Gå til innhold

Forelskelse, hva vil det si?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør at du forelsker deg i en person?

Jeg har forelsket meg i en fyr jeg har kjent i mange år, det er først nå det siste året vi har omgått hverandre relativt ofte. Det begynte med at vi havnet til sengs sammen, og har fortsatt med det. Jeg har vært åpen med han og fortalt at jeg har fått følelser etter vi begynte ha sex. Han sier at jeg er vakker, har bra personlighet, han har det bra når vi er sammen, jeg er god og prate med, og at han tenker på meg hver dag, men han er ikke forelsket i meg. Men han var glad i menig hadde følelser. Så da lurer jeg på, hva er forelskelse da? Om man syntes og føler dette for en person, men ikke er forelsket, hva skal til for at man forelsker seg? Jeg føler jo dette for han og er forelsket. Om man tenker på en person hver dag, liker å være med vedkommende, føler seg bra når man er med vedkommende, synte han/henne er pen/kjekk, er glad i og har følelser for, er ikke det å være forelsket? Eller er jeg helt ute her?

Anonymkode: 364f3...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker forelskelse er det man er i starten når alt er nytt og spennende og usikkert, men når man har kjent hverandre en stund er man gått over i en dypere glad i følelse. Hjernen kan ikke pumpe forelska hormoner for alltid, de som gjør det at det kjennes ut som at man er rusa på exstacy på en rosa sky, da tror jeg man hadde dødd av utslitthet. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Nuddelkopp skrev:

Jeg tenker forelskelse er det man er i starten når alt er nytt og spennende og usikkert, men når man har kjent hverandre en stund er man gått over i en dypere glad i følelse. Hjernen kan ikke pumpe forelska hormoner for alltid, de som gjør det at det kjennes ut som at man er rusa på exstacy på en rosa sky, da tror jeg man hadde dødd av utslitthet. 

Men det siste året har vært nytt og spennende i hvertfall for min del. Selvom vi har kjent hverandre lenge, så er det jo først nå vi har "holdt på" Jeg bare stusser over at han kan føle og si det han sier om meg, og ikke være forelsket. Trodde å ha sønne følelser for noen betydde at man var forelsket.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det siste året har vært nytt og spennende i hvertfall for min del. Selvom vi har kjent hverandre lenge, så er det jo først nå vi har "holdt på" Jeg bare stusser over at han kan føle og si det han sier om meg, og ikke være forelsket. Trodde å ha sønne følelser for noen betydde at man var forelsket.

Har du spurt ham om det, hva han legger i en forelskelse når han samtidig beskriver å ha følelser og handlinger som for deg nettopp er tegn på forelskelse? 

Anonymkode: 21a82...e31

• Liker 1
Skrevet (endret)

Handlingene hans tyder jo på at han er forelsket synes jeg, men så vet jeg også at på seg selv kjenner en ingen andre - så du må nesten bare høre på ham og tro på det han sier.    Det er bare han som kan definere om han er forelsket. 

Endret av Kalevala
endret en selv til seg selv
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg var i et seriøst forhold, så skjønte jeg ikke selv at jeg var forelsket. Jeg trodde bare jeg hadde det litt gøy, og følte aldri den aller mest intense forelskelses-følelsen. En dag oppdaget jeg imidlertid at jeg elsket han. For min del handlet det nok om at jeg kunne få han så lett. Han var interessert i meg først, og ganske så tydelig på at jeg var den eneste. Det ble liksom for enkelt, ingen "jakt" og ingen utfordringer. Jeg gjorde det etterhvert slutt med han, men skjønte etter et par uker at han var den rette. Vi var sammen i 5 år etter det. (Det ble slutt av andre grunner senere.)

Anonymkode: bcd5b...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...