AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #1 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Jente, passert tredve, nå 75 kg. Vil ned til 65-67 kg, min trivselsvekt. Sliter med motivasjonen, er daff osv. Går rundt ei mil flere dager i uka, til og fra jobb, tur med hunden og en aktiv jobb gjør at det blir mange kilometer etter endt dag. Likevel sliter jeg med litt overvekt. Spiser greit, kunne nok kuttet på noen ting som vanlig ost, smør på brødskiven og det har vært noen kosekvelder med godis, potetgull ol innimellom 🙄 Min store svakhet. Blir desperat, tar liksom ikke bare noen biter sjokolade, grafser til meg alt. Kan starte dagen etterpå med "smågodt restene" mens jeg lager frokost. Idag sto jeg i mot på butikken, det var knalltøft på en lørdag... Drikker mye lettbrus, gjerne over 1,5 liter daglig. Tror dette gjør meg oppblåst, og vil derfor starte en liten "avrusning" til uka. Noen gode drikker dere anbefaler å erstatte dette med? Uten kullsyre. Drikker mye vann ellers om dagen også. Tips til veien videre? 😉 Anonymkode: f62a6...a03 Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les festet innlegg.sofie777, mod Endret 18. juni 2017 av sofie777
Sillyline Skrevet 17. juni 2017 #2 Skrevet 17. juni 2017 Prøv lavkarbo😊 Og son drikke anbefaler jeg vann med isbiter. Dersom du vil ha litt smak, prøv å lage isbiter av f.eks frukt eller juice😊 1
ops2 Skrevet 18. juni 2017 #3 Skrevet 18. juni 2017 Jeg er ikke helt enig i lavkarbo, med mindre du vil gjøre det til en livsstil. Du har så lite å gå ned, at jeg ville heller gått på grovkarbo. Med lavkarbo så vil du, kort fortalt, miste vannvekten når du går i ketose, og det vil se veldig bra ut. Når du kommer i ketose, vil du oppnå vekttap, men hvis du ser "lavkarbo som slankekur" og begynner å spise brød og lignende etterpå, så går du opp i vekt. Snakker av erfaring. Ved grovkarbo så slutter du, eller begrenser, hvitt mel og sukker. http://bramat.no/kosthold/helse/524-her-er-grovkarbo-maten Klarer du å kutte ut smågodt og sjokolade, slik du prøver, så er du allerede halvveis. Med mindre du klarer å bake veldig grovt brød selv, så ville jeg redusert "kjøpebrød" og heller spist knekkebrød som Wasa Husman. Legg oppskjært brød i fryseren og ta opp bare to skiver, hvis du må ha brød. Da overspiser du ikke så lett. Google Ingers rugbrød, veldig grovt brød, og lignende. Spis mer grønnsaker. Mye mer grønnsaker. Ta Omega 3 tilskudd hver dag. Kjøp litt smågodt på lørdag. Du begynner i feil ende når du kutter ut på lørdag. Unngå tilbud av typen "Kjøp 3 betal for to". Du vet du ikke klarer å porsjonere ut det over flere uker, men spiser opp alt. Snakker OGSÅ av erfaring. Best å ikke ha fristelser i huset. På butikken trenger du bare å stå imot der og da, har du det hjemme, må du stå imot hele tiden. Sjekk denne artikkelen: http://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/article741619.ece Møt sug med tanken, at det er normalt å ha søtsug og ikke noe å være trist over. Å kutte ut sukker kan være som å kutte ut nikotin. Det er ikke lett. Aksepter suget. Egentlig skal ikke lettbrus gjøre deg oppblåst. Men hvis du vil prøve, så husk at fruktjuice har mye kalorier og mye fruktose. Jeg ville vel heller kjøpt sitron og lime, skjært det i skiver og hatt i vann med isbiter. Grønn sitronmelisse også, gjør at det ser skikkelig friskt og lekkert ut. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #4 Skrevet 18. juni 2017 1 time siden, ops2 skrev: Jeg er ikke helt enig i lavkarbo, med mindre du vil gjøre det til en livsstil. Du har så lite å gå ned, at jeg ville heller gått på grovkarbo. Med lavkarbo så vil du, kort fortalt, miste vannvekten når du går i ketose, og det vil se veldig bra ut. Når du kommer i ketose, vil du oppnå vekttap, men hvis du ser "lavkarbo som slankekur" og begynner å spise brød og lignende etterpå, så går du opp i vekt. Snakker av erfaring. Ved grovkarbo så slutter du, eller begrenser, hvitt mel og sukker. http://bramat.no/kosthold/helse/524-her-er-grovkarbo-maten Klarer du å kutte ut smågodt og sjokolade, slik du prøver, så er du allerede halvveis. Med mindre du klarer å bake veldig grovt brød selv, så ville jeg redusert "kjøpebrød" og heller spist knekkebrød som Wasa Husman. Legg oppskjært brød i fryseren og ta opp bare to skiver, hvis du må ha brød. Da overspiser du ikke så lett. Google Ingers rugbrød, veldig grovt brød, og lignende. Spis mer grønnsaker. Mye mer grønnsaker. Ta Omega 3 tilskudd hver dag. Kjøp litt smågodt på lørdag. Du begynner i feil ende når du kutter ut på lørdag. Unngå tilbud av typen "Kjøp 3 betal for to". Du vet du ikke klarer å porsjonere ut det over flere uker, men spiser opp alt. Snakker OGSÅ av erfaring. Best å ikke ha fristelser i huset. På butikken trenger du bare å stå imot der og da, har du det hjemme, må du stå imot hele tiden. Sjekk denne artikkelen: http://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/article741619.ece Møt sug med tanken, at det er normalt å ha søtsug og ikke noe å være trist over. Å kutte ut sukker kan være som å kutte ut nikotin. Det er ikke lett. Aksepter suget. Egentlig skal ikke lettbrus gjøre deg oppblåst. Men hvis du vil prøve, så husk at fruktjuice har mye kalorier og mye fruktose. Jeg ville vel heller kjøpt sitron og lime, skjært det i skiver og hatt i vann med isbiter. Grønn sitronmelisse også, gjør at det ser skikkelig friskt og lekkert ut. Dette høres ut som noe som passer meg Jeg lager dansk rugbrød ofte, og liker det veldig godt. Jeg putter sitronskiver i vannet mitt, jordbær også faktisk. Skal fortsette med dette. Har du gjort dette selv? Altså lagt om. Hvordan er dine erfaringer? Takk for gode råd ts Anonymkode: f62a6...a03
Forundret.. Skrevet 18. juni 2017 #5 Skrevet 18. juni 2017 11 timer siden, Silje Lien skrev: Prøv lavkarbo😊 Og son drikke anbefaler jeg vann med isbiter. Dersom du vil ha litt smak, prøv å lage isbiter av f.eks frukt eller juice😊 Hva med å legge noen sneier med honningmelon i vannet, det må jo være ok? 1
Sillyline Skrevet 18. juni 2017 #6 Skrevet 18. juni 2017 4 minutter siden, Forundret.. skrev: Hva med å legge noen sneier med honningmelon i vannet, det må jo være ok? Helt sikkert😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2017 #7 Skrevet 19. juni 2017 Gode tips, takk og takk dere Har vært flink noen dager nå, og merker det på overskuddet allerede. Det gjør jeg alltid når jeg er inne i gode faser. Så var det det å holde det slik da. Ferien med typen nærmer seg, og vet det kommer til å være mye god mat, godterier, kaker osv Jeg har allerede forberedt han på at jeg må ta vare på meg selv og ikke ese ut. Planlegger å ta opp styrketreningen når jeg har kommet bra i gang med både kostholdet og mosjonen ellers. Tips til hvordan jeg kan holde meg hard de aller fleste dagene av ferien med kjæresten ? Ts Anonymkode: f62a6...a03
Pringle Skrevet 20. juni 2017 #8 Skrevet 20. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gode tips, takk og takk dere Har vært flink noen dager nå, og merker det på overskuddet allerede. Det gjør jeg alltid når jeg er inne i gode faser. Så var det det å holde det slik da. Ferien med typen nærmer seg, og vet det kommer til å være mye god mat, godterier, kaker osv Jeg har allerede forberedt han på at jeg må ta vare på meg selv og ikke ese ut. Planlegger å ta opp styrketreningen når jeg har kommet bra i gang med både kostholdet og mosjonen ellers. Tips til hvordan jeg kan holde meg hard de aller fleste dagene av ferien med kjæresten ? Ts Anonymkode: f62a6...a03 Det er her det tar en gal vending, etter min mening og erfaring. Hvis du tenker at å leve sunt er å være flink, hard, at du kan det når du er i en god fase, at du ikke kan eller bør spise god mat, og at kaker hopper inn i munnen din mot din vilje - så kommer du til å gå på en smell. Vi kan gjøre temmelig ubehagelige ting en kort stund, og hvis det bare er mildt ubehagelig, kan vi gjøre det lenge, men hvis det er et alternativ tilgjengelig som vi liker bedre - og det er det - kan vi ikke gjøre selv mildt ubehagelige ting for evig. Og ivaretakelse av helse, inkludert vektmestring, er et evighetsprosjekt. Mitt forslag: Finn måter du kan få i både pose og sekk - det heter "helse og trivsel", ikke "helse eller trivsel". Sunn mat er ikke det samme som vond mat. Men aksepter også at du må velge. Nyt friheten til å velge. La valgene dine være en måte å vise -deg selv og andre - at du bestemmer selv. Velg det du liker best. Sett noen enkle men fleksible regler for deg selv. Kjenn etter hvordan valgene du tar, påvirker humøret og formen din. Tenk på at hvordan du spiser og beveger deg, påvirker vekta di, men også at hvordan du har det, påvirker hvordan du vil ønske å spise og bevege deg. Se punktet over for hvorfor dette er viktig. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #9 Skrevet 26. juni 2017 Går så det suser dette 😁 Trener og spiser god, næringsrik mat Anonymkode: f62a6...a03
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #10 Skrevet 26. juni 2017 På 20.6.2017 den 8.50, Pringle skrev: Det er her det tar en gal vending, etter min mening og erfaring. Hvis du tenker at å leve sunt er å være flink, hard, at du kan det når du er i en god fase, at du ikke kan eller bør spise god mat, og at kaker hopper inn i munnen din mot din vilje - så kommer du til å gå på en smell. Vi kan gjøre temmelig ubehagelige ting en kort stund, og hvis det bare er mildt ubehagelig, kan vi gjøre det lenge, men hvis det er et alternativ tilgjengelig som vi liker bedre - og det er det - kan vi ikke gjøre selv mildt ubehagelige ting for evig. Og ivaretakelse av helse, inkludert vektmestring, er et evighetsprosjekt. Mitt forslag: Finn måter du kan få i både pose og sekk - det heter "helse og trivsel", ikke "helse eller trivsel". Sunn mat er ikke det samme som vond mat. Men aksepter også at du må velge. Nyt friheten til å velge. La valgene dine være en måte å vise -deg selv og andre - at du bestemmer selv. Velg det du liker best. Sett noen enkle men fleksible regler for deg selv. Kjenn etter hvordan valgene du tar, påvirker humøret og formen din. Tenk på at hvordan du spiser og beveger deg, påvirker vekta di, men også at hvordan du har det, påvirker hvordan du vil ønske å spise og bevege deg. Se punktet over for hvorfor dette er viktig. Takk for flott innlegg 👍🏻 Anonymkode: f62a6...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå