Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..at jeg ikke har lyst å gå ut av døra og vil bare ligge i senga. Jeg har begynt å få rynker og gamnel hud rundt øynene i en alder av 31 og jeg er så flau over meg selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg ekkel og når jeg er blant folk er jeg veldig selvbevisst og redd for at de skal dømme meg/se rynkene. Fungerer laserbehandling? Må få gjort noe med dette. Det går så utover livet mitt at det ødelegger livskvaliteten. Har takket nei til ferie med venninner også pga dette.

Anonymkode: e58a3...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har takket nei til ferie er venninner pga. rynker rundt øynene?

Eller har det falt noe ut av teksten her? :klo:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en psykolog kan hjelpe?

Anonymkode: cb7cc...46e

• Liker 11
Skrevet

Eg kan med handa på hjartet seie at eg aldri, nokon gong, har tenkt at "du er så stygg at du burde halde deg heime". Eg har aldri vore i nærleiken av å tenkje noko slikt om nokon. Trur ikkje det er nokon andre som tenkjer slik heller. 

Du må løfte blikket ditt litt. Det er ingen andre enn du som bryr seg om rynkene dine. Dei er alt for opptekne med seg sjølv.

• Liker 15
Skrevet

De aller fleste i voksen alder har litt rynker rundt øya? Det er jo smilerynker :) og det kan være utrolig sjarmerende. Har aldri tenkt noe over det, og jeg har ihvertfall aldri tenkt "æsj, se på de rynkene hun har rundt øya. Så stygg hun er." Huff, nei. Ingen bryr seg, og jeg tror dette handler om hvordan du ser deg selv og andres oppfatninger av deg. Tror at en tur til psykolog vil hjelpe mye mer enn en laserbehandling :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke smilerynker, det synes jeg er fint også. Det er mer poser under øynene og det blir flere lag med hud når jeg smiler under øynene. Og huden "sagger" i hele ansiktet. Men spesielt rundt øynene, både over og under. Gammel hud rett og slett. Dette pga overforbruk av solarium i yngre alder. 

Skjønner at jeg ikke burde tenke så mye over dette og at jeg sliter så mye med selvfølelsen at en psykolog hadde hjulpet, men dette er noe jeg føler ville hjulpet litt på selvtilliten. Så både psykolog og laserbehandling, kanskje. 

Tusen takk for alle svar, forresten. Dere har rett i mye av det dere skriver, men jeg klarer ikke tenke så fornuftig/rasjonelt nå. 

-TS 

AnonymBruker
Skrevet

Rynker er ngoe alle får, men det mest effektive som hjelper og det som anbefales er injeksjoner av botox, og solkrem hver dag

Anonymkode: 6e77f...fa7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2017 den 11.57, AnonymBruker skrev:

..at jeg ikke har lyst å gå ut av døra og vil bare ligge i senga. Jeg har begynt å få rynker og gamnel hud rundt øynene i en alder av 31 og jeg er så flau over meg selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg ekkel og når jeg er blant folk er jeg veldig selvbevisst og redd for at de skal dømme meg/se rynkene. Fungerer laserbehandling? Må få gjort noe med dette. Det går så utover livet mitt at det ødelegger livskvaliteten. Har takket nei til ferie med venninner også pga dette.

Trøst deg med at det er jenter/kvinner på 23-25 som har rynker rundt både øyne, lepper og fått hengekinn som garantert ser verre ut enn deg! Hvis du vil bli kvitt de så anbefaler jeg botox/fillers. 

Anonymkode: 75e0e...e37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det plager deg så mye, anbefaler jeg deg å fikse det. Laser, Botox, Restylane eller evt. nedre+øvre øyelokksoperasjon, alt ettersom. 

Anonymkode: 9b2fd...3f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lite rynker rundt øynene men har fått en del på  haken. Er 37 og da syns jeg hakerynker er for tidlig. Jeg har tenkt å ta fraksjonert co2 laser til høsten/vinteren. Håper det kan hjelpe litt. Jeg hater å se meg i speilet siden disse rynkene kom så plutselig etter flere år med dårlig helse. 

