Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige helg, ringte jeg sjefen og sa at jeg hadde migrene og ikke kunne komme på jobb. Hun svarte da at jeg fikk ta migrenemedisin og komme på jobb når medisinen virket. 

Jeg ble ganske sur og svarte at jeg ikke visste hvor lang tid det kom til å ta. 

Dette var på morningen, og etter å ha sovnet våknet jeg etter 3 timer og følte meg mye bedre. Kunne ha jobbet halve vakten, men valgte å la være. Jeg har like mye rett til å bli syk som alle andre. Ikke har jeg mange sykedager på arbeidsplassen heller, kun 3 på 8 år. 

Har forståelse for at det kan være vanskelig å skaffe vikar på kort tid. Våknet med migrene, så kunne ikke akkurat ha gitt beskjed tidligere. 

Anonymkode: 3c3e6...7c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en "dårlig" leder så spiller det ingen rolle; du vil bli stresstestet hver gang du tar deg fri i disponibel arbeidstid.

Anonymkode: bf27e...69d

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke at dette er noe big deal på noen av sidene. Hadde ikke tenkt noe mer over det. Hun ville selvsagt at du skulle komme om du kunne, du ville være hjemme fordi du følte deg syk. Så ble det sånn. Life goes on

Anonymkode: 10b74...50b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forrige helg, ringte jeg sjefen og sa at jeg hadde migrene og ikke kunne komme på jobb. Hun svarte da at jeg fikk ta migrenemedisin og komme på jobb når medisinen virket. 

Jeg ble ganske sur og svarte at jeg ikke visste hvor lang tid det kom til å ta. 

Dette var på morningen, og etter å ha sovnet våknet jeg etter 3 timer og følte meg mye bedre. Kunne ha jobbet halve vakten, men valgte å la være. Jeg har like mye rett til å bli syk som alle andre. Ikke har jeg mange sykedager på arbeidsplassen heller, kun 3 på 8 år. 

Har forståelse for at det kan være vanskelig å skaffe vikar på kort tid. Våknet med migrene, så kunne ikke akkurat ha gitt beskjed tidligere. 

Anonymkode: 3c3e6...7c1

Jeg sliter også med migrene. Jeg pleier å ta medisin, gå på jobb og er i ørska noen timer. Så pleier hodet å føles bedre. 

Her tenker jeg at du skulle ha kommet deg på jobb da du våknet og følte deg i form. Du var i form igjen og du visste at lederen din trengte deg på jobb.

Anonymkode: 340ba...474

• Liker 4
Skrevet

Leder har ikke noe med hvorfor du er syk, så lenge det ikke skyldes forhold på jobben. Derfor synes jeg det er dårlig håndtert av leder. Hun har ikke noe med å be deg ta medisin. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis sjefen min spør meg hvorfor eller hvordan jeg er syk svarer jeg konsekvent at det er komplikasjoner i forbindelse med penisreduksjon. Nå er jeg dessverre aldri syk så jeg får ikke sagt det.

Skjønner ikke at folk legger ut om egen helse til sjefen sin, hvofor gjør folk sånt? 

• Liker 3
Skrevet

Ja, du har like stor rett til å bli syk du også, som alle andre.

På lik linje har du også plikt til å gå på jobbe når du ikke er syk. 

Gikk det over og du var i fin form så går du jobben. Hvorfor gikk du ikke? Trives kanskje ikke så godt på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å be arbeidstakere om å komme når de føler seg bedre.

Det er vanlig at man selv drar på jobb når man føler seg bedre.

Våre gode ordninger for å være hjemme med full lønn er basert på tillit, og vi bør ikke ta dem som en selvfølge.

Anonymkode: 5f9c8...e60

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...