Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det flere tempere der ute som bruker appen Natural Cycles? Hadde vært morro å høre hva dere tenker om denne appen og om vi kunne dele bilder av graf og lignende på veien mot en liten spire i magen <3 

Jeg er selv veldig glad i denne appen og finner den veldig nyttig. Jeg synes også den er overraskende nøyaktig og veldig flink til å forutse neste dags stigning eller synking i grader. I begynnelsen synes jeg den var helt teit, men det var jo før den hadde fått nok informasjon fra målingene mine. Nå når den har samlet nok info, elsker jeg den og kunne ikke tenkt meg til å være den foruten :) Jeg liker også veldig godt at man kan registrere alle gangene man har hatt sex, og det er lett å gå tilbake for å sjekke når eggløsning var, og om man hadde sex på det gitte tidspunktet hvor sannsynligheten for graviditet var høyest :) 

Noen flere der ute som har testet denne ut eller tenker seg å gjøre det? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)

.

Endret av Lilleprinsesse
Skrevet

Det er den hos meg også! Jeg elsker at den sier i fra og vil absolutt anbefale den til andre :D Jeg tror jeg har veldig lange sykluser... min siste var på 51 dager :S men så har jeg jo tatt hormontabeletter på alle syklusene forutenom den første, så jeg føler ikke jeg kan si at dette er mine sykluser siden jeg har blitt påvirket av disse... tror jeg har enda lengre sykluser. Gleder meg til å følge med denne gangen når jeg ikke tar hormontabeletter :) I begynnelsen synes jeg det var et pes å stå opp til samme tid for å tempe, men nå kjenner jeg at det er blitt en god rutine og jeg er alltid nyskjerrig på hva den sier hver dag og hvordan grafen min utvikler seg :D Skulle bynt med dette for 4 år siden da vi starta som prøvere :)  Har dere holdt på lenge? 

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)
På 19.6.2017 den 19.20, magespiren skrev:

Det er den hos meg også! Jeg elsker at den sier i fra og vil absolutt anbefale den til andre :D Jeg tror jeg har veldig lange sykluser... min siste var på 51 dager :S men så har jeg jo tatt hormontabeletter på alle syklusene forutenom den første, så jeg føler ikke jeg kan si at dette er mine sykluser siden jeg har blitt påvirket av disse... tror jeg har enda lengre sykluser. Gleder meg til å følge med denne gangen når jeg ikke tar hormontabeletter :) I begynnelsen synes jeg det var et pes å stå opp til samme tid for å tempe, men nå kjenner jeg at det er blitt en god rutine og jeg er alltid nyskjerrig på hva den sier hver dag og hvordan grafen min utvikler seg :D Skulle bynt med dette for 4 år siden da vi starta som prøvere :)  Har dere holdt på lenge? 

.

Endret av Lilleprinsesse
Skrevet
1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev:

Hehe ja. Jeg anbefaler den sterkt til andre selv :) oi, ja, det er en stund å vente. Men om den fremskyndes av tabletter eller om den er din 100% naturlige egen syklus så har vel det ingenting å si? Syklus er syklus, uten tabletter eller ei. Har aldri brukt slike hormontabletter selv.  Det blir spennende da ja :D ikke sant. Jeg syntes også det var pes i starten. Men alt blir en rutine tilslutt. Hehe, da er vi to. Er ganske spennende å følge med på! :D oi, er det en grunn til at dere har vært prøvere i 4 år? :) :/ vi har vært uten Prevensjon i straks 1,5 år. Men vi begynte ordentlig forje syklus. Jeg har brukt natural Cycles i snart 2 år. Nå er jeg snart ferdig med mensen, så er på 2 syklus nå :) får håpe det går denne gangen. 

Tja, for meg har det litt å si da jeg kan vente over 6 mnd på mensn... da ville jeg bli ordentlig kjent med syklusen min for å se om jeg hadde stabilt 6mnd mellom hver mens eller hva som skjer med kroppen XD Men når jeg tar disse pillene så vil jo de gjøre slik at jeg får mensn, og da avsluttes jo syklusen, noe som også er avhengig av hvor jeg starta på disse tabelettene :P Så da er man jo egentlig like langt og ikke vite hvordan kroppen fungerer :P Men gleder meg til en syklus uten hormoner hvor jeg selv kan se hvor lenge MIN kropp bruker på en syklus :) Om det gir noen mening XD 

Ja jeg har ikke eggløsning. Venta 1 år før vi ble henvist til gynekolog ved sykehuset for å bli utredet. Det viste seg at jeg har syster på eggstokkene og får ikke eggløsning like ofte som andre, vi har egentlig enda ikke klart å funne en klar eggløsning.. Så da har det blitt noen kurer med tabeletter som skal hjelpe på eggløsning... men det har fortsatt ikke skjedd noe. Fikk mensn sist nå for 8 dager siden, så da fungerte det ikke på forige kur heller :( Så nå er vi her igjen... vet ikke hvor mange prøveperioder XD Har vell egentlig ikke stoppa å prøve på 4 år så om vi hadde hatt vanlig syklus ville det vell vært PP49 men jeg har jo ikke hatt vanlig syklus så hvem vet. Vi har holdt på lenge nok i allefall føler vi XD Nå venter vi på kikkhullsopprasjon til høsten for å kunne stikke hull i eggstokkene slik at egga kommer lettere ut slik at vi kan bli gravide :) (Det kan jo enda skje uten opperasjonen men det er ikke så høy sansynlighet for).  

Så da er dere på PP2? :D Krysser fingrene for deg denne gangen ja :D Er spennende dette her! 

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)
På 19.6.2017 den 19.55, magespiren skrev:

Tja, for meg har det litt å si da jeg kan vente over 6 mnd på mensn... da ville jeg bli ordentlig kjent med syklusen min for å se om jeg hadde stabilt 6mnd mellom hver mens eller hva som skjer med kroppen XD Men når jeg tar disse pillene så vil jo de gjøre slik at jeg får mensn, og da avsluttes jo syklusen, noe som også er avhengig av hvor jeg starta på disse tabelettene :P Så da er man jo egentlig like langt og ikke vite hvordan kroppen fungerer :P Men gleder meg til en syklus uten hormoner hvor jeg selv kan se hvor lenge MIN kropp bruker på en syklus :) Om det gir noen mening XD 

Ja jeg har ikke eggløsning. Venta 1 år før vi ble henvist til gynekolog ved sykehuset for å bli utredet. Det viste seg at jeg har syster på eggstokkene og får ikke eggløsning like ofte som andre, vi har egentlig enda ikke klart å funne en klar eggløsning.. Så da har det blitt noen kurer med tabeletter som skal hjelpe på eggløsning... men det har fortsatt ikke skjedd noe. Fikk mensn sist nå for 8 dager siden, så da fungerte det ikke på forige kur heller :( Så nå er vi her igjen... vet ikke hvor mange prøveperioder XD Har vell egentlig ikke stoppa å prøve på 4 år så om vi hadde hatt vanlig syklus ville det vell vært PP49 men jeg har jo ikke hatt vanlig syklus så hvem vet. Vi har holdt på lenge nok i allefall føler vi XD Nå venter vi på kikkhullsopprasjon til høsten for å kunne stikke hull i eggstokkene slik at egga kommer lettere ut slik at vi kan bli gravide :) (Det kan jo enda skje uten opperasjonen men det er ikke så høy sansynlighet for).  

Så da er dere på PP2? :D Krysser fingrene for deg denne gangen ja :D Er spennende dette her! 

.

Endret av Lilleprinsesse
Skrevet

Ja det er ikke alltid hodet er på plass... har noen "Meltdowns" i løpet av året og da er de ganske heftige... bare gråter og gråter i over 1 dag... hadde en den dagen jeg fikk mensen nå. Var så ille at jeg ikke kom meg på jobb dagen etterpå fordi jeg bare gråt av frustrasjon og oppgitthet...man blir så sliten av å føle at man ikke duger til noen ting.. ikke til å få et barn i denne verden, som så mange andre klarer uten problemer... Men jeg vet jo at vi ikke er alene og da er det bare å koste det av seg og kjøre på igjen... for tungt er det, og tungt blir det, men en dag.. EN DAG blir det også min tur :)

Ja jeg er overvektig og vet at det har mye med vekta mi å gjøre også. Den type syster jeg har føkker med insulinopptaket mitt i blodet og gjør at jeg legger på meg mye fortere enn andre, og har mer vanskelighet med å gå ned enn normale folk.. Så sliter mye med det, men jobber med saken.. det går litt opp og ned, men har nå fått noen tabeletter som skal hjelpe hinnen rundt eggstokkene til å bli tynnere, og har også en virkning på vekta og hjelper meg forhåpentligvis ned i vekt samtidig :D 

Åh? Er det også relatert til barnløshet eller noe helt annet? 

Ah, ja kjenner godt til det. Man vil så klart være glad på andres vegne når de forteller om dette, men man kjenner det stikker og svir helt forferdelig... man setter opp et smil og håper de ikke merker at det er litt fake, og at det ligger mye tristhet bak... Tro meg, har fått "den gledelige nyhet" mange ganger av folk rundt meg også legger de gjerne på "det var overhode ikke planlagt" eller "det gikk på første forsøket, og vi hadde egentlig ikke tenkt å prøve". For meg som har prøvd så lenge er det de vondeste ordene når folk ikke vet om at man sliter selv... Men jeg har tatt med i det i det siste at sånn må det bare være.... jeg skal ikke måtte ha vondt av at andre får det til, det er jo en gledelig nyhet, og jeg må slutte å måle meg selv opp mot alle andre :) 

Oi dette ble lengre enn planlagt XD jaja...  Jeg ville spørre deg ang når Natural Cycles sier at man bør ta en lh test... bruker du å følge dette? Hos meg synes jeg den sier det svært ofte i en syklus :S 

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)
På 19.6.2017 den 20.37, magespiren skrev:

