsvaret valgte jeg en oppgave som ba meg tolke to dikt. Vel jeg ANALYSERTE OG tolka på slutten. Tenk om det er helt feil? Er så overbevist om at jeg får stryk!!! Og får jeg stryk kommer jeg ikke inn på ønsket høyere utdanning fordi jeg aldri i verden har bra nok karakterer til å komme inn på ordinært vitnemål. Må da ta opp fag, men det vil jeg ikke klare som privatist, så da må jeg gå på Sonans, og det trenger jeg penger til! Klarer virkelig ikke se for meg at jeg drar videre på høyskole, og dethar rrsultert i 100% overbevisning om at jeg stryker. Jeg fikk en mld. av norsklæreren min hvir hun skrev hun var kjempe stolt av alle i klassen, men på slutten skrev hn "så er det noen blir skuffet, dere får ta kontakt med meg". TENK OM JEG ER AV DE SOM BLIR SKUFFET? 

Blir glad bare jeg består, men klarer ikke se for meg at det vil skje. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er så redd! Vet at karakteren er fastsatt i begge fagene, men føler det er så ydmykende å la faglærerene mine få vite det hvis jeg har strøket i noe.

Alle rundt meg er dritlei av usikkerheten min, men jeg er bare så  redd!!!

Hva er det verste som kan skje? At du stryker? Å stryke på en eksamen eller 2 er ikke verdens undergang, du må utvide synet ditt litt. Livet kommer til å inneholde ganske mye mer dritt enn at det går i ball på en eksamen.

Du får ingen ting ut av slik du holder på nå. Trekk pusten, gå ut sammenmed venner og gjør noe ok. Går det bra- fint. Går det i dass, vel da tar du dem opp igjen. Uansett så overlever du.

Anonymkode: 482cd...17f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åhh, har nettopp fått tilbake karakterene mine og det gikk kjempebra!

Er så synt uvane at jeg hele tiden er usikker på meg selv. Har hørt gang på gang at jeg ikke må tvile på meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...