Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg min splitter nye mini iPod i fargen sølv. Problemet er at jeg fatter null av softvaren. Er det mulig å la være å bruke iTunes?

Jeg har fått sangene inn på spilleren, men hva når jeg vil ha de bort?

Synes også det er vanskelig å bruke spilleren, den er litt sensitiv for trykk.

Satser på at det går seg til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send meg gjerne en PM, dersom du vil hjelpe meg litt!

Gjest allium
Skrevet

Du blir fort vant til hvor mye trykk du må gi på hjulet. Og så har du vel funnet låse-knappen øverst ?

Har ikke hørt annet enn at du må bruke iTunes, men er det noe vanskelig da ? Jeg synes alt gikk helt av seg selv, og har egentlig ikke mye råd å gi.

Du fjerner musikken via iTunes.

* sitter og lytter til musikk på min gullfargede iPod mens jeg skriver *

Skrevet

Men hvordan fjerner du den?

Fjerner du bare haken fremfor sangen eller?

Gjest allium
Skrevet

Høyreklikk på sangen, så dukker det opp en meny.

Skrevet

Da klikker jeg på fjern, ikke sant.

(Ja, jeg har data-dysleksi)

Jeg lurer også på hvordan man fører over sanger til spillelistene. Jeg har nemlig bare en, men vil gjøre den om til flere.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du lager spillelister også i iTunes, det er kjempeenkelt. Hvis du trenger mer hjelp, finner du masse nyttig info på apple.com, eventuelt ipodlounge (men sistnevnte er veldig treg for tida).

Gjest allium
Skrevet
Da klikker jeg på fjern, ikke sant.

(Ja, jeg har data-dysleksi)

Jeg lurer også på hvordan man fører over sanger til spillelistene. Jeg har nemlig bare en, men vil gjøre den om til flere.

Lage spillelister: Fil->Ny spilleliste

Overføre sanger: Velg iPod'en i venstre meny, da kommer alle sangene frem. Dra den sangen du vil overføre fra sanglisten til spillelisten med musen.

Jeg har funnet ut det meste bare ved å prøve meg frem. Det er egentlig veldig enkelt.

Skrevet

Jeg har også iPod og jeg synes det også er tungvint fordi det virker som man er nødt å ha iTunes for å kunne ta inn musikk på den. Dessuten har jeg ennå ikke funnet ut hvordan en overfører til en annen datamaskin heller, men det er vel fordi jeg ikke har sett meg så mye inn i det ennå.

Bortsett fra det så lurer jeg på om noen av dere har merket at det er dårlig batterilevetid på iPodene helt fra starten av? De holde overhodet ikke like lenge som apple lover.

Skrevet

Driver selv med et lite prosjekt ang. iPod Mini og IKKE iTunes. Vil unngå å bruke iTunes. Har funnet ut at EphPod Explorer er et godt alternativ (for Windows).Må bare sjekke litt mer først.

Problemet med iTunes og dets like er at man kun kan legge sanger inn på iPod'en. Dvs. ikke kopiere tilbake musikken på pc'en og enda mindre overføre til en annen maskin. (Etter hva jeg har hørt).

Skrevet

Joda, Cronos, det går. Gjorde det da harddisken min gikk på en fysisk smell.. Trodde jeg hadde mista 16 GB med mp3, men det ble redusert ned til "bare" 9 etter jeg fikk overført alt fra iPoden. Men man må ikke la iTunes være på om man skal overføre fra iPod til pc, og det er et evig slit med tanke på at ca 7-8GB med mp3 kom spredt i ca 42 forskjellige folders! :ler:

Men Ephpod skal visst være et veldig bra alternativ, men kanksje litt tricky å bruke for newbies. Har ikke somlet meg til å prøve det enda. Men jeg kan anbefale Euphod volumbooster. Den er ganske så flott. Da kan man booste volumet med rundt 80%. Det vil i praksis si at iPoden lures til å bruke mindre batteri med tanke på at man kun bruker kanksje halvparten av volumet (enda man får volum som er høyre enn full styrke uten Euphod).

Skrevet

Bortsett fra det så lurer jeg på om noen av dere har merket at det er dårlig batterilevetid på iPodene helt fra starten av? De holde overhodet ikke like lenge som apple lover.

Gjett om jeg har merket. Prisen på nye batteri var jo også en opplevelse.

Skrevet

Ja batterikapasiteten er drøyt lite. Jeg lurer på om det virkelig går ann å skru iPoden HELT av eller om den bare setter seg i stand-by mode når man skrur den av ved å holde "play" inne.. Men jeg merket det iallefall litt at det hjalp med volumboostern.. Tror iPoden blir lurt til å bruke mindre batteri, eller mulig det er innbildning. :wink: Men man kan kjøpe batteriadapter til iPoden som man kobler til så den bruker eksternt batteri istedet for batteriet til selve poden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...