Gå til innhold

Flytting før/etter ny jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min datter må flytte pga mulighet for arbeid. Jeg vet hvor jeg ønsker å bosette meg med min datter, men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre dette. Min datter begynner på skolen til høsten. Bor på et lite sted, og skal bosette oss på et mye større sted..en by :) 

Alternativ 1:
# Få meg fast arbeid (kan ikke begynne i ny jobb før etter 3-4 mnd). Pga oppsigelsestid og flytting..se under.. 
# Har 3 mnd oppsigelsestid her vi bor, og må ordne ny leilighet, flytting, ny skole, sfo, tilvenning ny skole osv.. 
# Mer stressende, men samtidig trygt og godt, pga jeg vet jeg begynner i ny jobb da og da..

Alternativ 2:
# Ta sjansen og flytte ned. Søke arbeid underveis, før og etter flytting.
# Bedre tid til bytting av skole, sfo, fritidsaktiviteter (etterhvert), finne leilighet osv.:
# Bedre tid til tilvenning i ny skole osv..
# Ikke stressende, men samtidig vågalt, pga jeg vet ikke om jeg får jobb (hvor lang tid det tar osv)

Jeg vurderer alternativ 1 egentlig. Men så dukker spørsmålene opp samtidig. Hvor tålmodige er arbeidsgivere? Det er vel ikke så mange som ønsker å la det gå 3-4 mnd før man kan starte? Vet det individuelt, men det er vel vanskeligere å få jobb når man venter med å flytte til etter man har fått jobb? De foretrekker vel heller noen som kan starte raskest mulig? :) Å det å finne leilighet på 3 mnd er vel ikke bare bare det heller. Må som oftest på visning og kjempe mot andre for å kunne leie der og der. Dit vi skal flytte har alltid noe til leie, så det er ikke noe problem sånn sett, men det er jo mange som ønsker å leie den leiligheten du ønsker å leie..og velger man å vente med flytting til etter man har fått jobb, så må man virkelig stå på for å få leie noe innen den og den tiden..Jeg må egentlig slutte og bable og tenke så mye nå. :fnise: Går helt i surr :)  Flytteturen fra der vi bor nå til der vi vil bosette oss er ca 2 timer. Blir nok noen turer for jobbintervju og visninger..

Noen som har forslag? Eller annet? Hvordan ville du/dere gjort det? Trenger virkelig andres synspunkter på dette, for jeg går helt i surr og klarer ikke helt å ta en avgjørelse nå. Seriøse svar ønskes :) 

Anonymkode: cbe64...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 mnd oppsigelse er vanlig, så de fleste arbeidsgivere er forberedt på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, petterm skrev:

3 mnd oppsigelse er vanlig, så de fleste arbeidsgivere er forberedt på det.

Ok, det hjelper jo litt :) Men hvor lang tid tar det å bytte skole og få barnet inn på SFO? Det er mye som skal rekkes på de 3 månedene og det er vel litt behandlingstid ang søknad osv :fnise: Blir litt stresset..hjelper nok når jeg har fått noen brikker på plass. 

Noen som har erfaring med inntak i ny skole og sfo osv?? Hvor lang tid tar det som regel ca? :)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det hjelper jo litt :) Men hvor lang tid tar det å bytte skole og få barnet inn på SFO? Det er mye som skal rekkes på de 3 månedene og det er vel litt behandlingstid ang søknad osv :fnise: Blir litt stresset..hjelper nok når jeg har fått noen brikker på plass. 

Noen som har erfaring med inntak i ny skole og sfo osv?? Hvor lang tid tar det som regel ca? :)

Jeg tenker at det viktigste blir å finne et nytt sted å bo så raskt som mulig når du får ny jobb. Skole og SFO er jo avhengig av hvor du skal bo. Har ingen erfaring med behandlingstid på søknad om SFO, men jeg kan ikke tenke meg at det blir det største problemet. 

Stress ned. Der ordner seg. Du er ikke den første som bytter jobb og bosted. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med? Har du en utdanning som det er lett å få jobb med? 

Anonymkode: c2b18...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ført ny jobb!

Det er j ikke sikkert den nye jobben blir i akkurat den byen du har bestemt deg for at du vil bo. Hva skulle du da gjøre om det viste seg at du fikk en ny jobb i nabobyen eller 1 times vei utefor den byen du allerede hadde skaffet deg bolig?

Land jobben aller først.

Anonymkode: 84264...a85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Har du en utdanning som det er lett å få jobb med? 

Jeg er renholder. Har alltid hatt lett for å få arbeid i dette yrket. Ønsker å fortsette med dette. Har fått nr til kontaktpersoner der nede  som jeg skal ringe til og høre med. 

Skrevet

Med mindre du har en stor bankkonto du kan ta av, så fikser du jobb først. Alltid jobb først.

Kontakt folk i morgen, og se hva som lar seg gjøre. Når du har en jobb å gå til, så sier du opp den du har nå, og søker inn ungen på skole, og ser etter et sted å bo. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Ginny skrev:

Med mindre du har en stor bankkonto du kan ta av, så fikser du jobb først. Alltid jobb først.

Kontakt folk i morgen, og se hva som lar seg gjøre. Når du har en jobb å gå til, så sier du opp den du har nå, og søker inn ungen på skole, og ser etter et sted å bo. 

En stor bankkonto har jeg ikke :) Følger det som er uthevet :) Takk for svar, trengte å se det fra et annet perspektiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Å få inn ungen på skole bør hvertfall ikke være noe problem :) De har krav på skoleplass. Kanskje lurt å få flyttet i ferien. Tenk nøye gjennom hvor du flytter, for det blir straks mer komplisert når du har skolebarn. 

Skjønner at det føles veldig vanskelig å vite hvor man skal starte. Men det ordner seg nok. Ett skritt av gangen. Jobb først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...