AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #21 Skrevet 18. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo en venninne av meg fjernet mandlene og såret sprakk opp etterpå. Sprutet blod ut av munnen hennes. Rett i ambulanse. Det gikk bra da men måtte sy igjen såret. Anonymkode: b0d37...dfe Nettopp, dette skjedde også med en venninne av meg, og er visst ikke uvanlig. Selvfølgelig går det greit med flertallet, men dette kan skje. Anonymkode: cf617...c88 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #22 Skrevet 18. juni 2017 En en liten prosent som det går skikkelig ille med, er fordi det er to store blodkar bak hver mandel. Men er som oftest unger som dør av det fordi de tåler mindre når det først går gærent. Så ville ikke vært redd for å ta mandlene om det er nødvendig. Anonymkode: 7ad88...7a1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #23 Skrevet 18. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan blø i hjel hvis operasjonssåret går opp. Og du blør alt dette inn i munn, dvs rett ned i svelg og lunger. Så ja, det er ganske alvorlig. Anonymkode: cf617...c88 Herregud.. Jeg blir så redd av å høre sånne ting. Huff, glad jeg ikke skal fjerne mandlene. Hilsen frøken hypokonder Anonymkode: ee57b...3a0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #24 Skrevet 18. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt at det går an å få laser på mandlene for dette, bare for å få vekk gropene litt. Kanskje du kan høre ang. Dette? jeg er også plaget en del med dette men legen var ikke så innstilt på å gjøre noe med det. Så jeg pleier å gurgle med munnskyllevann hver dag for å hindre at de skal bygge seg opp, og gurgler med corsodyl hvis det har begynt å "sette seg" synes det hjelper litt i alle fall Anonymkode: 8e503...ece Gurgler du med vann etterpå? Er det bra å ha corsydol i svelget? Jeg trodde at det kun skulle brukes i munnhulen. Anonymkode: f2629...d9b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #25 Skrevet 18. juni 2017 Jeg fikk fjernet mandlene pga det. Problemet ble borte Anonymkode: bcccc...734
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #26 Skrevet 18. juni 2017 Tror alle voksne har dette i større eller mindre grad, og decde færreste har så ille at man lukter det som dårlig ånde (må tettere på for å kjenne lukten) og at ikke problemet m date kan løses m tyggis eller freshmint. Da er det heller andre ting som lukter som kaffe på tom mage-ånde. Virker som du er blitt litt vel opphengt i dette. Anonymkode: bf426...f57
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #27 Skrevet 18. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gurgler du med vann etterpå? Er det bra å ha corsydol i svelget? Jeg trodde at det kun skulle brukes i munnhulen. Anonymkode: f2629...d9b Nei, det er ikke farlig. Anonymkode: d5c74...06b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #28 Skrevet 18. juni 2017 Sleit med det samme selv. Det ble vesentlig bedre etter at mandlene ble fjernet i voksen i alder. Kjenner det igjen av og til, legger seg i tannkjøttet. Viktig med tanntråd for å forebygge. Venta nesten ett år fra jeg var hos spesialisten til fjerningen ble utført. Anonymkode: 46bf9...85c
Forundret.. Skrevet 18. juni 2017 #29 Skrevet 18. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med folk som drikker blod da? De har jo ikke daua... Legene utfører ikke slike operasjoner om det er fare for å dø... Anonymkode: c8ad3...d60 Enormt stor forskjell på å drikke blod og det å forblø da... I Stavanger bruker de kald metode, og ikke laser.
Perle Skrevet 18. juni 2017 #30 Skrevet 18. juni 2017 Ja, det var et H***** å fjerne mandlene, men det var ikke noe alternativ å la være. De var abnorme, og de var fulle av arr og groper og til slutt klarte jeg knapt svelge mat. Få henvisning til øre/nese/halslege og få de ut! Det finnes INGEN grunn for å streve med dette.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #31 Skrevet 18. juni 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stor blødningsfare, og kjempefarlig hvis man begynner å blø. Anonymkode: 45d0a...2c2 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan blø i hjel hvis operasjonssåret går opp. Og du blør alt dette inn i munn, dvs rett ned i svelg og lunger. Så ja, det er ganske alvorlig. Anonymkode: cf617...c88 Jeg spydde som en gris etter operasjonen, og det gjorde de 5 andre jeg lå på rom med også. Ingen av oss døde. Man spyr jo opp gammelt blod fra magen så det ikke skal bli trøbbel der nede. Jeg fikk også både halsbetennelse og spysyke mens jeg var nyoperert, og jeg lever enda. Jeg fikk blødninger og det var helt udramatisk - jeg dro på akutten, ventet i 20 minutter, fikk komme inn - de brant med noe greier i halsen etter at jeg hadde fått bedøvelsesspray der og ferdig med det. Lå til observasjon for at de skulle se at jeg holdt meg i ro, ettersom jeg ikke var så flink til det (spilte fotball dag 5 eller noe). Ellers: Du kan fortsatt få de hvite proppene selvom du fjerner mandlene. Både jeg og min mann har fjernet og får det av og til selvom. Du får færre av de selvfølgelig, men min mann har det ganske ofte iallefall. Anonymkode: 99e59...65d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #32 Skrevet 18. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror alle voksne har dette i større eller mindre grad, og decde færreste har så ille at man lukter det som dårlig ånde (må tettere på for å kjenne lukten) og at ikke problemet m date kan løses m tyggis eller freshmint. Da er det heller andre ting som lukter som kaffe på tom mage-ånde. Virker som du er blitt litt vel opphengt i dette. Anonymkode: bf426...f57 På min mann lukter det helt ekstremt. Altså, jeg våkner på natten av lukten liksom... 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gurgler du med vann etterpå? Er det bra å ha corsydol i svelget? Jeg trodde at det kun skulle brukes i munnhulen. Anonymkode: f2629...d9b Jeg har fått beskjed flere ganger om å gurgle corsodyl. 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, dette skjedde også med en venninne av meg, og er visst ikke uvanlig. Selvfølgelig går det greit med flertallet, men dette kan skje. Anonymkode: cf617...c88 Ikke uvanlig? Jo, det er uvanlig. Det KAN skje, men det er veldig uvanlig. Skal vel også sies at det er vanligst at det skjer hvis man kaster mye opp, trener eller gjør fysiske anstrengelser (som man ikke skal). Hviler man, spiser forsiktig og tar kvalmestillende skal det gå fint. Jeg hadde omgangssyke fra dag 2-dag 5 når jeg hadde tatt mine, og blødningen kom først da jeg hadde spilt fotball dag 5. Ble vel litt overbelastning regner jeg med. Men måtte ikke hentes i ambulanse eller noe. Anonymkode: 99e59...65d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #33 Skrevet 29. august 2021 Plaget selv. Grusom vond lukt fra munnen min. Går utover livssituasjonen min 😔 Anonymkode: f9160...1c6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #34 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Plaget selv. Grusom vond lukt fra munnen min. Går utover livssituasjonen min 😔 Anonymkode: f9160...1c6 Da drar du til fastlegen din og ber om å bli henvist til noen som kan hjelpe deg! Anonymkode: 5a649...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå