Gå til innhold

Kari maritas

jukkapalme

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Lambigirl skrev:

Det er råd som mange andre andre har gitt bloggeren. Men det går rett inn det ene øret. Og ut av det andre. Samme sutring om at folk mobber og er slemme mot henne.

Bloggeren er over 40 år gammel. Og jeg forventer noe helt annet enn vesker, vesker og kosmetiske behandlinger av en 43 åring. Rosablogger for en dame på 43 år passer ikke sammen.

Når bloggeren også bruker sjalusikortet som et poeng har mange av oss gitt opp å prøve å skrive fornuft til bloggeren.

Så vi på over 40 er for gammel til vesker og kosmetiske behandlinger? Hva mener du vi på over 40 bør blogge om da? Tror du vi er noen gammel kjærringer når vi er passert 40? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lovelulu skrev:

Da får du finne en matblogg da😊

Finn deg en matblogg du også og slutt og beskylde folk for å være ufine på bloggen din når  dette ikke er sant... Skal du drive en seriøs blogg så beskylder du faan ikke folk for å sende dritt når det ikke er sant

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aintnofun skrev:

Leser mange matblogger :) Men nå var det jo din blogg som diskuteres her.

Men i min blogg finner du ikke mat oppskrifter, isåfall veldig få. Så da er det vel bedre for deg å lese andre blogger som har det emnet da, isteden for å kritisere at jeg ikke skriver nok om det. Så da er det vel ikke noe å diskutere da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lapper skrev:

Finn deg en matblogg du også og slutt og beskylde folk for å være ufine på bloggen din når  dette ikke er sant... Skal du drive en seriøs blogg så beskylder du faan ikke folk for å sende dritt når det ikke er sant

Det er mange kommentarer som ikke blir publisert skjønner du.. Det er veldig sant, så ikke beskyld meg for å lyve! Jeg driver en seriøs blogg, men det er verre med enkelte som kommenterer veldig useriøst! Du trenger ikke banne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lovelulu skrev:

Det er jo tross alt meg tråden handler om da, og jeg er bruker her på KG, så hvorfor er det så komisk? Jeg ble tipset på bloggen min om at det var opprettet en tråd her om min blogg 😊 Hyggelig det ☺️

Fordi hver gang det opprettes en tråden om deg, så prøver du desperat å holde liv i den 😂 Det er komisk

Endret av smalls
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lovelulu skrev:

Men i min blogg finner du ikke mat oppskrifter, isåfall veldig få. Så da er det vel bedre for deg å lese andre blogger som har det emnet da, isteden for å kritisere at jeg ikke skriver nok om det. Så da er det vel ikke noe å diskutere da.

Nå er jo dette et diskusjonsforum, og da må jeg vel få lov å diskutere det jeg vil. 

Når sant skal sies så må jeg jo innrømme at jeg egentlig bare syns at dette er morsomt, og det blir jo ekstra morsomt at du ikke gir deg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At dere gidder! Dere vet hva som skjer i og med trådene om denne bloggeren. Vil anbefale alle å la denne tråden dø ut... Det er det beste for alle involverte... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lovelulu skrev:

Så vi på over 40 er for gammel til vesker og kosmetiske behandlinger? Hva mener du vi på over 40 bør blogge om da? Tror du vi er noen gammel kjærringer når vi er passert 40? 

Det var dine ord. Jeg har aldri sagt noe om at du er ei gammel kjerring når du har passert 40. Det var dt du som sa.

Den diskusjonen om kosmetiske behandlingergidder jeg ikke å ta med deg som ikke vil forstå hva andre har forsøkt å skrive til deg mange ganger. Du er med på og bygge opp under at kosmetikse behandlinger er normalt. Og du er et dårlig forbilde for yngre bloggere når du blogger om sånt. Du gjør stikk motsatt av det mange andre bloggere ønsker å oppnå. For du normaliserer kosmetiske behandlinger som noe normalt. Og du er ikke et godt forbilde for unge jenter i dagens samfunn når du vet at unge jenter blir utsatt for alt for mye kroppspress. Kom ikke her og unnskyld deg med at unge jenter ikke leser bloggen din. Det er den dummeste unnskyldningen jeg noen gang hører.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, elisaday skrev:

At dere gidder! Dere vet hva som skjer i og med trådene om denne bloggeren. Vil anbefale alle å la denne tråden dø ut... Det er det beste for alle involverte... 

Og hvorfor skjer det da? Det er vel det beste for deg, for dere er jo sykt sjalu hver gang det åpnes en tråd om bloggen min og jeg får pr 😁 Jeg syns også dette er morsomt. Det å se at de samme kommenterer om hvor håpløs jeg er og bloggen min er i hver tråd som startes! Tror dere jeg tar dere seriøst og blir lei meg? Nei, jeg vet jeg har mitt på det rene, og ikke er noe av det dere sier! Så jeg tar det helt med ro jeg😁

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lovelulu skrev:

Og hvorfor skjer det da? Det er vel det beste for deg, for dere er jo sykt sjalu hver gang det åpnes en tråd om bloggen min og jeg får pr 😁 Jeg syns også dette er morsomt. Det å se at de samme kommenterer om hvor håpløs jeg er og bloggen min er i hver tråd som startes! Tror dere jeg tar dere seriøst og blir lei meg? Nei, jeg vet jeg har mitt på det rene, og ikke er noe av det dere sier! Så jeg tar det helt med ro jeg😁

🖕

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hva folk ikke liker med denne bloggeren? :) Synes hun virker som en flott, ung dame. Hva er det dere ikke liker med henne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MinnieM skrev:

Kan noen forklare meg hva folk ikke liker med denne bloggeren? :) Synes hun virker som en flott, ung dame. Hva er det dere ikke liker med henne??

Ja kan noen forklare det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er mange kommentarer som ikke blir publisert skjønner du.. Det er veldig sant, så ikke beskyld meg for å lyve! Jeg driver en seriøs blogg, men det er verre med enkelte som kommenterer veldig useriøst! Du trenger ikke banne!

Jo jeg blir faktisk sint og banner så mye jeg vil når du skriver på bloggen din at JEG har lagt igjenn ufine kommentarer i det siste.. Da får du søren meg hoste opp tidspunkt og klokkeslett. Jeg har ikke vært på din blogg på kjempe lenge

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
27 minutter siden, Lovelulu skrev:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ja kan noen forklare det? 😊

Jeg skal forklare. Du har en egen kategori på bloggen din du kaller for "Skjønnhet". Her forklarer du på din enkle måte at ditt syn på skjønnhet er falske negler, falske vipper, fettcellefjerning, bruk av botox og juvaderm, du har lagt ut bilde av armen din med en veneflon i (utelukkende for sympati regner jeg med), og brystløft operasjon. Tok meg 2 minuttet å finne dine forherligende innlegg om alt kvinner kan gjøre for å bli mer"attraktive". Du spyr dette ut uten å tenke på hvordan du påvirker andre. Derfor 🖕 Kos deg videre med ditt skrudde syn på skjønnhet og ditt behov for å skryte til alle over hvor stolt du er av dine egne holdninger. If you can't handle the heat, get out of the game. Peace out 😀

Endret av elisaday
Feilskriving
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Perle skrev:

Vil gjerne ha PM om noen har lyst til å dele info om denne bloggen altså. :lillesky2:

Hun er ikke verdt og dele ett sekund

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til hva jeg skrev forrige gang, for et halvt år siden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1071878-karimaritas/?page=3#comment-19028022

Sitat

Blogging er som de fleste skriftlige medier, og noen visuelle også forsåvidt, ulike varianter av historiefortelling. Dessverre er det ikke dette du driver med. Du formidler ingen historie, men som andre her sier driver du med en slags oppramsende loggføring med noen stikkordpregede setninger innimellom en serie med bilder som later til å være lite planlagt og som derfor heller ikke bidrar til å fortelle noe. Rent håndverksmessig er derfor bloggen din temmelig svak og kjedelig.

Jeg husker at jeg i fjor var innom bloggen din for å se hva som var greia med den, og at jeg blant annet så et innlegg om at du hadde vært i et bryllup i Trondheim. Den setningen jeg skrev nå fortalte nøyaktig like mye som hele innlegget ditt gjorde, for det var alt du skrev. Ellers var det bare noen uinspirerte bilder av noen dekkede bord og noen mat. Så vidt jeg husker var det ingen mennesker i bildene. Ikke engang deg selv med antrekket ditt for dagen. Ingen beskrivelser av hendelsesforløpet for dagen, eller noen tekst under bildet av maten som fortalte hva det egentlig var som lå på tallerkenen. Det var knapt nok en overfladisk oppramsing.

Siden jeg blogger selv skjønner jeg at du ikke vil utlevere alle de som var i dette bryllupet, men du må i alle fall gi leseren et innblikk i noe av det som skjedde, om ikke annet din egen opplevelse av dagen. Hvordan skal folk klare å ha interesse for det du skriver om de ikke har noe som helst å identifisere seg med?

Jeg tviler ikke på at det er sant at du har flere hundre lesere hver dag. Dessverre tror jeg at de tiltrekkes mer av dramaet rundt deg som person, både gjennom tidligere krangler med andre bloggere og din adferd her i dette forumet. Joda, det gir deg tidvis en pen plassering på topplisten, men er det virkelig slike lesere du vil ha?

Mitt råd til deg vil altså være å tenke mer gjennom hva det er du ønsker å fortelle med bloggen din. La leseren få en følelse av å ta del i det du opplever, slik at denne kan identifisere seg med det. Ikke bare med tekst, men også med bilder, for bildene er også med på å fortelle historien.

Likevel har jeg en følelse av at jeg nå har kastet bort tiden min. Akkurat som da du i sommer takket og sa at du skulle følge rådet mitt om å ligge lavt mot alle kritikerne dine fordi du ikke har noe å tjene på å gå i nærkamp med dem, før du et kvarter senere begynte å svare alle på samme måte som før, bare med et lite tillegg om at du nå skulle følge mitt råd og ikke svare dem mer. Så jeg håper at du viser meg at jeg tar feil og at du faktisk evner å ta til deg kritikk.

Du får selvsagt ta dette akkurat som du vil, slik du pleier, men jeg har altså ingen ting i mot deg som person. Så vet du det.

Nå har jeg tittet innom bloggen igjen i dag, og ser at ingenting er forandret. Fortsatt er det lite som minner om historiefortelling, med en begynnelse og en slutt, men i beste fall oppramsing. Ta for eksempel innlegget om helgeturen til Østersund - for igjen sier setningen jeg akkurat skrev her akkurat like mye som innlegget ditt gjorde. En setning om at dere dro til Østersund, og deretter en serie med uinspirerte bilder. Ingen skildringer av hva dere gjorde eller opplevde. Det er bare tomt. Ingenting å identifisere seg med.

Forrige gang jeg skrev til deg så fikk jeg bare høre at du likte bloggen akkurat slik den var og ikke kom til å forandre på noe. Fair enough, det er et fritt land, du kan gjøre akkurat som du vil. Men når du spør om hvorfor bloggen din ikke er bra, så skal du da absolutt få svar.

...og det er ikke så lenge siden noen uttalte seg negativt om min blogg her i Kvinneguiden. Likevel døde det hele ut ganske fort. Hvorfor? Fordi jeg kommenterte det én gang, og så var jeg ferdig med saken. Men jeg kunne faktisk latt være å kommentere også og bare betraktet det fra sidelinjen. Det er faktisk mulig å delta i en diskusjon om din egen blogg her inne uten å dominere tråden fullstendig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MinnieM skrev:

Det jeg syns er veldig spesielt er at hun skal komme inn her for å diskutere seg selv, og med en gang noen kommer med konstruktiv kritikk, så kommer hun bare med svar som "Du for lese en annen blogg om du ikke liker min da", "Det er din mening :)", "Det er min blogg så jeg må jo få skrive om det jeg vil".. Det blir som å diskutere med en tolvåring.

Men for all del, hun skal få skrive om akkurat det hun vil, men når hun har en blogg må hun regne med at folk har en mening om den. Og siden dette er et diskusjonsforum, så må man jo få diskutere enten det er positivt eller negativt. 

Hun driver i tillegg å shouter bloggen hele tiden, så er jo tydelig at hun vil ha mest mulig oppmerksomhet og da må hun jo også tåle den negative. Alle som blogger får jo kritikk en eller annen gang, så hun kan ikke akkurat bli overrasket.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...