AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Hvordan oppfattes personer som har svak/beskjeden hake? Folk som har sterk og dominant hake oppfattes muligens som sterke, og ikke de man først kødder med? Jeg har beskjeden hake selv, og har kollegaer og venner som også har det, og synes jeg ser en tendens til at de personene blir behandlet med noe mindre respekt. Ihvertfall i jobbsammenheng har jeg sett folk med beskjedne haker lettere få "kjeftskurer" mot seg av kunder som er forbannet. Selekterer vi mennesker ut folk som vi synes ser litt svakere ut av utseendemessige grunner? Selv har jeg lyst å forstørre haken min, men mest fordi jeg synes det er estetisk vakkert. Men så kom jeg til å tenke på: vil noen folk oppføre seg annerledes mot meg om jeg forandrer det ansiktstrekket? I værste fall, kanskje vil jeg virke mer overlegen og ikke fullt så empatisk med en sterkere hake? Anonymkode: b115a...dde
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Kommer vel an på en rekke andre faktorer også, som kjønn, utstråling, utseende totalt osv. Å peke kun på haken blir litt feil. Anonymkode: 56812...28d 2
Katten.2.0 Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Det vitner om en svak karakter når du er så opphengt i din egen hake og andres. En sterk og dominant person er det fordi de gir seg en stor faen i slikt. 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 Et markant kjeveparti er et maskulint trekk - menn har generelt en mer markert hake/kjeve, så det er derav linket til testosteron. Testosteron er igjen linket til dominans (i tillegg til andre ting). Jeg kan ikke helt se hvorfor det skal være ønskelig for kvinner med en mer dominant hake, ettersom et "mykere" kjeveparti er det mest feminine. Uansett er det mye variasjon innad hvert kjønn. Dersom problemstillingen er at man ikke er tatt seriøst nok profesjonelt, så handler det om andre ting. Det kan være så enkelt som akademiske evner eller formuleringer, eller ting som kroppsspråk, bekledning m.m. Jeg tviler uansett sterkt på at hake eller kjevepartiet er utslagsgivende. Anonymkode: 45b88...dc5 3
Djungelvrål Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har en ganske markert og litt utstående hake men ansiktet mitt er på ingen måte maskulint. Jeg tror ikke en liten hake sier noe som helst om personligheten, og jeg tror heller ikke folk behandler folk med liten hake annerledes.
Mr. Kilmister Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 (endret) Jeg ser ut som en skilpadde, men blir sjeldent kødda med. Ligner også litt på Guffen i Donald. Endret 18. juni 2017 av Hemmingroad 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Skrevet 18. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfattes personer som har svak/beskjeden hake? Folk som har sterk og dominant hake oppfattes muligens som sterke, og ikke de man først kødder med? Jeg har beskjeden hake selv, og har kollegaer og venner som også har det, og synes jeg ser en tendens til at de personene blir behandlet med noe mindre respekt. Ihvertfall i jobbsammenheng har jeg sett folk med beskjedne haker lettere få "kjeftskurer" mot seg av kunder som er forbannet. Selekterer vi mennesker ut folk som vi synes ser litt svakere ut av utseendemessige grunner? Selv har jeg lyst å forstørre haken min, men mest fordi jeg synes det er estetisk vakkert. Men så kom jeg til å tenke på: vil noen folk oppføre seg annerledes mot meg om jeg forandrer det ansiktstrekket? I værste fall, kanskje vil jeg virke mer overlegen og ikke fullt så empatisk med en sterkere hake? Anonymkode: b115a...dde Du er på vei ut på en bratt og glatt sti her, ts. Det du gjør er helt normalt. Du noterer deg at du (som alle andre) har endel trekk, fysiske og psykiske, som du gjerne skulle vært foruten. Og så forsøker du å finne en årsakssammenheng. Ok - det kan godt hende du har en veik hake. Og, ja, det kan godt hende folk ikke har spesielt tiltro til din faglige dyktighet. Men desse to er uten noen som helst sammenheng. Dersom du fikk eller alt hadde en sterk hake så ville fortsatt folk du jobber med over tid behandlet deg etter dyktighet og likbarhet, ikke etter hakeform. Så dersom folk oppriktig (en kan godt innbille seg slikt, spesielt om en alt er usikker og nærtagende av personlighet) behandler deg som en kunnskapsløs dust så er svaret mye billigere enn operasjon. Det er å skaffe seg kunnskap og erfaring. Anonymkode: 472f2...d78 2
Simbyxor Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et markant kjeveparti er et maskulint trekk - menn har generelt en mer markert hake/kjeve, så det er derav linket til testosteron. Testosteron er igjen linket til dominans (i tillegg til andre ting). Jeg kan ikke helt se hvorfor det skal være ønskelig for kvinner med en mer dominant hake, ettersom et "mykere" kjeveparti er det mest feminine. Uansett er det mye variasjon innad hvert kjønn. Dersom problemstillingen er at man ikke er tatt seriøst nok profesjonelt, så handler det om andre ting. Det kan være så enkelt som akademiske evner eller formuleringer, eller ting som kroppsspråk, bekledning m.m. Jeg tviler uansett sterkt på at hake eller kjevepartiet er utslagsgivende. Anonymkode: 45b88...dc5 Sikker på det? Veldig mange kvinnelige supermodeller har kraftig kjeveparti.
Kragebein Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, mod
Gjest NotNaomi Skrevet 20. juni 2017 #10 Skrevet 20. juni 2017 Dere tar litt feil her. Ansiktstrekk påvirker andre. Bevisst eller ubevisst. Bare les litt om det. Men TS. Det handler også om holdning. Du vet tydeligvis litt om dette,men holdningen har mest å si :-)
HanneBenny Skrevet 23. juni 2017 #11 Skrevet 23. juni 2017 Tviler på at haka er en avgjørende faktor. Jeg har møtt barske menn som er "hakeløse", og pingler med kraftig hake.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #12 Skrevet 25. juni 2017 Jeg trodde det. Og har sett det. Men..var visst einsom var superselvsikker også. Til tross for veldig svak hake. Å peke bare på haka blir nok veldig feil.. Anonymkode: 5d3d9...2d5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #13 Skrevet 25. juni 2017 Hmm, kommer ikke på navnet, men han overgriper-Frp'ern fra Os(?)er jo ikke så veik, sånn politisk iallefall. Anonymkode: d50eb...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå