Gå til innhold

Snart er skattepengene her...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og jeg skal sette de på låst sparekonto :lur:

Det kommer nok mange fristende tilbud i ukene fremover, nettopp fordi skattepenger og feriepenger er i farta.

Skal du også spare mest mulig?

Anonymkode: ee53c...22a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg lever her og nå. Spare gidder jeg ikke.

Anonymkode: 38daa...d11

Skrevet

Jeg skal spare dem, ja. Ikke at det er den helt store summen jeg får igjen i år, det er ikke mer enn bare 1500,- ca. Men de skal settes over på sparekontoen jeg har til oppussing.

• Liker 1
Skrevet

Det går rett til studenttilværelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal spare halvparten, resterende går til nytt kjøleskap og nedbetaling av kredittkort :)

Anonymkode: 93dc0...eba

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok mange fristende tilbud i ukene fremover, nettopp fordi skattepenger og feriepenger er i farta.

Spennende tilbud? Folk flest har vel såpass selvdisiplin at de ikke sløser bort pengene med en gang?

For min del går de rett på konto, og skal stå der til en interessant investering dukker opp :)

Er vel snakk om ca 40k. Dessverre skulle det vært nærmere 0,- Men slik ble det nå...

• Liker 1
Skrevet

Tannlegeregning og fikse varmepumpe. Da har jeg brukt skattepenger og feriepenger dobbelt opp. Tror ikke det går... :klo:

Skrevet

Når kommer skattepengene?

Jeg skal spare til en reise.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, coffeegirl83 skrev:

De begynner å sende de ut til noen av oss den 22. juni. En del får de ikke før til høsten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De går til å betale siste rest av førerprøven, så blir ikke noe ferie i år da feriepengene (fra aap) også går til det:P 

Anonymkode: cf0f2...f14

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beli nok desv. restskatt her !

Skrevet
23 minutter siden, coffeegirl83 skrev:

De begynner å utbetale den 22. juni. Hvem som får da, og hvem som får vente til senere, vet ingen. Så det er ingen måte å finne ut av om du er blant dem som får i juni eller må vente, dessverre.

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Lønnstakere og pensjonister: De aller fleste varsles elektronisk om skatteoppgjøret sitt siste halvdel av juni. Da ligger melding om oppgjøret klar i altinn. Neste mulighet er 2. august, og deretter blir det løpende oppgjør frem til 25. oktober.

Næringsdrivende og deres ektefeller: Første mulighet er 2. august 2017, selv om du er e-bruker. Deretter blir det løpende oppgjør frem til 25. oktober. 

For deg som skal motta skatteoppgjøret på papir starter utsending av skatteoppgjør 22. juni. Er du usikker, sjekk her om du er e-bruker.

Selskaper, deltakere i selskap med deltakerfastsetting og personer bosatt i utlandet som mottar pensjon fra Norge får sitt skatteoppgjør i siste pulje 25. oktober. 

Leverte du skattemeldingen på papir: Da får du skatteoppgjøret ditt tidligst i august.

Skattemeldingene blir behandlet fortløpende av saksbehandlere ved skattekontorene. Deretter blir skatteoppgjøret gjort tilgjengelig i Altinn eller sendt deg så snart det er klart.

E-brukere får varsel om at skatteoppgjøret er tilgjengelig i Altinn via e-post eller SMS. Har du penger til gode, utbetales disse innen tre uker etter den datoen som står øverst i høyre hjørne på skatteoppgjøret ditt.

---------------------

Det står jo ganske klart her da, om når vi kan forvente å få skattepengene.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som har lite/ingen store endringer får oftest i første pulje :) 

Anonymkode: cf0f2...f14

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg får lite feriepenger og jobb er 100% så går  disse til å ha råd til å ta fridager.

Anonymkode: 8e87d...b7b

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg pengene i november, så jeg tror ikke det er "snart" for meg :P

Anonymkode: 04e76...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Har heldigvis nok selvdisiplin til å verken behøve spare i skatt eller på låst konto.

Anonymkode: ed40d...b53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skattepengene kan komme alt fra St. Hans til oktober. Når de kommer bestemmer Skatteetaten.

Anonymkode: 540a3...0ce

Skrevet

Får ikke mine før tidligst i august da mannen er selvstendig næringsdrivende. Like greit i grunn, så går de ikke i løpet av ferien! Satser på å spare noe av det og bygge opp en grei sparekonto etterhvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...