Gå til innhold

Transportsykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har transportsykkel? 

Jeg prøvde å se på finn, men det er få til salgs der enda. Jeg bor sånn til at jeg ønsker å bruke sykkel fremfor bil, men vi har noen veldig slitsomme oppoverbakker.

Må ha en sykkel som jeg kan transportere 1-2 små barn i, og i tillegg at det er plass til varer når jeg har handlet.

Har i grunnen ingen makspris, men ønsker jo en best mulig sykkel for minst mulig penger.. Trenger sikkert ikke det mest fancy, men må være litt komfortabel.

Ellers, føler dere at det er trygt? Det er dårlig med gang og sykkelveier her jeg bor, så jeg antar at jeg må sykle en del på veien. Det er 30-50 sone, men folk kjører jo ikke i det..

Anonymkode: 12813...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har transportsykkel? 

Jeg prøvde å se på finn, men det er få til salgs der enda. Jeg bor sånn til at jeg ønsker å bruke sykkel fremfor bil, men vi har noen veldig slitsomme oppoverbakker.

Må ha en sykkel som jeg kan transportere 1-2 små barn i, og i tillegg at det er plass til varer når jeg har handlet.

Har i grunnen ingen makspris, men ønsker jo en best mulig sykkel for minst mulig penger.. Trenger sikkert ikke det mest fancy, men må være litt komfortabel.

Ellers, føler dere at det er trygt? Det er dårlig med gang og sykkelveier her jeg bor, så jeg antar at jeg må sykle en del på veien. Det er 30-50 sone, men folk kjører jo ikke i det..

Husker jeg ikke helt feil, så må du til Danmark for å få tak i de. Der blir i allefall laget enda. Og skulle det være noen som selger her i landet vet jeg ikke om hvem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 21.39, tdm900 skrev:

Husker jeg ikke helt feil, så må du til Danmark for å få tak i de. Der blir i allefall laget enda. Og skulle det være noen som selger her i landet vet jeg ikke om hvem.....

Du er nok ikke helt oppdatert, for de siste årene har det kommet stadig flere steder i Norge som selger lastesykler. Jeg vet EvoElsykkel har, de finnes i Oslo, Trondheim og kanskje flere byer. Oslo og Trondheim har også andre butikker som selger lastesykler, og et sted på sørlandet finnes det en bedrift som er spesialisert på import av lastesykler. Det er alt jeg vet, uten å ha undersøkt markedet. Det er altså ikke noe problem å få tak i en lastesykkel i Norge.

Jeg har ikke lastesykkel, emn jeg har elsykkel, og jeg vil tro en lastesykkel med elmotor er lurt. Å sykle bakker på vanlig sykkel med nesten 20 kilo bagasje er veldig tungt, men på en elsykkel går samme last helt lett. 2 barn og bagasje veier en god del mer enn 20 kilo vil jeg tro. På en elsykkel kan man med lite last komme opp i over 20km/t også i bakker, noe som gjør at man kan sykle i veien uten for mye stress.

Lastesykler kommer i ulike modeller. Av de to jeg ser oftest er en type med ekstra lang bakende, der er det plass til to barn og bagasje bak syklisten og et barn eller en korg foran. Den andre typen har kasse foran, denne kan man ha barn og/varer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vi har blant annet Oslo Transportsykkel som selger masse bra. Det selges til og med i den lille byen jeg bor (Hønefoss), så det har blitt ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Coolaid

Du kan få transportsykkel overalt i Norge. Det finnes også masse god hjelp å få dersom du er usikker på hva du trenger. Men jeg vil anbefale at du begynner å lese på transportsykkel.no . Geir Anders har kjempekompetanse og er en fin fyr. Han skriver om alt som har med transportsykkel å gjøre. Spør også Geir Anders om han kan komme med gode tips når du skal kjøpe sykkel, fortell hvilke behov du har. Han svarer alltid og er sykkelnerd. 

Ikke kjøp på steder som biltema, sportsbutikker, osv osv. Kjøp sykkel etter prøvekjøring hos sykkelbutikker eller spesialbutikk for transportsykkel. Dette blir som å kjøpe bil, så bruk god tid så kommer du til å være fornøyd i mange mange år. 

Tenk også tyverisikring fra første stund av. Transportsykler er populære å stjele så du ikke være gniten på valg av lås osv. 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Coolaid skrev:

Du kan få transportsykkel overalt i Norge. Det finnes også masse god hjelp å få dersom du er usikker på hva du trenger. Men jeg vil anbefale at du begynner å lese på transportsykkel.no . Geir Anders har kjempekompetanse og er en fin fyr. Han skriver om alt som har med transportsykkel å gjøre. Spør også Geir Anders om han kan komme med gode tips når du skal kjøpe sykkel, fortell hvilke behov du har. Han svarer alltid og er sykkelnerd. 

Ikke kjøp på steder som biltema, sportsbutikker, osv osv. Kjøp sykkel etter prøvekjøring hos sykkelbutikker eller spesialbutikk for transportsykkel. Dette blir som å kjøpe bil, så bruk god tid så kommer du til å være fornøyd i mange mange år. 

Tenk også tyverisikring fra første stund av. Transportsykler er populære å stjele så du ikke være gniten på valg av lås osv. 

Tusen takk! :) Ja, tenker at det er noe man må kjøpe fra en spesialsjappe, siden det faktisk koster litt. Gidder ikke betale for noe dårlige greier da. Skjønner at man må opp i en viss sum, men håper kanskje sånn 40.000. Derfor jeg har tittet litt på brukt også. Så lenge de er godt vedlikeholdt, tenker jeg at det kan gå fint. 

Skal sjekke den siden. Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Coolaid skrev:

Blir et dårlig valg når ts vil ha med seg to barn og handlevarer. 

Det blir ikke et dårlig valg, FØR du kommer med et bedre alternativ.

Der finne barneseter som kan settes i midten og vesker for å ha varer i man kan henge på siden etter å ha montert en bærer bak. Man kan også ha en liten henger med på slep, der varene kan ligge i. 

Så vennligst kom med et bedre alternativ.... Vær løsningsorientert og ikke problemorientert.

Anonymkode: ad521...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke et dårlig valg, FØR du kommer med et bedre alternativ.

Der finne barneseter som kan settes i midten og vesker for å ha varer i man kan henge på siden etter å ha montert en bærer bak. Man kan også ha en liten henger med på slep, der varene kan ligge i. 

Så vennligst kom med et bedre alternativ.... Vær løsningsorientert og ikke problemorientert.

Jeg kan godt det.

Jeg ville nok sett nærmere på familieutgaven til Urban Arrow fra Nederland. Hvorfor? Fordi den har stor allsidighet. Den har stor lastekapasitet - den kan fint ta tre barn og handleposer. En grei Bosch motor og en praktisk kalesje for regnfulle dager,  tørre barn og tørre varer. Den kan kjøpes hos Evo sykler i Norge og ligger vel rundt på 50 000 spenn. Urbab Arrow Family er også lett å bygge om når ungene har blitt store og man vil ha megastor lastekapasitet. Man kan til og med montere på sitteplass til barn nummer fire over bakhjulet. Absolutt en sykkel som kan erstatte bilen. Den har også ok rekkevidde på 50 km når den er fulllastet og god del mer rekkevidde når den ikke er så tung.  Praktisk er den også siden man kan lagre den i flere deler. 

Ellers bør man alltid vurdere klassikeren "Christianiasykkelen" som er noe rimeligere i pris, og tåler hele 100 kg lastekapasitet. Man har gode muligheter for å tilpasse kassen etter egne behov samt mye ekstrautstyr man kan kjøpe for å få det akkurat slik man vil ha det. Som sagt så er prisen lavere og ligger vel på rundt 35 lapper. 

Dette er to gode forslag som ts kanskje vil vurdere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg kan godt det.

Jeg ville nok sett nærmere på familieutgaven til Urban Arrow fra Nederland. Hvorfor? Fordi den har stor allsidighet. Den har stor lastekapasitet - den kan fint ta tre barn og handleposer. En grei Bosch motor og en praktisk kalesje for regnfulle dager,  tørre barn og tørre varer. Den kan kjøpes hos Evo sykler i Norge og ligger vel rundt på 50 000 spenn. Urbab Arrow Family er også lett å bygge om når ungene har blitt store og man vil ha megastor lastekapasitet. Man kan til og med montere på sitteplass til barn nummer fire over bakhjulet. Absolutt en sykkel som kan erstatte bilen. Den har også ok rekkevidde på 50 km når den er fulllastet og god del mer rekkevidde når den ikke er så tung.  Praktisk er den også siden man kan lagre den i flere deler. 

Ellers bør man alltid vurdere klassikeren "Christianiasykkelen" som er noe rimeligere i pris, og tåler hele 100 kg lastekapasitet. Man har gode muligheter for å tilpasse kassen etter egne behov samt mye ekstrautstyr man kan kjøpe for å få det akkurat slik man vil ha det. Som sagt så er prisen lavere og ligger vel på rundt 35 lapper. 

Dette er to gode forslag som ts kanskje vil vurdere? 

Og det brukte du 10 timer på å finne. Ja ja. Hvorfor ikke med en gang og gjerne en link til hvor man får bestilt hoiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det brukte du 10 timer på å finne. Ja ja. Hvorfor ikke med en gang og gjerne en link til hvor man får bestilt hoiken.

Hva er det egentlig som er problemet ditt? Vet ikke med deg men jeg "bor" ikke på kvinneguiden. Når ble KG en konkurranse? Svar heller på innlegg enn å bruke tiden på små krangling. Blås i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Coolaid skrev:

Hva er det egentlig som er problemet ditt? Vet ikke med deg men jeg "bor" ikke på kvinneguiden. Når ble KG en konkurranse? Svar heller på innlegg enn å bruke tiden på små krangling. Blås i det. 

Still deg selv det spørsmålet, siden det var du som begynte den smålige kommunikasjonen med et innlegg uten verdi for TS og som et svar til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...