Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ensom fordi når jeg spør andre om å finne på ting, så sier de sjeldent ja. Når de først sier ja, og jeg tenker at vi er venner, så trekker de seg unna. Skulle nylig begynne å trene sammen med en gammel venn, og dagen vi skulle begynne kom hun med en tåpelig unnskyldning om at hun plutselig ikke hadde tid fordi hun skulle feste så mye... Og det gjorde vondt.

Jeg har prøvd her på KG Finn en Venn og folk svarer, men kort tid etter så svarer de ikke lenger på meldingene mine. Har så langt bare holdt kontakt med en person. Jeg prøver og prøver, men jeg kan jo ikke legge ut flere tråder fordi det virker desperat. 

Skulle egentlig ut i kveld og ble faktisk invitert til en hjemmefest, men mobilen min har blitt litt ødelagt og jeg føler meg litt ukomfortabel å dra ut alene uten noen mobil. Personen som inviterte meg syntes nå at jeg er tåpelig og finner på unnskyldninger, selvom det er den fulle sannheten. Så det hjelper situasjonen min skikkelig...:nori:

Samboeren min har også sagt at hvis ikke jeg prøver å bli mer sosial, så kommer det til å påvirke forholdet vårt for det verste (fordi han føler han må holde seg hjemme fordi han syntes synd på meg). Jeg prøver! Og det er kanskje derfor jeg begynner å bli mer frustrert fordi før så aksepterte jeg situasjonen min, men nå vet jeg at jeg må prøve.

Jeg går utenfor komfortsonen min og tar kontakt med folk som jeg egentlig ikke vil ha noe å gjøre med, men jeg har ikke så mye hell akkurat nå. Jeg foretrekker å jobbe på fine sommerdager istedenfor å føle det presset om å måtte gjøre noe med noen andre....og også fordi jeg blir ensom. Det er ikke noe gøy å dra til stranden alene eller å slappe av i parken alene.

Jeg er bare lei dette sosialet-jaget.

Beklager dette sutrete innlegget. Ville bare få det ut fordi jeg har ingen jeg kan være så åpen om dette her med.

Anonymkode: 2a557...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du skal i hvert fall ha for at du prøver å få venner. Ville gått gjennom facebooken din om jeg var deg og sendt noen meldinger til de du kan være interessert i å bli bedre kjent med eller som du tidligere var kjent med. 

Personen som inviterte deg på hjemmefest hadde vel ikke gjort det om hun fant deg tåpelig. 

Endret av Aquaman
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Aquaman skrev:

Du skal i hvert fall ha for at du prøver å få venner. Ville gått gjennom facebooken din om jeg var deg og sendt noen meldinger til de du kan være interessert i å bli bedre kjent med eller som du tidligere var kjent med. 

PS

Personen som inviterte deg på hjemmefest hadde vel ikke gjort det om hun fant deg tåpelig. 

Nei, men han tenker vel at jeg er tåpelig nå som jeg kommer med den unnskyldningen. Jeg vet han liker meg og har ofte invitert meg på ting, men nå hørtes denne unnskyldningen lite troverdig ut:overrasket: 

Jeg prøver, ja, men jeg vet ikke hvordan jeg skal vise det til kjæresten min. Jeg vil at han skal se strevet mitt...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men han tenker vel at jeg er tåpelig nå som jeg kommer med den unnskyldningen. Jeg vet han liker meg og har ofte invitert meg på ting, men nå hørtes denne unnskyldningen lite troverdig ut:overrasket: 

Jeg prøver, ja, men jeg vet ikke hvordan jeg skal vise det til kjæresten min. Jeg vil at han skal se strevet mitt...

1) Jeg leste innlegget ditt feil. Han sa nok at du var tåpelig og fant på unnskyldninger fordi han ønsket deg på hjemmefesten. Ikke fordi unnskyldningen din var så gal.  Så han kan du jo trolig bli venn med.

2) Ikke så lett å vise det til kjæresten din, der er det nok bare resultater som teller. Men det kommer jo til å ordne seg. Det er såpass mange som ønsker venner at så lenge man selv prøver å få venner så får man venner.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skulle gjerne sendt deg en PM, men du er jo anonym da. :)

Anonymkode: 54f20...d50

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, skulle gjerne sendt deg en PM, men du er jo anonym da. :)

Kan du legge igjen nicket ditt kanskje? :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Aquaman skrev:

1) Jeg leste innlegget ditt feil. Han sa nok at du var tåpelig og fant på unnskyldninger fordi han ønsket deg på hjemmefesten. Ikke fordi unnskyldningen din var så gal.  Så han kan du jo trolig bli venn med.

2) Ikke så lett å vise det til kjæresten din, der er det nok bare resultater som teller. Men det kommer jo til å ordne seg. Det er såpass mange som ønsker venner at så lenge man selv prøver å få venner så får man venner.

Ja, sant. Fyren er super sosial og har null bekymringer, så for han så er det null problem å være uten mobil. Men som kvinne, så liker jeg å ha den i tilfelle...

Jeg får bare fortelle kjæresten min om hvor hardt jeg har prøvd :nori:

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så veldig lyst til det. :P

Men jeg kjenner meg igjen i det du sier og synes det er vanskelig å sosialisere meg. Jeg håper det ordner seg for deg! :)

Når man tar initiativ selv pleier det å være lettere. Kanskje du bare har vært litt uheldig med hvem du har spurt/når du har spurt.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke så veldig lyst til det. :P

Men jeg kjenner meg igjen i det du sier og synes det er vanskelig å sosialisere meg. Jeg håper det ordner seg for deg! :)

Når man tar initiativ selv pleier det å være lettere. Kanskje du bare har vært litt uheldig med hvem du har spurt/når du har spurt.

Jeg skal lage en ny bruker og legger ut brukernavnet mitt i løpet av kvelden. Send meg en pm hvis du vil :)

Skrevet

Hvorfor kjøpte du ikke bare ny telefon? Eller brukte en gammel? Jeg er sikker på om jeg spør på facebook hadde jeg fått 14 tilbud innen en time...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor kjøpte du ikke bare ny telefon? Eller brukte en gammel? Jeg er sikker på om jeg spør på facebook hadde jeg fått 14 tilbud innen en time...

Da har du sikkert et større nettverk enn det jeg har. Og kjøpe en ny telefon, kl .23.00? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du sikkert et større nettverk enn det jeg har. Og kjøpe en ny telefon, kl .23.00? 

Narvesen eller deli de luca bruker vel å ha sånne nokiamursteiner? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Narvesen eller deli de luca bruker vel å ha sånne nokiamursteiner? 

Hvorfor skal jeg bruke 2-300 kr på en ny telefon pLUS et nytt simkort...fordi den jeg har passer ikke de telefonene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du en hobby? Hvis ikke prøv å tenk deg noe du har lyst til å begynne med. Og kanskje helst en hobby dær man er sosial.

Liker du å være alene? Kan du gjøre ting alene? Som trene alene, gå tur og slikt. Vise samboeren din at du kan være alene når han er med venner.

Har han noen i sin vennegjeng du kan bli bedre kjent med? Kanskje en kjæreste til en kompis?

Lykke til! 

Anonymkode: aa007...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du TS?

Anonymkode: a67e7...414

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg bruke 2-300 kr på en ny telefon pLUS et nytt simkort...fordi den jeg har passer ikke de telefonene. 

For å være sosial.

Man bruker jo lett 700 kroner på en flaske vin i et godt lag.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ensom fordi når jeg spør andre om å finne på ting, så sier de sjeldent ja. Når de først sier ja, og jeg tenker at vi er venner, så trekker de seg unna. Skulle nylig begynne å trene sammen med en gammel venn, og dagen vi skulle begynne kom hun med en tåpelig unnskyldning om at hun plutselig ikke hadde tid fordi hun skulle feste så mye... Og det gjorde vondt.

Jeg har prøvd her på KG Finn en Venn og folk svarer, men kort tid etter så svarer de ikke lenger på meldingene mine. Har så langt bare holdt kontakt med en person. Jeg prøver og prøver, men jeg kan jo ikke legge ut flere tråder fordi det virker desperat. 

