Gå til innhold

Tyrefekting - Når er nok, nok?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/9197285/

Nok et dødsfall på tyrefektingarenaen. Kjenner jeg blir mektig provosert. Stakkars oksene som levet er liv med mishandling. Det er grov dyreplageri gjort om til underholdning. Rett og slett ondskapsfullt. 

I tillegg dør den ene unge tyrefekteren etter den andre. De har jo seg selv å takke, de vet det er en risiko å delta i en slik ekstremsport. Men det er klart at i en kultur hvor det å være tyrefekter er høyt respektert og ærefullt så vil det tiltrekke x antall adrenalinjunkier. 

Men nå er det virkelig på høy tid å bannlyse denne sporten. Hva skal egentlig til før myndighetene i de respektive landene som bedriver denne sporten sette ned foten og gjøre det ulovlig? At det er en årelang tradisjon spiller ingen rolle. Det er dyreplageri og det tar mange menneskeliv.  

Synes hundekamper, hanekamper etc. er helt jævlig også, men det har vel blitt ulovlig de fleste plasser, selv om det fortsatt foregår på "bakrommet". 

Jeg kan oppriktig talt ikke skjønne underholdningsverdien. Hvor er empatien og respekten for dyr blant disse som holder på med dette? 

Anonymkode: 0d5f6...04e

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta med folk som avler på hunder som er genetisk ødelagt, Corgi, flatnesede raser som Mops etc., Cavalier King Charles Spaniel osv.

I mine øyne er dette enda verre enn det TS nevner.

Anonymkode: 01675...8d1

• Liker 3
Skrevet

Trodde tyrefekting var forbudt i Spania allerede jeg

Gjest Catalina Culès
Skrevet
45 minutter siden, Honey Dew skrev:

Vet det er forbudt i Barcelona, i hvertfall og resten av Catalonia.

Gjest Donniedarko
Skrevet

Eneste som er bra med det er at tyrefekterene kan dø. Publikum burde kunne dø også, kanskje de da hadde holdt seg unna.

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Åneida! Tvert i mot, nå har de gjort tyrefekting til en kulturskatt som er umulig å forby! 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen til at de fortsatt driver med tyrefekting er på grunn av turistene. Størsteparten av de som bor der og som har dette som "kulturarv" er sterkt imot det. 

Anonymkode: 5e38e...18a

Skrevet
11 minutter siden, Donniedarko skrev:

Eneste som er bra med det er at tyrefekterene kan dø. Publikum burde kunne dø også, kanskje de da hadde holdt seg unna.

Det gleder mitt hjerte når mennsker som er slemme med dyr får smake sin egen medisin! 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, melatonin skrev:

Det gleder mitt hjerte når mennsker som er slemme med dyr får smake sin egen medisin! 

Er så enig, det gleder meg dypt :tommelopp:

Skrevet
1 minutt siden, Pinkee skrev:

Er så enig, det gleder meg dypt :tommelopp:

Det er så godt vi er flere!

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
7 minutter siden, melatonin skrev:

Mitt også :klappe:

Skrevet

Det er forferdelig. Synes det er jævlig at vi i 2017 fortsatt gjør så mye vondt mot dyr. 

Mange tyrefektere som dør ja. Som man reder ligger man.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2017 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Du kan ta med folk som avler på hunder som er genetisk ødelagt, Corgi, flatnesede raser som Mops etc., Cavalier King Charles Spaniel osv.

I mine øyne er dette enda verre enn det TS nevner.

Anonymkode: 01675...8d1

Det finnes en egen tråd om dette.

Anonymkode: c3b29...e6a

Gjest NotNaomi
Skrevet

Enig i HI. Så til de grader.

Samtidig vil jeg at alt med dyr involvert til "underholdning"bør forbys. Dyrehager og krokodillefarmer (Thailand)og dyr som tigere i lenker (samme land). Og i alle andre land selvfølgelig. At folk har glede av at dyr lider er meg en stor gåte. Når de vet at de kunne hatt et normalt og så mye bedre. Helt sjukt at mennesker benytter seg av og liner det. Noe helt feil med koplingen hjerte-hjerne.

Skrevet
På 18.6.2017 den 16.19, Honey Dew skrev:

Dette var uansett i Frankrike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...