Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det gluten i couscous og qinoua?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Persephone skrev:

Er det gluten i couscous og qinoua?

Gluten er bindemiddelet i vanlig mel. Er det ikke hvete, rug, bygg eller andre kornslag i produktet så er det ingen gluten. 

Anonymkode: b3651...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gluten i couscous, men ikke i quinoa?

Anonymkode: 3a024...3c8

• Liker 4
Skrevet

Quinoa er glutenfri, mens couscous ikke er det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen er i tvil om en ingrediens inneholder gluten eller ikke, sjekk ut denne siden.

Her kan man veldig enkelt skrive inn ingrediens, og få opp om den er glutenfri eller ikke.  (Pluss litt annen informasjon)

Anonymkode: bfd9c...5bb

Skrevet

Det er gluten i hvete, rug og bygg. Couscous er hvete.

Skrevet

Er gluten i couscous ja, men ikke quinoa. Det finnes glutenfri couscous som er maisbasert da :)

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen er i tvil om en ingrediens inneholder gluten eller ikke, sjekk ut denne siden.

Her kan man veldig enkelt skrive inn ingrediens, og få opp om den er glutenfri eller ikke.  (Pluss litt annen informasjon)

Anonymkode: bfd9c...5bb

Denne siden var helt genial!

Men da vet jeg at jeg kan spise quinoa og ikke couscous. Det har vært så vanskelig å finne ut av dette når jeg bare har søkt det opp.

7 timer siden, Monstrum skrev:

Er gluten i couscous ja, men ikke quinoa. Det finnes glutenfri couscous som er maisbasert da :)

Kult! Hvor får jeg tak i maisbasert couscous? Grønnland kanskje?

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Persephone skrev:

Kult! Hvor får jeg tak i maisbasert couscous? Grønnland kanskje?

Jeg har fått tak i på en og annen helsekost, og på noen Bunnpris og Meny med godt utvalg :) Mener også jeg har bestilt fra nett ett par ganger, men det begynner å bli en stund siden :P Men du kan sjekke allergikost.no, de pleier å ha bra utvalg.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Monstrum skrev:

Jeg har fått tak i på en og annen helsekost, og på noen Bunnpris og Meny med godt utvalg :) Mener også jeg har bestilt fra nett ett par ganger, men det begynner å bli en stund siden :P Men du kan sjekke allergikost.no, de pleier å ha bra utvalg.

Takk! Da skal jeg sjekke litt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...