Skulle egentlig ut i kveld og ble faktisk invitert til en hjemmefest, men mobilen min har blitt litt ødelagt og jeg føler meg litt ukomfortabel å dra ut alene uten noen mobil. Personen som inviterte meg syntes nå at jeg er tåpelig og finner på unnskyldninger, selvom det er den fulle sannheten. Så det hjelper situasjonen min skikkelig...:nori:

Samboeren min har også sagt at hvis ikke jeg prøver å bli mer sosial, så kommer det til å påvirke forholdet vårt for det verste (fordi han føler han må holde seg hjemme fordi han syntes synd på meg). Jeg prøver! Og det er kanskje derfor jeg begynner å bli mer frustrert fordi før så aksepterte jeg situasjonen min, men nå vet jeg at jeg må prøve.

Jeg går utenfor komfortsonen min og tar kontakt med folk som jeg egentlig ikke vil ha noe å gjøre med, men jeg har ikke så mye hell akkurat nå. Jeg foretrekker å jobbe på fine sommerdager istedenfor å føle det presset om å måtte gjøre noe med noen andre....og også fordi jeg blir ensom. Det er ikke noe gøy å dra til stranden alene eller å slappe av i parken alene.

Beklager dette sutrete innlegget. Ville bare få det ut fordi jeg har ingen jeg kan være så åpen om dette her med.

Ser du hva som skjedde her? :) Du synes venninnen din kom med en tåpelig unnskyldning, men du gjorde jo det samme ovenfor vennen som inviterte deg på fest. Kanskje den vennen ble veldig skuffet når du fant på det som i vennens øyne var en tåpelig unnskyldning? Kanskje den vennen ble lei seg og såret, og følte at du trakk deg unna? 

Anonymkode: 4fcbb...fa9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at venninnen din kom med en tåpelig unnskyldning og så dropper du selv å bli med noen ut fordi mobilen ikke funker....? Selvinnsikt er en fin ting.

Dette gir et inntrykk av at din miserable situasjon er kun pågrunn av alle de andre. 

Anonymkode: 9db03...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Mye prat om den ene situasjonen her, synes folk henger seg veldig opp i det. Skjønner du ikke ville bli med en mannlig venn ut uten mobil, det er ikke en nær venninne som passer på deg uansett hva, det er noen du ikke kjenner så godt som kanskje forsvinner utover kvelden, og da kjennes det ikke så trygt uten mobil. 

Angående situasjonen din, så kan jeg jo slenge frem noen tips bare from the top of my head, som jeg kommer på ; 

-legg terskelen lavere for å legge folk til på snap når du møter folk rundt om , da er terskelen etter noen snaps/mystories osv lettere for å invitere ei ny potensiell venninne på cafe feks. 

- sjekk nettverket du har i sosiale medier som Facebook, er det noen du kan ha lyst å  kontakte der? 

- er det venner du har hatt , send en melding og si ; hei! :) Det var lenge siden sist.. tenkte jeg skulle høre fra meg! Hvordan går det med deg.. du kunne ikke ha hatt lyst til å..? 

- sjekk ut fikk en venn del av forumet her 

- er du i jobb med kolleger/har familie i din alder du har lyst å bli kjent med ? Ta initiativ til noe

- begynn på noe nytt selv. Er det noe du liker mer enn annet? Har du hund ? Utnytt det du har av interesser 

- om terskelen er høy for å be folk på ting, begynn med ting som tar kort tid (som en kaffe ute) eller  ting som krever at man gjør noe slik at man samler opplevelser og minner sammen . Feks be ei gammel venninne på filmkveld ( da har man noe å se på utenom ssmtale), be flere kjente på spillekveld (blir kjent med flere og folk snakker sammen) , aktiviteter som kino/klatring / treningstime / yoga osv

Kan du si at du har gjort alt dette ærlig med deg selv? Eller hvertfall det meste? Har du virkelig gitt alt for å prøve? 

Du trenger ikke gjøre alt, og om du trives alene så kan du være mye alene og, men bare ved å gjøre noe av dette vil du få det mer sosialt i livet, og kjæresten din vil også merke at du utvider horisonten om du plutselig skal på en cafe/kino/ treningstime med ei venninne, elle har invitert et par stykker på spillemkveld og snacks :) da trenger du ikke si noe, han vil se det , spesielt om du aldri har pleid å gjøre slik før :)

Anonymkode: 6929d...545

Skrevet

Send gjerne en melding til meg:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...