Gå til innhold

Synes du det er greit å tulle med folks utseende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit eller ikke greit?

Anonymkode: 21a58...7ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er aldri greit!

Anonymkode: 20c81...24e

• Liker 6
Skrevet

Ikke greit:dry:

• Liker 1
Skrevet

Nei. Overhodet ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hva det er og hva vedkommende selv tenker om det. Noen ting er greit å tulle med så fremt personen selv synes det. 

Men jeg ville ikke ha tullet med noen sitt utseende uten videre. 

Anonymkode: 84736...770

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på utseendet. Enkelte har utseende som er lett å tulle med og da synes jeg det er greit. Synes det er verre når det åpenbart er misunnelse som er årsaken til vitsene.

Anonymkode: 54829...116

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 5c99d...08b

AnonymBruker
Skrevet

Tulle med personen til stede? Eller, tulle bak personens rygg?

Første - nei, andre - tja ..

Anonymkode: ace38...43e

Gjest NotNaomi
Skrevet

Nei. Hvordan skal det være greit? 

AnonymBruker
Skrevet

Skavanker som mange kan oppleve når man blir eldre: ja (dersom personen har litt selvironi). F.eks litt mage eller tynt hår.

Det som blir feil er ting personen har blitt født med, og kanskje mobbet for hele livet. Store ører, ørnenese, hjulbeint. Dette synes jeg ikke er innafor.

Anonymkode: bb30b...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder skavanker og uheldigheter i forhold til folks utseende, så er dette ting "alle" ser, men ingen tar mot til å nevne.

Om det er en meget uheldig kant fra soling, sminke som renner, en skjev nese, høye skuldre, en dårlig holdning, høyt hårfeste, lavt hårfeste, tykke briller what have you, som sagt, folk ser dette. Å ikke ha det som et mulig tema - av "heeeeensyn" eller enn annen dum forklaring er rett og slett uærlig. En ting er å nevne at person XYZ hadde en skavank, en annen er å gjøre narr av det.
Jeg vet ikke helt hvordan personen stiller seg til det, men jeg vil tro at folk med uheldig utseende er klar over at de har et uheldig utseende. Så en ting er å anerkjenne det, en annen å gjøre et skuespill av hvor god person du er som ignorerer det.
Ikke noe lett tema i det store og hele, men ikke noe nødvendighet å lage en scene av det fra eller til.

Anonymkode: 6f5e0...ca8

Gjest NotNaomi
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder skavanker og uheldigheter i forhold til folks utseende, så er dette ting "alle" ser, men ingen tar mot til å nevne.

Om det er en meget uheldig kant fra soling, sminke som renner, en skjev nese, høye skuldre, en dårlig holdning, høyt hårfeste, lavt hårfeste, tykke briller what have you, som sagt, folk ser dette. Å ikke ha det som et mulig tema - av "heeeeensyn" eller enn annen dum forklaring er rett og slett uærlig. En ting er å nevne at person XYZ hadde en skavank, en annen er å gjøre narr av det.
Jeg vet ikke helt hvordan personen stiller seg til det, men jeg vil tro at folk med uheldig utseende er klar over at de har et uheldig utseende. Så en ting er å anerkjenne det, en annen å gjøre et skuespill av hvor god person du er som ignorerer det.
Ikke noe lett tema i det store og hele, men ikke noe nødvendighet å lage en scene av det fra eller til.

Anonymkode: 6f5e0...ca8

Mot? Til å nevne? Hensyn? 

Vet du hva? Jeg kjenner absolutt ingen som gjør narr av eller bemerker folks utseende på en negativ måte jeg. Tro det eller ei. 

Vet ikke hvem som gjør sånt,men tror det er litt at de er enkle mennesker eller litt "tilbakestående",og da er de jo på en måte unnskyldt. Men normale oppegående mennesker gjør ikke sånt. Har ingenting med mot (?)eller heensyn å gjøre. En har respekt og gidder ikke en gang tenke over det.

Skrevet

Kommer helt an på hvem man tuller med. Jeg tror at Atle Antonsen har mer selvironi på eget utseende enn det jeg har, for å si det sånn :P Om noen synes noe med meg ser rart ut, så håper jeg at de holder munn :sjenert: Sånn tror jeg at mange kvinner og unge mennesker er...

• Liker 1
Skrevet

Det er helt allright å tulle med folks utseende, under visse forutsetninger:

- Ikke bak deres rygg.

- Det må aldri være tvil om at personen aksepteres og inkluderes med sine skavanker eller særegenheter.

Under disse forutsetningene er det mentalhygienisk SUNT å tulle med andres utseende, eller hva annet det måtte være som personen helst vil skjule for andre. Å tulle på denne måten er en måte å kommunisere at "jeg ser at du er sånn eller sånn, og det er helt greit". Da trenger ikke personen lenger skjule sine skavanker, og slapper mer av i andres nærvær.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1a7fc...3be

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tuller med både mitt eget og andre kan også få tulle med det. Men gjør det ikke med andre med mindre jeg vet det er greit.

Anonymkode: 852e9...702

• Liker 1
Skrevet

Aldri greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei👎

Anonymkode: 76131...90a

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri greit.

Og man vet ikke historien til det mennesket, kanskje ble personen mobbet i flere år grunnet det, så kommer det en person og skal være festlig. Eller sånn som meg, som vokste opp med psykisk terror, og har blitt rakket ned på i alle år. Jeg skal love deg at jeg tar det ikke bra, om du skal tulle med noe negativt om meg. Og de fleste, selv om det sårer. Så vil de bare smile/le, for å ikke vise at de blir såret.

Og jeg vil vel si at ingen oppegående mennesker, tuller med andre sitt utseende.

Anonymkode: 6d007...775

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det er ikke greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...