Gå til innhold

Hva tenker unge om ris / spanking?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, Alterego666 skrev:

Kvinners seksualitet er mindre ekstrem enn menn sin? Har du kilder på det, er det egenforskning eller rett og slett intellektuell latskap? Kanskje Er det mye rett i det du sier, men det er en veldig kategorisk dom over kvinners seksualitet.  

Tja, det er først og fremst et generelt og oppsummerende inntrykk av ganske mange års lesning om temaet. Morsomt blir det jo når inntrykket støttes opp av anekdotiske bevis nettopp her på Kvinneguiden: I tråder om en kunne tent på yngre partnere sier 95 % av alle voksne kvinner at de ikke kan tenne på tenåringer, mens det er ingen tvil om at en ganske stor andel av menn kan tenne på tenåringer.

Men det er en interessant diskusjon. For hva er egentlig "ekstrem seksualitet"? Det skulle ikke forundre meg om det faktisk er en høyere andel av kvinner med lyst på sex som faktisk har et "ekstremt aktivt" sexliv i dagens likestilte og frigjorte Norge enn andelen menn med lyst som har dette. (Andelen kvinner som ikke er interessert i et ekstremt aktivt sexliv er sannsligvis like høy som andelen menn som er interessert i det, men ikke får tilfredsstilt denne interessen.)

Endret av Hurepoix
Gjest Alterego666
Skrevet

Min erfaringer at kvinner trenger mer tid tid til å varme opp for å gå utenfor komfortsonen, og at det da er eksotiske ønsker som dukker opp, mens menn er mer up for it inntil et visst punkt hvor det er full stopp. Men nå er det jeg som presenterer egenforskning, altså..... Skyldig der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 og har ikke hatt sex men synes spanking virker degraderende (om det blir gjort på meg). Hadde ikke hatt noe i mot å spanke et søtnos da.

Anonymkode: a69e4...6cf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 og har ikke hatt sex men synes spanking virker degraderende (om det blir gjort på meg). Hadde ikke hatt noe i mot å spanke et søtnos da.

Hva er dine erfaringer med ris på rumpa i oppveksten? Hva ble du først klar over - ris / spanking som avstraffelse for barn eller som seksuell praksis blant voksne?

AnonymBruker
Skrevet
På 19.6.2017 den 6.21, Sinsiew skrev:

Jeg skjønner ikke denne.. 

Jeg riser da ikke mannen min om han har vært ulydig, som straff. Så hvorfor i all verden skal jeg fysisk avstraffe mine barn, når det ikke ville falt meg inn å gjøre det med voksne.. 

Dette er så enkelt som at barn ikke forstår så mye som voksne. Men alle forstår smerte. Når fornuften ikke er moden til å skjønne at noe bestemt er galt, fant man på å assosiere dette med smerte. Enkelt og effektivt.

Samme mekaniske som når mor og far blir sint. Det er ubehagelig, derfor vil barnet unngå å gjøre foreldrene sinte. Når dette ikke er nok, er neste steg fysisk ubehag.

Når dette nå ikke lenger er lov, er det ikke fordi det ikke virker, men fordi foreldre misbruker dette verktøyet. Foreldre kan jo bli sinte uten grunn, eller mer sinte enn nødvendig. Du kan jo tenke deg hva som skjer hvis de i slike tilfeller kunne brukt fysiske metoder.

Anonymkode: 4e9b5...b7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Hurepoix skrev:

Hva er dine erfaringer med ris på rumpa i oppveksten? Hva ble du først klar over - ris / spanking som avstraffelse for barn eller som seksuell praksis blant voksne?

Har fått køddetrusler om ris fra mamma og pappa og hørt historier fra deres oppvekst da de fikk ris, så ble først klar over ris som avstraffelsesmetode. At det ble gjort seksuelt eller "på gøy" ble jeg ikke klar over før jeg var kanskje 9-10 og begynte å henge mer på internett.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 21.6.2017 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Har fått køddetrusler om ris fra mamma og pappa og hørt historier fra deres oppvekst da de fikk ris, så ble først klar over ris som avstraffelsesmetode. At det ble gjort seksuelt eller "på gøy" ble jeg ikke klar over før jeg var kanskje 9-10 og begynte å henge mer på internett.

Samme her. Men ble nok først klar over det gøyale, seksuelle aspektet ubevisst da jeg merka jeg ble opphissa av å rise andre barn på den alderen.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det :) Takker gud for at kjæresten min er amerikansk så vi slipper å bruke order "ris" 

Anonymkode: e4ce7...c9e

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker det :) Takker gud for at kjæresten min er amerikansk så vi slipper å bruke order "ris" 

Husk at for han høres "spank me!" like corny ut som "ris meg!" høres ut for deg.

Personlig foretrekker jeg fransk "fesse-moi", fordi ordene for å rise og rumpeballer (fesser / fesses) høres likt ut på fransk.

Endret av Hurepoix
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hurepoix skrev:

Husk at for han høres "spank me!" like corny ut som "ris meg!" høres ut for deg.

Personlig foretrekker jeg fransk "fesse-moi", fordi ordene for å rise og rumpeballer (fesser / fesses) høres likt ut på fransk.

Nei, han er heldigvis veldig glad i ordet "spank" :PTror at "ris" høres corny ut pga dobbel betydning 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er heldigvis veldig glad i ordet "spank" :PTror at "ris" høres corny ut pga dobbel betydning 

Tror ikke det er noe de fleste tenker på. På samme måte som at man sjelden tenker over dobbelbetydningen av for eksempel "gi meg tre", fordi kontekstene er så forskjellige. Men nå skal det sies at jeg sjelden spiser ris.

Endret av Hurepoix
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• 3 uker senere...
Skrevet

P3 Ung burde laget en dokumentar basert på denne tråden.

Skrevet
På 18.6.2017 den 1.01, Hurepoix skrev:

Unge voksne er jo den gruppa som har vokst opp stort sett uten fysisk avstraffelse og tenker kanskje på ris på rumpa som først og fremst en seksuell praksis mellom voksne, mens eldre mennesker, som faktisk fikk det som barn, vil ha en interessant miks av følelser knytta til barndom, skam, foreldre, ydmykelse, straff rundt fenomenet ris.

Hæh?! Nei, det tror jeg ikke. 

Jeg er ikke ungdom(passert 30), men jeg synes det er forkastelig. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Hæh?! Nei, det tror jeg ikke. 

Jeg er ikke ungdom(passert 30), men jeg synes det er forkastelig. 

Du høres både upresis, sjablongmessig, generaliserende og lite nysgjerrig ut.

Endret av Hurepoix
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, Hurepoix skrev:

Du høres både upresis, sjablongmessig, generaliserende og lite nysgjerrig ut.

Jaha. Javel. Dasking er uansett straffbart etter norsk lov

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Jaha. Javel. Dasking er uansett straffbart etter norsk lov

Du er en elendig hobbyjurist når du ikke gjør det klart om det er barn eller voksne du snakker om.

Skrevet
2 minutter siden, Hurepoix skrev:

Du er en elendig hobbyjurist når du ikke gjør det klart om det er barn eller voksne du snakker om.

Ha ha hobbyjournalist, den var ny:fnise:

Skrevet
På 18.6.2017 den 1.47, AnonymBruker skrev:

I min generasjon var det helt vanlig å få ris hvis man hadde vært ulydig etc. Jeg tenker egentlig ingenting om det, laget ingen traumer, så for meg er ris på ræven en form for straff som fortsatt skulle vært tillatt for dagens drittunger ;) .

Anonymkode: 6e1d9...d77

Nei, det er helt lavmåls. Finnes andre måter å oppdra barn på en slag. Man kan gjerne være streng uten å slå. 

Skrevet
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Ha ha hobbyjournalist, den var ny:fnise:

HobbyJURIST står det. Men du hadde sikkert passa bedre til fake news-snowflake-aktivist-hobbyjournalist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...