AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #1 Del Skrevet 18. juni 2017 Spørsmålet er altså; kan jeg, som en middels sterk kvinne, flytte fra leilighet i 2. etg til en i 1.etg alene? Problemstillingen er kanskje litt uklar, jeg klarer jo å pakke, leie bil, bære kartonger osv selv- spørsmålet er om jeg klarer å få kjøleskap, sofaer, komfyr, 2(!) vaskemaskiner, seng m.m. ned, og inn i bilen? Vil det være mulig med en sånn "tralle"? Jeg har dessverre ingen som kan hjelpe meg her jeg bor, og når jeg prøvde å legge ut jobben på finn.no fikk jeg bare altfor dyre tilbud. Jeg kan bare ikke ta opp forbrukslån for å flytte. Bufferen, lønnen osv. går til andre utgifter i forbindelse med flyttingen. Håpet er at en sånn "tralle" (vet ikke hva det heter) vil gjøre det mulig for en person å klare det selv. Hva tror dere? Anonymkode: 34056...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #2 Del Skrevet 18. juni 2017 Det er veldig tungt. Selv med en slik tralle. Problemet er jo å få ting av trallen og opp i bilen..Du sier ikke hva slags bil du har. Hvis du har en varebil, med rampe, så er det jo lettere...Lurt å ha en bred tralle også. Jeg har flyttet ting med en smal tralle, og da har ting en tendens til å ikke holde seg på plass, som gjør det vanskeligere. Anonymkode: c720f...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #3 Del Skrevet 18. juni 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er altså; kan jeg, som en middels sterk kvinne, flytte fra leilighet i 2. etg til en i 1.etg alene? Problemstillingen er kanskje litt uklar, jeg klarer jo å pakke, leie bil, bære kartonger osv selv- spørsmålet er om jeg klarer å få kjøleskap, sofaer, komfyr, 2(!) vaskemaskiner, seng m.m. ned, og inn i bilen? Vil det være mulig med en sånn "tralle"? Jeg har dessverre ingen som kan hjelpe meg her jeg bor, og når jeg prøvde å legge ut jobben på finn.no fikk jeg bare altfor dyre tilbud. Jeg kan bare ikke ta opp forbrukslån for å flytte. Bufferen, lønnen osv. går til andre utgifter i forbindelse med flyttingen. Håpet er at en sånn "tralle" (vet ikke hva det heter) vil gjøre det mulig for en person å klare det selv. Hva tror dere? Anonymkode: 34056...883 Å tro at du ved hjelp av sekkehjul klarer å få komfyr, vaskemaskiner og til om med kjøleskap ned trapper fra 2. Etasje er utopi. Alt det andre klarer du fint selv, når du tar tiden til hjelp, og tåler å bli sliten. Gå inn på facebookgruppen hjelp til alt mulig og se om ikke du kan få hjelp der. Eller via jobb ol. Noen dukker alltidsnopp om du bare spør mange nok. Anonymkode: 8ba2c...ffb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Del Skrevet 18. juni 2017 Det koster da ikke mange tusenlappene å betale for flyttehjelp. Slikt tar man seg rett og slett råd til. Anonymkode: 0b225...afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 18. juni 2017 #5 Del Skrevet 18. juni 2017 Finn en alkis eller en student og gi dem en flaske whisky for å bære ned de tunge tingene. Eventuelt bærer du ut tingene når folk kommer hjem fra jobb og ser hjelpesløs ut ved siden av det tyngste møblet, da vil noen tilby å hjelpe deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #6 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvor i landet er det du trenger hjelp? Anonymkode: 8ba2c...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #7 Del Skrevet 18. juni 2017 Ikke heis? Har sett noen lage løsninger i trapp, med å legge treplater i trappen, for å få ting ned. Men særlig kjøleskap, vaskemaskin og sofa er tungt uansett. Heng opp lapp på kjøpesenter og prøv å få hyret noen ungdommer? Anonymkode: c720f...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #8 Del Skrevet 18. juni 2017 Har du Facebook anbefaler jeg deg å legge ut en annonse på kjøp og salg sider i nærheten av deg. Jeg tror det er mange der ute som er hjelpsomme, pleier iallefall å være det. Hvis de skal ha noe for jobben pleier de ikke som regel å ta så mye for jobben i forhold til flyttefirmaer osv. Anonymkode: d9d0e...7a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #9 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg har klart vaskemaskin og tørketrommel alene, men da var jeg profesjonell utøver i styrkeløft Uansett, det er STORE variasjoner i vekt på dette. Vaskemaskinen vi har nå veier 100 kg - den forrige veide vel bare 60 kg elns. Komfyrer er erfaringsmessig tunge, og iallefall kjøleskap. Jeg ville sagt nei. Stor skaderisiko her også. Du vil IKKE ha prolaps (har det selv for øyeblikket :P) Anonymkode: 52ce9...0ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J_9 Skrevet 18. juni 2017 #10 Del Skrevet 18. juni 2017 Du må nok ha hjelp, ja. Legg ut annonse med fast pris, ikke la noen bestemme prisen selv. Da vil det nok dukke opp en person som vil gjøre det for den prisen til slutt uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 18. juni 2017 #11 Del Skrevet 18. juni 2017 Du har ikke en nabo eller noe du kan spørre da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #12 Del Skrevet 18. juni 2017 Dette vil du ikke klare Anonymkode: dfe36...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #13 Del Skrevet 18. juni 2017 Spør om hjelp du. Anonymkode: 74399...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #14 Del Skrevet 18. juni 2017 Takk for svar, folkens! Får prøve å henge en lapp på butikken eller noe sånt. Om jeg tilbyr ca 1500,- for to-tre timers jobb, bør vel noen takke ja? (hadde gjort det selv, ihvertfall) Anonymkode: 34056...883 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #15 Del Skrevet 18. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, folkens! Får prøve å henge en lapp på butikken eller noe sånt. Om jeg tilbyr ca 1500,- for to-tre timers jobb, bør vel noen takke ja? (hadde gjort det selv, ihvertfall) Anonymkode: 34056...883 Kontakt Frivilligsentralen. De yter hjelp gratis flere steder i landet Anonymkode: 862ad...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #16 Del Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt Frivilligsentralen. De yter hjelp gratis flere steder i landet Anonymkode: 862ad...a44 Her kan du finne frivilligsentral i ditt område http://frivilligsentral.no/ Anonymkode: 862ad...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #17 Del Skrevet 18. juni 2017 Med en tralle vil du klare alt, bortsett fra sofaen og evt. kjøleskapet hvis det er høyt. Oppvask/vaskemaskin er null problem så lenge du har tralle. Jeg flyttet selv, men leide inn et flyttebyrå til å ta de største tingene. Leide de en time, og det kostet meg 1000,- per person, altså 2000,- Det var vel verdt pengene.... Hvor bor du? Nesten så jeg har lyst til å komme å hjelpe deg Anonymkode: 770ed...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #18 Del Skrevet 18. juni 2017 Hei Her er det noen som anbefaler: " For trapper er denne å anbefale: http://www.biltema.n...-3-hjuls-15382/ " https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1645608 Anonymkode: 862ad...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #19 Del Skrevet 18. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei Her er det noen som anbefaler: " For trapper er denne å anbefale: http://www.biltema.n...-3-hjuls-15382/ " https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1645608 Anonymkode: 862ad...a44 Denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Trappetralle-3-hjuls-2000024045/ Anonymkode: 862ad...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #20 Del Skrevet 18. juni 2017 Kult! Takk igjen! Tror dette skal ordne seg😋 Anonymkode: 34056...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå