Gå til innhold

doktorgrad i klinisk medisin ntnu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spørsmål jeg har: Kan man ta doktorgrad i klinisk medisin med biofysikk-linjen på sivilingeniørutdanningen i fysikk og matematikk?

Lurer på det. Nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.ntnu.no/studier/phmed

Kravet er, som du kan se, at man skal ha en sterk faglig bakgrunn til det programmet man søker på. 

Anonymkode: c35d6...e5a

• Liker 1
Skrevet

Det ser jeg. Men,kan man ta en medisinsk doktorgrad når jeg får denne bakgrunnen? Det behøver ikke å være den kliniske, kan også være en av de andre medisinske doktorgradene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor studerte du ikke medisin om du egentlig er mer interessert i det enn i fysmat?

Anonymkode: 01c79...444

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, velia skrev:

Det ser jeg. Men,kan man ta en medisinsk doktorgrad når jeg får denne bakgrunnen? Det behøver ikke å være den kliniske, kan også være en av de andre medisinske doktorgradene.

Ja, dersom du har en sterk faglig bakgrunn for det programmet du søker på. Nå er jeg ikke kjent med din studieretning, men medisinsk teknologi vil nok være aktuelt. Hva slags bakgrunn har du innenfor klinisk medisin gjennom studiet, ettersom du nevner dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Og som det står i linken omfatter en doktorgrad i medisin alle medisinske fagområder. En doktograd i medisinsk teknologi havner imidlertid utenfor dette. 

• Liker 1
Skrevet

Det finnes visst et område som også heter nevrovitenskap og et annet som heter molekylær medisin. kan en av de 2 da være en mulighet?

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en rådgiver på NTNU du.

Anonymkode: 11b8e...91e

Skrevet

Ja det høres ikke så dumt ut. Angående interesser er jeg interessert i fysikk og matematikk derfor går jeg på fysmat, men jeg har også interesser innenfor medisinske problemstillinger og biologi.

AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2017 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Hvorfor studerte du ikke medisin om du egentlig er mer interessert i det enn i fysmat?

Anonymkode: 01c79...444

Vil nok si at fysmat er et mye bedre valg, flotte karrrieremuligheter og et studium som virkelig gir deg innsikt i kompliserte naturfaglige/tekniske problemstillinger. Det er mulig å ta medisinsk teknologi ved studiet for den som vil løse medisinske problemstillinger med fysikk og matematikk, og siden en har fag som molekylær medisin, fører det muligens til at det en får interesse for medisinske problematillinger - noe som er bra - siden det jo er med teknologi en løser majoriteren av problemstillingene innenfor medisin. Leger har kontakt og behandler pasienter - teknologer utvikler løsninger. Jeg vil heller anbefale TS til å ta doktorgrad i noe annet, hvor hun kan bruke kompetansen sin, som er mye verdt enn medisinutdanningen noen gang kommer til å være. Hva skulle vi gjort uten all den teknologien som blir brukt for diagnostisering og behandling? Svært lite. TS, velg noe som er relevant for utdanningen DIN.

Anonymkode: ad9f5...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...