AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Skrevet 18. juni 2017 Nå er det lenge siden jeg klippet meg, men nylig gjorde jeg altså det. Jeg dro til cutters, og fikk da tidenes skrekk. Frisøren virket veldig spesiell. Han så sliten ut, det var det første jeg merket. Og så begynte han å lene seg på meg mens klippet. Hånden som han holdt saksa i presset altså ned i skuldra mi, jeg er kvinne, ikke spess høy, og han er mann. Skulle tro han ville greid å stå selvstendig mens han klippet meg? I tillegg vimsa det en assistent rundt og pressa seg forbi mens han stod å lente seg ned på meg med saksa inn mot huda mi. Jeg tenkte så at nå besvimer jeg snart, og jeg er garantert ferdig om den assistenten snubler og dulter borti frisøren. De smøg seg rundt hverandre og skulle på død og liv koste rundt. Jeg begynte å bli skikkelig dårlig, og så tar han tak i skuldra mi og kniper tak. "Nå må du slappe av!" freser han og jeg titta rundt etter hjelp. Jeg begynte nesten å grine, og måtte klype meg i hånda for å ta meg sammen. Jeg var helt livredd. Normalt?? Burde jeg klage?? Elelr advare sjefen der? Anonymkode: 1f5f6...e6d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Skrevet 18. juni 2017 Jeg skjønner egentlig ikke hva som var galt her. Trodde du at du skulle bli skadet? Du kan jo selvfølgelig klage over at du synes det var ubehagelig at han lente seg på deg og hvordan han holdt saksen, men det høres jo ikke ut som at livet ditt var i risikosonen. Hvis det var det så kan du gjerne prøve å forklare litt mer hvordan saksen var i forhold til deg. Generelt sett er det alltid lurt å gjøre litt research før man setter seg i frisørstolen til noen. Anonymkode: e07e1...0af 3
Invicta Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Selvfølgelig er ikke det der normalt, har du aldri vært hos frisøren før? Sa du ikke fra til fyren når han kneip deg? Blir litt sjokkert. Man kan jo ikke bare sitte og vente på hjelp når folk behandler en dårlig; rop, bann, bli sint, gå din vei - men ikke finn deg i det. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde du at du skulle bli skadet? Ja det var jo egentlig poenget med inlegget mitt. Han stakk meg feks med saksen en gang. Anonymkode: 1f5f6...e6d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 Ikke for å trekke konklusjoner for tidlig, for det finnes frisører som ruser seg også , men det ER faktisk veldig slitsomt å jobbe som frisør, mange får senebetennelse i armen og tenk de må holde armen og spenne musklene i den time etter time, så kanskje han faktisk trengte å hvile den litt . Syns uansett dette ikke er noe å gå videre med. Bare å bruke en annen frisør neste gang. Anonymkode: 5b238...e72 3
student86 Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Send en mail eller skriv til dem på Facebook, så alle kan se. Det høres ikke normalt ut!
bettsa Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 Denne frisøren må ha vært rusa. Ikke at det unnskylder oppførselen hans.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 Men kjære deg, er du ikke voksen og kan si ifra selv? Anonymkode: 72415...4dc 1
Katten Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 Hvorfor sa du ikke i fra at det var ubehagelig?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #11 Skrevet 2. juli 2017 Det er utrolig slitsomt for armer, skuldre, nakke og rygg å jobbe som frisør, og når man jobber på et sted som Cutters, vil man bli enda mer sliten. Cutters baserer seg på å klippe kjapt, og være ferdig på 15 minutter. De gjør ingenting annet enn å klippe, og det er for mange frisører det som tærer mest på kroppen. Hos en "vanlig" frisør, beregnes rundt tre kvarter på en dameklipp (inkludert tid til å vaske håret), og til og med der er det slitsomt med fulle lister med kun klipp! Som frisør trenger (de fleste) å ha litt farging, striping og lignende, for det er ikke like tungt som klipp (og da spesielt herreklipp). Så da kan du tenke deg en dag på minst åtte timer, stående med KUN klipp! Ikke rart mannen var sliten. Det unnskylder selvfølgelig ikke oppførselen til frisørene. Han burde gitt klippen til hun som feide håret rundt, hvis han følte det ble for tungt, men så vil han selvfølgelig ikke det på grunn av provisjon. Anbefaler å gå til vanlige frisørsalonger. Det er litt dyrere, tar litt lengre tid, men da slipper man sånt (hvis men går til en skikkelig salong, vel og merke). Anonymkode: 5fa9a...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #12 Skrevet 2. juli 2017 Jeg klippet meg også hos Cutters for ca en måned siden. Veldig dårlig opplevelse. Det stod 5min ventetid på siden, så valgte å klippe meg der. Jeg satt og ventet utrolig lenge. Omtrent 20min, det føltes enda lengre siden igjen sa hei eller smilte. 3 ansatte på jobb. Da de to første var ferdig med sine kunder forsvant de. Jeg hadde gått om det ikke var slik at man må betale på forhånd. Jeg tror ikke hun som klippet meg var frisør. Det ble skjevt og ikke pent. Jeg orket ikke å gå tilbake dit for å rette det opp. Var utrolig dårlig stemning der. Gikk til en vanlig frisør i stedet. H*n som klippet meg på Cutters snakket ikke til meg i det hele tatt. Et par ja/nei svar. I tillegg så jeg i speilet at de to andre ansatte gikk bak et hjørne og lagde grimaser til hverandre. (som om de synes det var ekkelt å klippe kunden de holdt på med) Kommer aldri til å gå dit igjen. Synd, for det er et godt konsept og det er nok bra med konkurranse i frisørbransjen. Hadde vært supert å kunne gå å klippe seg i lunsjen f.eks. Men å vente i 20min uten et smil eller unnskyldning er ikke greit. Anonymkode: d5a0d...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 Jeg har også klipt meg på cutters. Det så ikke bra ut, og jeg endte opp med å stusse bort hårtuster som var mye lenger enn resten av håret selv etterpå. Anonymkode: b0971...b76
Djungelvrål Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 Nei, frisører skal selvfølgelig ikke lene seg på deg, de skal heller ikke klype deg og frese til deg. Og assistenter skal ikke være oppi deg og frisøren mens han klipper. Ville klaget til frisørsalongen på mail. Mye som er galt her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå