AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør Gartner Tannlege Advokat Prest Skuespiller Journalist Kokk Fisker Psykolog Postbud Malermester Frisør Aksjemegler Bartender Badevakt Gravferdskonsulent Lærer Vekter Brannkonstabel Anonymkode: d728b...3b1
tussi84 Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør - Ja om jeg hadde hatt førerkort for det. Gartner - nei. Alle planter jeg har prøvd å ta vare på har dødd ganske raskt. Ikke har jeg grønne fingre heller akkurat. Tannlege - nei. Jeg har litt tannlegeskrek. Advokat - ja hvis jeg var litt mer karismatisk. Prest - nei. Jeg synes man må være veldig kristen for å i det hele tatt være prest. Skuespiller - ja Journalist - ja Kokk - nei. Jeg er ganske dårlig på matlaging Fisker - nei. Jeg klarer ikke lukt fra fisken. Spes ikke det å kjenne lukt fra fisk mens den renses Psykolog - dette var en av drømmene mine når jeg var liten, men nå nei. Grunnen til det er at jeg er altfor følsom for meg så jeg hadde tatt med meg alle problemene hjem. Postbud - ja Malermester - nei. Jeg finnes ikke kunsternisk. Frisør - ja om ryggen hadde vært bra Aksjemegler - ja Bartender -ja Badevakt - ja Gravferdskonsulent - nei. Igjen så er jeg veldig følsom. Lærer - ja Vekter - ja Brannkonstabel - ja om jeg var godt trent. Anonymkode: d728b...3b1 Det er svarene mine.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #3 Skrevet 17. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør - nei Gartner - nei Tannlege - nei Advokat - ja Prest - nei (ikke kristen) Skuespiller - ja Journalist - ja Kokk - nei, aldri Fisker - nei Psykolog - kanskje Postbud - nei Malermester - ja Frisør - nei Aksjemegler - ja Bartender - nei Badevakt - nei (har jobbet som det og likte det ikke) Gravferdskonsulent - nei Lærer - ja Vekter - nei Brannkonstabel - nei Anonymkode: d728b...3b1 Anonymkode: 7fd93...ac6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #4 Skrevet 17. juni 2017 Bussjåfør - Nei. Ensidig, stillesittende arbeid med lite muligheter for å utvikle seg. J Gartner - Dette har jeg aldri tenkt over før, men generelt sett er jeg ikke spesielt interessert i planteliv. Tannlege - Ja. Jeg liker å arbeide med hendene og er interessert i sykdom. Jeg ville nok ha videreutdannet meg innenfor tannkjøtt eller oral kirurgi. Advokat - Litt usikker på om advokat hadde vært det riktige for meg, men det er mye innenfor jussen som interesserer meg. Dommer er for eksempel noe som tiltaler meg mer. Rettsmedisin er også noe som jeg liker (men da har man jo en bakgrunn innenfor medisin). Man kan muligens si at jeg er glad i å være den som tar en beslutning ut ifra de gitte forhold og funn (veldig generalisert selvfølgelig). Prest - Nei. Jeg er ikke personlig kristen, og jeg er ikke spesielt opptatt av religion. Skuespiller - Nei. Jeg er skikkelig ukomfortabel når det gjelder rollespill og diverse opptredener (som forferdelig nok er typisk for fadderopplegg), så skuespilleryrket er nok ikke noe for meg. Journalist - Nei, og det kommer mye av hva slags holdninger jeg har til yrket. Det avhenger jo selvsagt av hva man arbeider med, så her går jeg ikke på alle journalister. Jeg synes imidlertid det er mye dårlig journalistikk. Mye av det som skrives er ikke riktig eller legges frem slik at det er lett for hvermannsen å feiltolke. Hvorfor? Jo, for å få oppmerksomhet og skape reaksjoner. Denne utviklingen er jeg lite begeistret for. Jeg er glad i å få et ordentlig innblikk i en sak, og det får man sjeldent i mediene. Man må gjerne ha spisse albuer for å komme seg på et litt mer respektabelt nivå. Men igjen, dette er en generalisering og er områder av journalistikken jeg ikke tenker lignende om. Kokk - Ja! Jeg er glad i matkunst, så jeg skulle gjerne ha lært mer på en profesjonell arena. Fisker - Nei. Det er ingenting med dette som interesserer meg. Psykolog - Nei. Jeg synes at psykisk helse er interessant, men jeg vil ikke drive med behandling innenfor psykiatrien. Postbud - Nei. Ensidig jobb uten mulighet for å utvikle seg selv. Malermester - Vet ikke helt hva som inngår her. Er det maling av vegger etc.? I så fall, nei. Frisør - Nei, men jeg liker mulighetene det er for å utvikle seg innenfor fagfeltet og å holde seg oppdatert. Det er ikke nederst på listen. Aksjemegler - Nei. Bartender - Nei. Badevakt - Nei. Gravferdskonsulent - Nei. Lærer - Nei, men jeg kunne tenke meg å drive med undervisning på høyere nivå. Vekter - Nei. Brannkonstabel - Nei. To ja'er, og én kanskje. Anonymkode: 4536d...628
ViljaH Skrevet 17. juni 2017 #5 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør - nei kjedelig å kjøre. Gartner - absolutt, liker å holde på med planter Tannlege - nei mange ekle munner. Advokat - tja, jus kan være ganske tørt og kjedelig. Kanskje hvis sakene var meningsfulle, strafferett. Ikke økonomi osv. Prest - nei kjedelig og emosjonelt tungt. Skuespiller - neppe, har ikke særlig talent og behøver stabilitet i oppdrag og inntekt for å ha roen. Journalist - ja, liker å skrive. Minus for vanskelig jobbmarked, mye vikariater i årsvis. Kokk - ja liker å lage mat. Skeptisk til himla lange arbeidsdager. Fisker - nei, kaldt og vått og farlig og stinkende. Kun hvis jeg var på en av de nye båtene med not hvor de ikke tar i fisken og har veldig god lønn. Psykolog - vurderte det, glad det ikke ble slik. Spennende teori, kjedelig å høre om folks problemer 8 t pr dag. Postbud - neppe, tror det er kjedelig. Malermester - Nei, alt for fysisk tungt, jobber mye med armene over hodet. Frisør - neppe, lite innhold, dårlig lønn, mange ryker etter få år. Aksjemegler - kanskje, tror det kan være litt kjedelig. Bedre enn jus antagelig. Bartender - Nei, arbeidstidene er dårlig for familieliv. Dårlig lønn. Badevakt - nei, lite innhold mest sannsynlig dårlig lønn. Gravferdskonsulent - nei det blir for deprimerende. Lærer - kanskje. Spennende innhold, men mye utenomfaglig dritt og drittunger. Vekter - Nei, kjedelig. Dårlig lønn. Brannkonstabel - Nei, redd for å bli brent. Mye ansvar. Anonymkode: d728b...3b1 Når jeg valgte yrke/fag så vurderte jeg flere egenskaper opp mot hverandre. 1: Interessant jobbinnhold, det er veldig mange hverdager hvor man skal på jobb. 2: Lønn til å leve av. 3: Normale arbeidsuker i mengde og tider, forenlig med å ha familie. 4: Stabilitet, dvs fast ansettelse og oppdrag. Ønsker ikke å være konstant på jakt etter neste oppdrag. 5: Helse og fysisk belastning. Man skal ha kroppen et helt liv.
J_9 Skrevet 17. juni 2017 #6 Skrevet 17. juni 2017 Bussjåfør - Nei, virker utrolig ensidig. Gartner - Nei, klarer ikke å holde liv i en kaktus en gang. Tannlege - Ja, et interessant yrke med god lønn Advokat - Ja, virker som en utdanning man får mange muligheter med Prest - Nei, er ikke religiøs. Skuespiller - Ja, hadde jeg turt hadde jeg prøvd meg på det. Journalist - Nei, hadde ikke orket å skrive lange saker om ting jeg ikke bryr meg om Kokk - Nei, klarer så vidt å koke pasta riktig, og tanken på å konstant få damp fra maten og fett i ansiktet hele tiden. nei. Fisker - Nei, tror jeg helt ærlig ikke hadde tålt å være rundt fiskelukt i flere uker i strekk på en båt. Psykolog - Ja, men blir litt redd av tanken på at jeg kan være noens siste håp. Postbud - Ja, om jeg kunnet kjørt/gått rundt hver dag og hørt på musikk/podcast hadde dette vært en jobb jeg nå som student kunne ønsket meg. Malermester - Nei, ser for meg en del arbeidsrelaterte skader/muskelsmerter. Frisør - Nei, virker slitsomt. Aksjemegler - Ja, jeg blir ekstremt imponert av folk som skjønner seg godt på aksjer og klarer å tyde markedet. Også et yrke (og utdanning??) man får god bruk for i privatlivet også. Bartender - Nei, hadde ikke klart å snakke med fulle folk og høre på høy dunkdunk musikk hele arbeidsdagen. Badevakt - Nei, tenk om et barn dør på min vakt da.... Gravferdskonsulent - Ja, er ikke redd for døde mennesker og det virker egentlig veldig fascinerende å jobbe med lik. Lærer - Nei, har ikke den tålmodigheten og jeg er generelt elendig på å forklare meg. Vekter - Nei, virker som en veldig kjedelig arbeidsdag hvor man vimser rundt i butikker og "fanger" de samme tyvene gang på gang. Kunne heller ikke jobbet som dørvakt på et utested heller. Brannkonstabel - Ja, virker som en god arbeidsplass med mange og varierte arbeidsoppgaver.
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør- Nei Gartner-Nei Tannlege-Nei Advokat-Ja Prest-Nei Skuespiller-Ja Journalist-Ja Kokk-Ja Fisker-Nei Psykolog-Ja Postbud-Nei Malermester-Nei Frisør-Ja Aksjemegler-Nei Bartender-Nei Badevakt-Nei Gravferdskonsulent-Nei Lærer-Nei Vekter-Nei Brannkonstabel-Nei Anonymkode: d728b...3b1
Gjøksuppe Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Yrkene: Bussjåfør - Nei, ingen ønske om å kjøre nattbuss og turbuss gir jo utfording med mye bortetid. Kanskje kystbuss. Gartner - Nei, kjenner ikke til yrket Tannlege - Ja, god lønn kombinert med fornuftig og fleksibel arbeidstid Advokat - Nei, er ikke typen til det. Fikk dog lyst til å bli dommer etter å ha sett Dredd Prest - Ja, jobber med saken. Givende, variert og fleksibelt arbeid med mening Skuespiller - Ja, virker givende om en får jobbe med prosjekter en brenner for Journalist - Nei Kokk - Nei, er stusselig med det meste; lønn, arbeidsmiljø, arbeidstid osv. Er faglært kokk Fisker - Ja, har romantiserte tanker om arbeid på en tresjark Psykolog - Ja, gode muligheter for videre spesialisering, god lønn og fornuftig arbeidstid Postbud - Nei, fremtiden ser ikke lys ut for yrket Malermester - Nei, overtatt av ufaglært utenlandsk arbeidskraft Frisør - Nei, lav lønn og skadelig for kroppen Aksjemegler - Nei, tror ikke jeg er typen til det Bartender - Nei, ønsker ikke å ta del i "alkoholkulturen" vi er så glad i her til lands Badevakt - Nei, er ikke særlig glad i å bade, spesiellt ikke på steder hvor det er så tett befolket at badevakt er nødvendig Gravferdskonsulent - Nei, ønsker ikke å kombinere sorg og salg Lærer - Ja, på høyere(vgs og opp) nivå. Grei lønn, lang ferie (avspasering....), og fornuftig arbeidstid Vekter - Nei, er ikke typen til det Brannkonstabel - Nei, tror ikke jeg hadde klart den psykiske påkjenningen
Gjest Axl Rose Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 Bussjåfør - Nei Gartner - Nei Tannlege - Nei Advokat - Nei Prest - Nei Skuespiller - Tja hvorfor ikke Journalist - Nei Kokk - Nei Fisker - Ja Psykolog - Ja Postbud - Nei Malermester - Ja Frisør - Nei Aksjemegler - Nei Bartender - Ja Badevakt - Nei Gravferdskonsulent - Nei Lærer - Nei Vekter - Ja Brannkonstabel - Ja
Gjest Belle âme Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 Kunne blitt advokat, skodespelar, journalist, aksjemegler eller brannkonstabel
tirben Skrevet 18. juni 2017 #12 Skrevet 18. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Yrkene: Bussjåfør: Nei. For stillesittende. Og kjedelig. Gartner: Nei. Hat ikke grønne fingre. Tannlege: Nei. Ekkelt. Advokat: Ja. Tror det er interessant. Prest: nei. Ikke religiøs. Skuespiller: Nei. Mangler talent. Journalist: Ja. Interessant. Kokk: Ja. Glad i å lage may. Fisker: Nei. For hardt og kaldt. Psykolog: ja. Postbud: Nei. Kjedelig. Og det samme hver dag. Malermester: Kanskje. Frisør: Kanskje. Gøy å være kreativ. Aksjemegler: Ja. Interessant. Bartender: Nei. Ubekvem arbeidstid og kjedelig med fulle folk. Badevakt: Nei. Gravferdskonsulent: Tja.. hvis jeg hadde noen andre til å ta seg av den døde. Lærer: Ja. Variert og superviktig jobb. Vekter: Nei hadde heller valgt politi. Brannkonstabel: Ja, men er redd jeg ikke er sterk nok. Anonymkode: d728b...3b1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #13 Skrevet 18. juni 2017 Bussjåfør - Nei, er ikke så glad i å kjøre. Gartner - Nei, har null interesse for det. Tannlege - Ja. Sykt spennende studie som fører til et interessant og givende yrke der man kombinerer håndverk og realfag med mennesker. Advokat - Usikker. Tror ikke det. Er glad i å diskutere og opptatt av å holde meg saklig i diskusjoner, men er ikke så god å lyve. Prest - Nei. Er ikke religiøs. Skuespiller - Ja, men er få som kan livnære seg på det. Virker veldig spennende da. Journalist - Ja. Arbeidsmarkedet er ikke så bra for tiden, men er nok et spennende yrke med mange muligheter. Kokk - Nei, er ikke så flink å lage mat. Fisker - Nei. Psykolog - Ja, er dette jeg studerer. Har alltid visst at jeg ville bli noe innen helse, men tok ikke realfag på vgs. Fikk likevel ganske høyt snitt, så da ble det profesjonsstudiet i psykologi. Fører til et givende yrke der jeg får hjulpet mange fantastiske mennesker. Mange interessante videreutdanninger. Postbud - Nei. Virker som en grei jobb, men er ikke noe jeg drømmer om. Malermester - Er ikke glad i å male. Frisør - Absolutt ikke. Har null peiling på hår. Aksjemegler - Nei. Interesserer meg ikke. Bartender - Nei. Ønsker ikke å arbeide på et sted fullt av berusede mennesker. Badevakt - Virker som en grei sommerjobb. Veldig viktig jobb. Gravferdskonsulent - Kanskje litt trist? Vet ikke konkret hvilke arbeidsoppgaver de har da. Lærer - Vurderte lenge læreryrket. Er jo et så viktig og givende yrke der man kommer tett på unge mennesker og får en mulighet til å påvirke dem i riktig retning. Vekter - Nei. Viktig yrke, men virker ganske kjedelig. Brannkonstabel - Også et viktig yrke, men ikke noe for meg. Er ikke så praktisk anlagt. Anonymkode: 1eadc...788
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #14 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør Nei. Liker ikke engang å kjøre bil, så buss er nok ikke min greie heller Gartner Nei. Ikke flink i hagen eller blomster..dessverre Tannlege Ja. Har faktisk vurdert det en del ganger Advokat Ja. Et av yrkene jeg også har vurdert en del ganger. Prest Nei. Ikke kristen Skuespiller Nei. Liker ikke oppmerksomhet. Journalist Nja... Kokk Nei. Kan ikke lage mat Fisker Nei. Psykolog Ja. Frister veldig, faktisk Postbud Nei Malermester Nei Frisør Nja Aksjemegler Nja Bartender Nei Badevakt Nei Gravferdskonsulent Nja Lærer Nja Vekter Nei Brannkonstabel Nei Anonymkode: d728b...3b1 Mine svar Anonymkode: 357b1...887
Gjest Margit Spat Skrevet 18. juni 2017 #15 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Yrkene: Bussjåfør - nei, ikke så glad i å kjøre, og ikke så glad i mange mennesker på en gang Gartner - nei, for tungt fysisk nå. Før jeg fikk de fysiske handicappene jeg har nå, kunne det vært helt ok, selv om jeg ikke er spesielt glad i å luke ugress Tannlege - nei, synes det virker litt ekkelt Advokat - ja, jeg er glad i lover og regler, og tenker at det er mange ulike fagområder og problemstillinger Prest - nei, er ikke kristen, ukurante arbeidstider og mange som er i en vanskelig situasjon (sjelesorg osv) Skuespiller - nei, har ikke noe ønske om å bli sett hele tiden Journalist - ja, jeg liker å skrive. Ville jobbet med enten kultur eller fagjournalistikk. Kokk - nei, ekstremt stressende og ukurante arbeidstider Fisker - nei, blir sjøsyk Psykolog - nei, ikke glad nok i mennesker Postbud - nei, utdøende yrke Malermester - nei, ikke flink nok med hendene Frisør - nei, ikke flink nok med hendene Aksjemegler - nei, ikke interessert i fagfeltet Bartender - nei, ukurante arbeidstider, ikke glad i mye folk, fulle folk og støy Badevakt - ja, er glad i vann, god til å svømme og kan livredning Gravferdskonsulent - nei, mye triste situasjoner Lærer - nei, liker ikke barn Vekter - nei, tør ikke Brannkonstabel - nei, ikke sterk nok fysisk Anonymkode: d728b...3b1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #16 Skrevet 18. juni 2017 Bussjåfør Frister ikke, da man møter sikkert noen sure, kranglete mennesker. Gartner Høres ut som er veldig fint yrke, men jeg er veldig allergisk mot blomster. Tannlege Jeg har tannlege skrekk, så er nok helt feil yrke for meg. Advokat Det hadde nok passet ganske bra, har en årsenhet med jus, og syntes det var veldig spennende. Prest Jeg finnes ikke kristen, så det hadde ikke gått. Skuespiller Det kunne nok gått bra, tror jeg kunne blitt en god skuespiller. Ble faktisk anbefalt å søke meg inn på teaterhøgskolen, av en som jobbet der. Journalist Ja, det er nok et spennende yrke. Kokk Nei, jeg er flink til å lage mat, men kunne ikke tenke meg å lage mat hele dagen lang, hver dag. Fisker Nei, jeg er veganer, så ville ikke ha drept dyr. Psykolog Nei, har noen fag med psykologi, og det er spennende fag. Og jeg jobber med mennesker, med problemer i dag. Men kunne ikke tenke meg å være psykolog, sitte hver dag, og høre på tragiske skjebner, og hva med de man ikke får til å hjelpe, eller de som tar livet av seg. Postbud Er vel en helt grei jobb, men ikke det jeg ville jobbet med resten av livet. Malermester Nei, maling er ikke gøy Frisør Huff, stakkars de som skulle bli klippet av meg. Et yrke som aldri har fristet. Aksjemegler Nei, det høres veldig kjedelig ut. Bartender Nei, orker ikke fulle folk. Badevakt Nei, tror det ville være kjedelig i lengden. Gravferdskonsulent Nei, liker ikke døde mennesker. Lærer Har jobbet som vikar på barneskolen, og det var en jobb jeg likte. Men ikke noe jeg kunne tenke meg å være lenge i. Vekter Nei, kjedelig i lengden. Brannkonstabel Nei, hadde nok funket dårlig med astma. Anonymkode: c21fc...ec7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #17 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør - Nei. Så kjedelig å sitte og kjøre hele dagen.. Gartner - Nei. Hagelivet interesserer meg ikke i det hele tatt. Tannlege - Nei. Syns munn og tenner er ekkelt. Har tannlegeskrekk. Advokat - Ja! Jeg pugger lovverk på fritiden og syns juss er spennende. Jeg syns det er utfordrende å kunne tolke lovverket. Men jeg har dessverre ikke karakterer til å komme inn på studiet. Prest - Nei. Er ikke religiøs selv om jeg syns religioner er spennende. Skuespiller - Nei. Liker ikke å stikke meg frem og hater å få alle øyne rettet mot meg. Journalist - Ja. Rapportere nyheter tror jeg er spennende, men jeg ville da spesialisert meg innen et felt. Kokk - Nei. Er ikke spesielt glad i mat. Dårlig lønn og hektiske arbeidstider. Fisker - Nei. Kommer fra et fiskevær. Takler ikke lukten! Psykolog - Ja. Er interessert i menneskets sinn og kunne gjerne jobbet som psykolog. Jeg er en god lytter og liker å hjelpe folk. Men har ikke snittet som trengs for å komme inn.. Og er forsåvdt kanskje mer interessert i forskning på feltet enn klinisk praksis. Postbud - Nei. Så kjedelig å sitte i en bil hele dagen... Malermester - Nei. Er bare ikke interessert. Frisør - Tja... Jeg vurderte det som ung. Men det føles så meningsløst å bruke arbeidsdager på å klippe hår liksom. Dårlig lønn og utsatt for arbeidsbelastninger. Aksjemegler - Ja! Er innen mitt yrkesfelt på en måte. Skulle ønske jeg var god nok innen dette feltet til å jobbe med det! Men jeg havnet på en annen vei. Bartender - Nei. Er avholdsmenneske. Badevakt - Nei. For stort ansvar og klam luft. Får vondt i hodet. Gravferdskonsulent - Nei. For en trist hverdag. Lærer - Ja! Og jeg vurderer å bytte til denne retningen. En veldig meningsfylt yrke mener jeg! Vekter - Nei. Bare... kjedelig. Brannkonstabel - Nei. Har barn, vil ikke risikere livet. Anonymkode: d728b...3b1 Anonymkode: 2238d...c0d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #18 Skrevet 18. juni 2017 Kunne ha vært alt bortsett fra psykolog, advokat og prest. Anonymkode: 88212...bff
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #19 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør - nei, synes det ser stress ut. Gartner - nei, alt for redd edderkopper, og jeg regner med det er noe man må regne med å møte på en del av. Tannlege - kunne vært det hvis jeg ikke hadde hatt sosial angst. Advokat - nei, synes det virker forferdelig kjedelig. Prest - nei, er så langt i fra kristen at det hadde ikke fungert. Skuespiller -nope. Journalist - nei Kokk - nei Fisker - har vannskrekk, så nei. Psykolog -nei Postbud - ja, høres ut som en grei jobb. Men har ikke lappen. Malermester - kunne sikkert vært det også. Frisør - nei, kan garantere at jeg aldri hadde klart å lære meg å klippe hår. Aksjemegler - nei. Bartender - nei, liker ikke fulle folk så holder meg så langt unna som mulig. Badevakt - nei, kan ikke svømme så det ville blitt vanskelig. Gravferdskonsulent - nei, høres for deprimerende ut Lærer - nei, pågrunn av sosial angst igjen. Vekter - nei. Brannkonstabel - nei, ville smeltet bort i de klærne. Og er heller ikke så fan av flammer. Anonymkode: d728b...3b1 Anonymkode: 59bad...c4d
lillsunshine Skrevet 18. juni 2017 #20 Skrevet 18. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne høre hvorfor, eventuelt hvorfor du ikke kunne hatt de jobbene jeg ramser opp. Artig å høre hva folk interesserer seg for. Om du har tid og lyst, er det fint om du går litt i dybden. Yrkene: Bussjåfør Gartner Tannlege Advokat Prest Skuespiller Journalist Kokk Fisker Psykolog Postbud Malermester Frisør Aksjemegler Bartender Badevakt Gravferdskonsulent Lærer Vekter Brannkonstabel Anonymkode: d728b...3b1 Bussjåfør Jeg har nok med å styre en bil, hadde aldri i verden turt å ha ansvar for et så stort kjøretøy. Skjønner ikke hvordan folk klarer å rygge og parkere så store kjøretøy. Gartner Liker ikke edderkopper og andre småkryp og er dessutan allergisk mot gress og annen pollen, så det hadde vel neppe vært noen god idé. Tannlege Rute rundt i munnene til folk, nei takk. Advokat Har ikke nok sans for detaljer for å bli advokat. Prest Nei og nei. Er ikke religiøs nok. Skuespiller Hadde ikke klart å leve meg godt nok inn i ulike roller. Tror dessuten jeg hadde mislikt all reising og venting. Journalist Kommer an på. Hadde ikke likt å måtte skrive om trivielle saker som jeg ikke hadde interessert for meg, og det er vel en del av gamet når man er journalist. Dersom jeg utelukkende hadde fått velge det jeg ville skrive, så jo kanskje. Kokk Ikke flink nok til å lage mat, i tillegg er det nok et yrke som er litt for hardt for meg. Fisker Ikke glad i lukten av sjø og hadde nok ikke trivdes med å være ute på sjøen i alt slags vær. Psykolog Det får holde at søstera mi er det. Hadde ikke orket å høre om folks vanskelige hverdag dag ut og inn. Postbud Det er noe jeg kunne ha vurdert. Malermester For ensformig og tungt arbeid. Frisør For ensformig og tungt arbeid. Aksjemegler Tenker bare kjedelig, så nei. Bartender Har jobbet litt i bar og det har gått greitt, men er såpass irriterende med frekke fulle folk at jeg aldri kunne hatt det som fulltidsjobb. Badevakt Ikke flink nok til å svømme og liker ikke tanken på å måtte være den som har ansvar for eventuell livredning. Gravferdskonsulent Synest det høres så trist ut. Lærer Ja, det har vært på vurderingslista mi. Tror det hadde vært givende og spennende, men er samtidig redd for at det for slitsomt til at jeg orker det i det lange løp. Så derfor har jeg foreløpig ikke gått i den retningen (men har muligheten da jeg har fag å undervise i om jeg tar PPU). Vekter Nei. Liker ikke roller der jeg potensielt hele tiden kan komme opp i vanskelige og utrivelige situasjoner. Brannkonstabel Nei. Er ikke så tøff. Anonymkode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå