Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i en liten, privat bedrift med 4 ansatte siden jeg var ferdig utdannet for fem år siden. Lederen der som også eier bedriften kan jeg påstå har en lederstil som ikke er bra. Hun er følelsesmessig ustabil, noen ganger blid og sprudlende (alltid slik mot kunder), men som oftest passiv aggressiv / aggressiv, nedlatende og kritiserer de ansatte for hver minste ting. Hun går langt over streken for normal oppførsel og fremstår virkelig sadistisk noen ganger. Dette har ført til at alle som har begynt å jobbe der har sluttet innen et år. Stor gjennomtrekk av ansatte. Jeg gruer meg ofte til å gå på jobb. Det er ikke det at jeg ikke kan snakke henne i mot, det er slik at hun ikke er mottakelig for noe noen andre sier. Får bare mer motstand og hat fra henne om man våger å være uenig med henne. Jeg har lyst til å søke ny jobb, men jeg har noen sperrer som gjør at jeg aldri tør det. For det første har jeg ingen andre referanser enn henne siden jeg har jobbet der siden jeg var nyutdannet, og siden hun er så ustabil vet jeg ikke hva hun kan komme til å si om meg. Og man kan ikke sitte på jobbintervju og si at man ikke har noen referanser fordi man ikke kommer overens med nåværende leder? For det andre har jeg dårlig selvtillit til egne evner, tenk om kritikken hennes er berettiget og jeg ikke strekker til på en ny arbeidsplass? Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 0815e...d64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du er på jobbintervju, så er du helt ærlig om nåværende jobbsituasjon. Fortell at du mistrives pågrunn av sjefen din og måten sjefen behandlet ansatte på. 

Anonymkode: 4c5e0...e8d

Skrevet

Det er ikke normalt å bruke nåværende arbeidsgiver som referanse. Jeg tror det er normalt at man holder jobbsøking "hemmelig" for nåværende arbeidsgiver. Kan fort bli slitsomt hvis arbeidsgiver vet du søker på andre jobber hvis du ikke får annen jobb. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du er på jobbintervju, så er du helt ærlig om nåværende jobbsituasjon. Fortell at du mistrives pågrunn av sjefen din og måten sjefen behandlet ansatte på.

Anonymkode: 4c5e0...e8d

Du kan fortelle at du mistrives, men ikke at det er fordi sjefen behandler deg dårlig. Det kan oppfattes som negativt å snakke nedsettende om nåværende arbeidsgiver. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, petterm skrev:

Du kan fortelle at du mistrives, men ikke at det er fordi sjefen behandler deg dårlig. Det kan oppfattes som negativt å snakke nedsettende om nåværende arbeidsgiver. 

Kan oppfattes som? Det er jo akkurat det det er?

Skrevet

Spør om tidligere kollegaer derfra vil være referanse for deg.

Skrevet (endret)

Du kan bruke en annen person som referanse, - en tidligere sjef, veileder fra utdanning etc.

Det er vanlig å holde nåværende sjef/arbeidsplass uvitende om at man søker ny jobb. 

Lykke til.

PS: Ikke snakk negativt om nåværende arbeidsplass. Det sier mye om en person at man snakker negativt om arbeidsplassen sin.

Endret av Sukrin
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...