Ja det er ikke alltid hodet er på plass... har noen "Meltdowns" i løpet av året og da er de ganske heftige... bare gråter og gråter i over 1 dag... hadde en den dagen jeg fikk mensen nå. Var så ille at jeg ikke kom meg på jobb dagen etterpå fordi jeg bare gråt av frustrasjon og oppgitthet...man blir så sliten av å føle at man ikke duger til noen ting.. ikke til å få et barn i denne verden, som så mange andre klarer uten problemer... Men jeg vet jo at vi ikke er alene og da er det bare å koste det av seg og kjøre på igjen... for tungt er det, og tungt blir det, men en dag.. EN DAG blir det også min tur :)

Ja jeg er overvektig og vet at det har mye med vekta mi å gjøre også. Den type syster jeg har føkker med insulinopptaket mitt i blodet og gjør at jeg legger på meg mye fortere enn andre, og har mer vanskelighet med å gå ned enn normale folk.. Så sliter mye med det, men jobber med saken.. det går litt opp og ned, men har nå fått noen tabeletter som skal hjelpe hinnen rundt eggstokkene til å bli tynnere, og har også en virkning på vekta og hjelper meg forhåpentligvis ned i vekt samtidig :D 

Åh? Er det også relatert til barnløshet eller noe helt annet? 

Ah, ja kjenner godt til det. Man vil så klart være glad på andres vegne når de forteller om dette, men man kjenner det stikker og svir helt forferdelig... man setter opp et smil og håper de ikke merker at det er litt fake, og at det ligger mye tristhet bak... Tro meg, har fått "den gledelige nyhet" mange ganger av folk rundt meg også legger de gjerne på "det var overhode ikke planlagt" eller "det gikk på første forsøket, og vi hadde egentlig ikke tenkt å prøve". For meg som har prøvd så lenge er det de vondeste ordene når folk ikke vet om at man sliter selv... Men jeg har tatt med i det i det siste at sånn må det bare være.... jeg skal ikke måtte ha vondt av at andre får det til, det er jo en gledelig nyhet, og jeg må slutte å måle meg selv opp mot alle andre :) 

Oi dette ble lengre enn planlagt XD jaja...  Jeg ville spørre deg ang når Natural Cycles sier at man bør ta en lh test... bruker du å følge dette? Hos meg synes jeg den sier det svært ofte i en syklus :S 

.

Endret av Lilleprinsesse
Skrevet
På 19.6.2017 den 20.57, Lilleprinsesse skrev:

Uff, ja. Jeg både ser og forstår den. Det er klart at det er vondt! Ikke sant. Men også veldig overraskende mange som sliter med akkurat det samme. Så du er absolutt ikke alene der ute nei. :) sånn er det bare. En vakker dag er det din tur også :)  ja, Okei. Akkurat det samme problemet som jeg også hadde. Fikk et helt nytt liv etter jeg la om kosten. Når jeg hadde gått ned 10 kg, så hadde jeg 2 eggløsninger med 1 dag mellomrom. Så kroppen ble helt ny! :)  

ja, eller det er i forhold til endometriose :)  

ikke sant. Man reagerer fort sånn. For man skulle så ønske det var en selv som fikk den gledelige nyheten. Det er bare så eksremt sårt! Jeg tenker også akkurat som deg. At nå må jeg ta meg sammen og være glade på andres vegne. Siden en dag blir det min og gubben sin tur også. Vi må bare jobbe litt hardere for å få det til :) 

Akkurat det med når en skal ta eggløsningstester så er jeg ikke helt sikker. For jeg kjøpte billige tester først fra eBay. Ganske mange. Og rett etter mensen så testet jeg hver eneste dag frem til den ble positiv. Også førte jeg det bare inn i appen min rett etterpå. Og neste syklus så da appen i fra 2 dager før eggløsning. Og da begynte jeg å teste frem til testen ble positiv, osv. Og sånn holder jeg fortsatt på. Bare at nå sier appen ifra dagen før eggløsning. Så den kjenner kroppen min såpass godt nå at jeg hadde egentlig ikke trengt å teste meg. Men gjør det bare for å være sikker. Kroppstemperaturen skal gå ned en halv grad, eller noe rundt eggløsning. Og den skal da holde samme temperatur som du fikk rundt eggløsning og frem til graviditet eller ikm. :) 

Nei det vet jeg. Er egentlig ganske åpen om situasjonen vår og merker hvor mange som forteller at de sliter med det samme, og det er jo veldig "godt" om man får lov å si det... 

Oi så fint. Viste ikke at det gikk ant å ha to eggløsninger så kort tid etter hverandre? :S 

Jeg testa sist syklus lenge lenge... men den ble aldri positiv... har vell aldri fått en positiv eggløsningstest. Synes nesten ikke det er noe vitsi da det kan hende jeg ikke har eggløsninger... Men appen "minner meg på" å ta en el test hele tiden nå om dagen XD 

Nei når man har eggløsning skal den falle for så å stige.... så skal den stige gjevnt og holde seg høy dersom du er gravid, men falle fra du får mensn... :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte den for å unngå og bli gravid!
Ble gravid med én gang ;) Så den gjør folk gravide i hvert fall

Anonymkode: bafaf...bad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...