Anonymkode: 69cc3...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Hater å se meg i speilet jeg også. Hadde så fin hud før, så mange som kommenterte at jeg hadde "modellhud"😭  I løpet av 6mnd - 1 år har jeg eldes i rekordfart. Ser ut som jeg er over 35, er 32. Hater at folk tror jeg er eldre enn jeg er også, ikke vant til det. Jada, vet det er barnslig😉

Har snakket med hudlegen min om det, men han ville ikke gjøre noe fordi han mente det ville utgjøre så liten forskjell og at jeg muligens kom til å bli skuffa. Men når jeg tenker på det hver bidige dag og har mareritt om det føler jeg at jeg må gjøre noe. Går utover livskvaliteten min. Sammenligner huden min med andres hele tiden, og ser at flere av vennnene mine og andre har babyhud og nesten ingen rynker sammenliknet med meg. 

Har noen her noen bra klinikker å anbefale(i Oslo)? Og ikke de der tullehudpleieinjeksjonsstedene som gjør ha som helst på deg for penger.  Vil ha leger/kirurger/sykepleiere. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6/18/2017 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Det er ikke smilerynker, det synes jeg er fint også. Det er mer poser under øynene og det blir flere lag med hud når jeg smiler under øynene. Og huden "sagger" i hele ansiktet. Men spesielt rundt øynene, både over og under. Gammel hud rett og slett. Dette pga overforbruk av solarium i yngre alder. 

Skjønner at jeg ikke burde tenke så mye over dette og at jeg sliter så mye med selvfølelsen at en psykolog hadde hjulpet, men dette er noe jeg føler ville hjulpet litt på selvtilliten. Så både psykolog og laserbehandling, kanskje. 

Tusen takk for alle svar, forresten. Dere har rett i mye av det dere skriver, men jeg klarer ikke tenke så fornuftig/rasjonelt nå. 

-TS 

Nei, det ville bare maskert problemene. Det blir som å si at en spisefortyrret person ville følt seg bedre og blitt bedre om hun gikk ned 5kg. Den følelsen av å være bedre er fortsatt et symptom på en mental sykdom, og det gjør at man graver seg mer ned i sykdommen, enn at man blir bedre

Du har et forvrengt bilde på virkeligheten, akkurat som en person som tror han er jesus. 

Anonymkode: b5027...148

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet
På 18.6.2017 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kroppen din eller utseende som det er noe gale med her - det er tankene dine. 

Dersom det er et så stort problem som du beskriver her så snakk med fastlegen din - da får du en henvisning slik at du kan begynne å jobbe med deg selv hos en psykolog. Tenk hvor deilig det måtte være å ikke være så slem mot seg selv?

Det er ikke rynkefjerning du trenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Oslo hudlegesenter har kosmetiske behandlinger med fraksjonert co2 laser som skal være det beste mot rynker og solskadet hud. Jeg skal prøve noe der etter hvert siden jeg har fått noen problemer med huden etter hormontrøbbel. Kanskje de har noen heftige øyekremer også som kan hjelpe deg? Og husk å bruke øyekrem med solfaktor og bruk solbriller i sterk sol. Dermalogica sin øyekrem bruker jeg hver morgen. Den har solfaktor 15 :)

Og du... Jeg er HELT sikker på at du selv dømmer deg selv alt for hardt. Men jeg vet at det ikke hjelper at jeg sier det nå som du kritiserer deg selv så veldig. Finn en gylden middelvei her. Prøv noe som kan hjelpe deg litt rent kosmetisk. Men tenk også forebygging av videre solskader på huden. OG at du må like deg selv mer! Du er verdt så mye mer enn du tenker selv akkurat nå. 

Anonymkode: 69cc3...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker selv botox og filler for å føle meg "freshere", men det høres ut som om du fokuser vel mye på utseende ditt. Det går jo ut over livskvaliteten din så det holder!

Har du vært hos en dyktig plastisk kirurg for en vurdering? Det er mulig at du burde det. Han/ hun vil raskt kunne vurdere om de kan hjelpe deg, eller om du trenger annen type hjelp. 

Anonymkode: feeae...ded

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vet ikke helt hva som er best for dine rynker, selv har jeg tenkt å prøve dermaroller etter sommeren på mine arr/dype rynker. Men siden jeg byttet rensegel og ansiktskrem for noen uker siden så har faktisk smilerynkene mine rundt øynene blitt mye mindre tydelige😊 Det jeg bruker nå:

- Avène Tolerance Extreme renselotion 200ml

- Avène Skin Recovery rich ansiktskrem steril 50ml 

Før brukte jeg eucerin rens og krem, rensegelen gjorde huden min stram hver gang etter vask, nå er den bare myk og deilig etter jeg har fjernet sminken!

Lykke til! Håper du kan begynne å nyte livet. Livet er så kort, plutselig er du gammel, og da kommer du nok til å angre på det, dersom du lot fokuset på utseendet ødelegge for fine opplevelser med venner og familie. ☺ Alle mennesker har noe som ikke er perfekt og som de vil endre, men alle er ulike, og jeg tror vi bare må lære oss å elske det som gjør oss forskjellige. Det er godt å se at ikke alle er "perfekte". Når noen har litt feil (og viser selvtillit), så får det meg til å føle meg mer normal, til og med vakker. Det er synd at det er så mye press i samfunnet..😕

Anonymkode: 8bf54...82e

• Liker 2
Skrevet

Hvis du reagerer sånn når du er 31, er jeg redd du går en forferdelig fremtid i møte... Du vil bli 40, og så 50. Skal du holde deg hjemme resten av livet da, eller? Eller skal du operere deg hvert femte år resten av livet og kontinuerlig snurpe sammen og skjære vekk hud og rynker?

Plant beina på jorda, og gå litt i deg selv. Ikke vær så sykelig opphengt i utseendet. Det du ser er naturlige "har levd et liv" rynker som vil komme, før eller siden.

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er det med folk som "lever på" utseendet. En må finne andre verdier i livet.

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2017 den 6.55, Coolaid skrev:

Det er ikke kroppen din eller utseende som det er noe gale med her - det er tankene dine. 

Dersom det er et så stort problem som du beskriver her så snakk med fastlegen din - da får du en henvisning slik at du kan begynne å jobbe med deg selv hos en psykolog. Tenk hvor deilig det måtte være å ikke være så slem mot seg selv?

Det er ikke rynkefjerning du trenger. 

Tusen takk for mange fine tilbakemeldinger her(siterer ikke alle, men dere vet hvem dere er). Skjønner at flere ser i gjennom meg og ser at dette stikker dypere. Har vel egentlig aldri likt utseendet mitt, uansett hvor "pen" jeg har vært. Har vokst opp med noe overfladiske foreldre som selvdagt har påvirket meg. Har vel alltid vært slem med meg selv.. og det at huden min nå eldes i rekordfart og er langt fra perfekt går veldig inn på meg. Har så lav selvfølelse og selvtillit fra før, så dette er liksom det siste jeg trenger. Huden min har forandret kvalitet på superkort tid og den er ikke slik den skal være i min alder - grunnet solarium, som jeg tok i yngre alder pga min lave selvfølelse. Jeg er veldig bitter på meg selv for at jeg gjorde dette hver dag i maange år. Tenker ofte på hvordan jeg egentlig hadde sett ut  den solpåvirkede stygge huden min. Jeg kommer nok til å gå til en plastisk kirurg, men er selvfølgelig enig i at jeg trenger en psykolog for å fikse huet også😉

• Liker 1
Skrevet

Jeg er brennsikker på at du er mye, mye finere enn du føler deg, TS. Klem til deg 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...