Gå til innhold

Unger som baksnakker og herser.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har laget en måte å unngå at barna deres hører at dere baksnakker?

Unger plukker lett opp hva dere sier, og når noen av dere baksnakker så mye så viderefører jo en del av disse ungene det dere sier relativt fort.
Man kan ikke noe for at de overhører ting ute, men når mor og en annen forelder sitter og bare baksnakker folk og fe hele tiden så blir jo barna påvirket av det også.
Har noen av dere noen smarte måter å pakke inn det dere sier til barna deres på? 
Eksempel: min mor kalte bæsj bommelom som mange har gjort, og ikke bæsj. Har dere flere hemmelige ord på lager?

Og hvordan får dere de til å slutte å forsøke å bestemme over andre folk? Er det i det hele tatt mulig?
Barn bestemmer jo ikke over noen (ingen gjør jo det), men jeg har lagt merke til at noen av de tror de gjør det og det er jo ikke tilfellet. 
Hva gjør dere for å få ungene deres til å slutte å herske eller herse med andre folk og for å få de til å forstå at de ikke bestemmer over andre folk (spesielt ikke ukjente)? 

Anonymkode: ed8be...9ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som har laget en måte å unngå at barna deres hører at dere baksnakker?

Unger plukker lett opp hva dere sier, og når noen av dere baksnakker så mye så viderefører jo en del av disse ungene det dere sier relativt fort.
Man kan ikke noe for at de overhører ting ute, men når mor og en annen forelder sitter og bare baksnakker folk og fe hele tiden så blir jo barna påvirket av det også.
Har noen av dere noen smarte måter å pakke inn det dere sier til barna deres på? 
Eksempel: min mor kalte bæsj bommelom som mange har gjort, og ikke bæsj. Har dere flere hemmelige ord på lager?

Og hvordan får dere de til å slutte å forsøke å bestemme over andre folk? Er det i det hele tatt mulig?
Barn bestemmer jo ikke over noen (ingen gjør jo det), men jeg har lagt merke til at noen av de tror de gjør det og det er jo ikke tilfellet. 
Hva gjør dere for å få ungene deres til å slutte å herske eller herse med andre folk og for å få de til å forstå at de ikke bestemmer over andre folk (spesielt ikke ukjente)? 

Jeg skjønner ikke hva eksemplet ditt har med teksten over å gjøre. Baksnakking har da ingenting med hva man kaller bæsj for?

Og om barnet prøver å bestemme må man jo bare si ifra at det ikke er de som bestemmer. Og være konsekvent på det. 

Anonymkode: 5aa79...531

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva eksemplet ditt har med teksten over å gjøre. Baksnakking har da ingenting med hva man kaller bæsj for?

Og om barnet prøver å bestemme må man jo bare si ifra at det ikke er de som bestemmer. Og være konsekvent på det. 

Jeg brukte det bare som et eksempel på bedre ord for ting som jeg vet noen lærer unger. 
Men dette gjelder baksnakkende barn. Hva sier dere som har baksnakkende barn til barna deres når de baksnakker?

Gjest NotNaomi
Skrevet

Vet ikke om jeg skjønner helt her. Hvorfor skal voksne baksnakke andre mens barn hører på? Som du skriver så videreføres det. Eller barn kan syns synd på den personen det baksnakke om. Jeg husker nemlig at min mor og tante kommenterte en person,og jeg syns det var ekkelt å høre på. Og da var jeg bare åtte år.

Barn baksnakker vel ikke andre så mye eller? Kanskje når de blir eldre? Da er det vel bare å si at det ikke er greit og snakke med dem om det da. Få de til å forstå at det kan bli de som blir det en annen gang.

Vet ikke helt hva som var det store problemet her,men svarte ut fra det jeg forsto.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte det bare som et eksempel på bedre ord for ting som jeg vet noen lærer unger. 
Men dette gjelder baksnakkende barn. Hva sier dere som har baksnakkende barn til barna deres når de baksnakker?

LA være og baksnakke? Selv litt jeg være å begynnende det in the first place.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

LA være og baksnakke? Selv litt jeg være å begynnende det in the first place.

Selv lot jeg være å begynne med det in the first place*

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si ting forran barna som du ikke vil de skal høre. Kodeord eller engelsk er ikke bra.

Anonymkode: 20461...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...